کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۲۴۷
تاریخ خبر:

عاقبت‌ ماه‌سلطان، برزگری، ناآرامی‌های تبریز و...

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۵۶٫ هنوز شعله‌های انقلاب برافروخته نشده‌اند. ماجرای تبریز در صفحه اول ادامه دارد. ارتشبد شفقت به سمت استاندارآذربایجان شرقی منصوب شده است. در صفحه یک رشته آگهی‌ای کار شده از مدیران دبیرستان‌ها و دبستان‌های تهران در ابراز نفرت از وقایع تبریز و همبستگی با سلطنت. دبیرستان دهخدا در ناحیه ۵‌،‌ دبستان پروین بهنام در منطقه یک و دبیرستان بزرگ تهران در منطقه هشت.

در صفحه هفت از اسدالله فیلسوف ناظمی مقاله‌ای کار شده که درآن پیشنهاداتی برای خط فارسی ارائه شده که یک قلم آن استفاده از یک نوع ت‌،‌ز،‌ س و ق است و همین‌طور به کار بردن الف به جای عین. ایران الف و برزیل به مسابقه فینال جام ولیعهد رسیده‌اند. ایران الف دو بر صفر فارس را شکست داده و برزیل هم با یک گل از سد شوروی گذشته.

دو تیم شوروی و لهستان هم دیدار رده‌بندی را بازی خواهند کرد. علیرضا میبدی به مصاحبه با نزار قبانی پرداخته و یادداشتی هم از علیرضا نوری زاده به عنوان مترجم آثار قبانی در کنار مصاحبه چاپ شده است! محاکمه ماه سلطان (مریم‌) همان زنی که هنگام اجرای زنده روی صورت داریوش اسید ریخته بود آغاز شد.

ماه سلطان معشوقه داریوش اقبالی بود و وقتی داریوش سرش به خانم فائقه آتشین گرم شده بود و سر و سراغی از ماه سلطان نمی‌گرفت این گونه انتقام گرفته است. ماه سلطان مدعی است که داریوش موجب جدایی او از همسر و بچه‌هایش شده است و زندگی‌اش را نابود کرده است‌. در نهایت ماه سلطان به شش ماه زندان محکوم می‌شود. یک قمارخانه هم در رشت کشف شده و یک عشرتکده در محله گیشای تهران.

شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۵۶٫ با کشته شدن یکی دیگر از مجروحین، تعداد قربانیان ناآرامی‌های تبریز در ۲۹ بهمن به ۱۱ نفر رسیده است‌. صفحه ۹ گزارشی کار شده از رقابت دو انتشارات امیرکبیر و جاویدان برای انتشار آثار صادق هدایت و دعوای حقوقی وسیعی که هردو گرفتارآن شده‌اند‌. امیرکبیر برای انتشار آثار هدایت سالی ۵ هزار تومان به وراث پرداخت می‌کند که از قرار رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شده است. جام تخت جمشید آغاز شد و در اولین بازی در ورزشگاه یکصدهزار نفری و در حضور فقط ۳۰ هزار تماشاگر‌،‌ پرسپولیس با نتیجه دو بر یک ملوان را شکست داد.

در این بازی محمد صادقی در خط هافبک و محمد پنجعلی در دفاع چپ برای پرسپولیس بازی کرده‌اند. هردوتا گل پرسپولیس را آلن ویتل زده است‌. پاس قهرمان دوره قبل هم یک بر یک مقابل بانک ملی متوقف شده است. تنها گل بانک ملی را علیرضا عزیزی به ثمر رسانده است. در فینال جام ولیعهد هم برزیل با دو گل به سادگی تیم الف جوانان ایران را مغلوب کرده و قهرمان شده است‌. گزارش صفحه ۲۲ درباره نرخ آرایشگاه‌های زنانه در تهران است و این که در آستانه عید رنگ کردن مو هفتصد تومان آب می‌خورد.

تیترگزارش هم این است: نرخ خوشگل شدن روزبه‌روز گران‌تر می‌شود‌! در رضائیه (ارومیه)جرو بحث دو راننده بر سر یک تصادف ساده منجر به این شده که راننده متخلف با دندان خود لب بالای راننده بخت برگشته خسارت دیده را بکند به همراه سبیل بالای لب ! این راننده آسیب دیده که علیرضا سلطانی نام دارد در بیمارستان شیروخورشید مورد عمل جراحی پیوند لب قرار گرفته است‌! مردم اعصاب نداشته‌اند‌!

یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۵۶٫ پسربچه یک بازرگان تهرانی را ربوده‌اند و اطلاعات برای این موضوع سنگ تمام گذاشته. اسم پسر بچه مهدی پورنیک است. فرح رفته هرمزگان بازدید. این بازدیدها در هوای مطبوع اسفند در حاشیه خلیج فارس خیلی طرفدار داشته است. در ادامه مسابقات هفته اول جام تخت جمشید تیم صنعت نفت سه بر یک از سد هما گذشته.

عبدالرضا برزگری، علی فیروزی و نظام آزادی گل‌های آبادان را زده‌اند. بازی ماشین سازی و تاج در تبریز فعلا به تعویق افتاده است‌. در صفحه سینما چندین فیلم جدید اکران شده؛ هوسباز خون آشام، ‌فقط آقا مهدی می‌تونه و هجده ساله گریزپا. در رادیو ۲ و در یک برنامه زنده یک منتقد هنری از نمایشگاه آشور بانیپال بابلا که از قرار بسیار بی‌پرده و وقیح بوده تمجید کرده و آن را یک انقلاب هنری نامیده است و مخالفان و معترضین را با دوره تفتیش عقاید قرون وسطی مقایسه کرده است. همین دیگه.

کدخبر: ۴۴۵۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • meisam317

    چطوری اینها رو پیدا می کنید ؟