کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۰۸۹
تاریخ خبر:

طلسم ۹۰۰‌روزه شکست؛ آماده دیدار سخت با اردن

روزنامه هفت صبح |‌ روز گذشته زنان فوتبالیست ایرانی به بنگلادش ۵ گل زدند و نیمی از راه را برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا طی کردند. آنها روز شنبه باید به‌مصاف اردن بروند و مقابل آنها پیروز شوند تا بتوانند کار را برای ورود به مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند تمام کنند. این دیدار چند نکته مهم داشت که به‌صورت خلاصه آن را در این گزارش آورده‌ایم:

‌دیروز ایران از نقطه ضعف حریفش استفاده و بازی تهاجمی را شروع کرد. تنوع تاکتیکی در این بازی به‌خوبی از روی گل‌ها قابل مشاهده بود. از پنج گل آنها، دو گل با کرنر و دو گل هم با ضربه پنالتی وارد دروازه حریف شد. به غیر از این، آنها به‌خوبی سه موقعیت گل دیگر هم داشتند که برایشان راحت به‌دست می‌آمد اما وارد دروازه نکردند.

‌اگر این بازی را با بازی دوستانه ایران- بلاروس که همین یک ماه پیش برگزار شد مقایسه کنیم، خواهیم دید در همین مدت چقدر هماهنگی‌های تیم بیشتر و انسجام گروهی بالاتر رفته است. در آن بازی بلاروس ایران را ۶ بر صفر شکست داد ولی این‌بار توپ حریف به‌ندرت وارد زمین ایران شد. کودایی (دروازه‌بان) در سه موقعیت گلی که برای بنگلادشی‌ها پیش آمد به‌خوبی توانست توپ را مهار و تهدید را رفع کند. دروازه‌بان تیم ایران به‌طور واضحی قد و هیکلی درشت‌تر از دروازه‌بان بنگلادشی داشت که توانایی او را برای رفع کردن تهدیدها بیشتر هم می‌کرد.

‌از بازیکنان لیگ‌های خارجی، یاسمن فرمانی در دقیقه ۷۰ وارد بازی شد. مریم یکتایی (دروازه‌بان) هم عضو تیم بشیکتاش ترکیه است که در بازی حضور نداشت. این احتمال وجود دارد که مریم ایراندوست از فرمانی در بازی روز شنبه (مقابل اردن) استفاده کند. خسروی هم بازیکن لژیونر تیم ملی ما بود که تمام ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت.

در این بازی همان نگین زندی که باید می‌دیدیم، مشاهده کردیم. از دقیقه دهم او چهار موقعیت خوب برای حمله به بنگلادش درست کرد که یکی از آنها گل شد. این بازیکن ریزنقش، بازیکن مهاجم تیم ماست که از بازی در زمین‌های ایذه خودش را به تیم ملی رسانده. متولد سال ۱۳۸۲ است و در تیم ذوب‌آهن بازی می‌کند. او لقب ارزشمندترین بازیکن رقابت‌های فوتبال کافا را هم دارد و از نظر تند و تیز بودن با مهدی قایدی مقایسه می‌شود.

گل اول ما در دقیقه چهار با ضربه سر ملیکا متولی وارد دروازه شد. بعد از پایان بازی این گل با تمجید صفحه AFCروبه‌رو شد که نوشته بود اگر تیم‌تان به گل احتیاج دارد با ملیکا تماس بگیرید.

گلنوش خسروی بعد از بازی یک استوری در اینستاگرام خود گذاشت که همین گل خود در دقیقه ۱۳ را قبلا در رختکن روی یک برگه پیش‌بینی کرده و نوشته بود: «من از روی ضربه کرنر با ضربه سر گل می‌زنم، شادی‌ام را به خدا تقدیم می‌کنم و بعد به سمت خانم ایراندوست می‌آیم.» این ستاره جوان با ضربه کرنر سمانه چکهندی از سمت راست، مو به مو پیش‌بینی خود را در گل دوم عملی کرد. خسروی قابلیت بازی در چند پست را دارد و دیروز در پست مدافع میانی روی زمین چمن حاضر شده بود. او هم به نیمار ایران مشهور است.

البته اینکه وقتی می‌خواهند درباره قدرت یک بازیکن زن حرف بزنند، او را به مردها تشبیه می‌کنند خودش صد نکته و حرف دارد ولی این تشبیه را بیشتر به خاطر شباهت به‌صورت نیمار به‌کار می‌برند. این بازیکن از هجده سالگی برای بازی در ترکیه همراه با مادرش کشور خود را ترک کرده است.

گل سوم با ضربه پنالتی بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم وارد وسط دروازه شد. گل چهارم با یک شلیک تماشایی از سمت هاجر دباغی به زیر طاق دروازه حریف چسبید و بهناز طاهرخانی یک گل دیگر هم در دقیقه ۶۰ در پنالتی دیگر وارد دروازه کرد.

زنان ایرانی با حاشیه‌های زیادی بر سر لباس سوار هواپیمای خود شدند و این بازی را ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در تاشکند شروع کردند. ولی فارغ از مصاحبه‌ها و گزارش بعضی از رسانه‌ها درباره پوشش آراسته این فوتبالیست‌ها، آنها دیروز هم با همان لباس‌هایی وارد میدان شدند که تیم مردان با آن بازی می‌کنند. همان پیراهن سفید برند مجید که سردار و طارمی می‌پوشند، با همان کیفیت به دست این بازیکنان هم رسیده بود.

با برد دیروز زنان ایرانی مقابل فوتبالیست‌های بنگلادش ایران نصف راه را برای جام ملت‌های آسیا طی کرد. بقیه این مسیر هم باید روز شنبه در مقابل بازیکنان اردن طی کند. ما برای جام ملت‌های آسیا به چه نتیجه‌ای نیاز داریم؟ ایران در روز شنبه نباید در بازی خود با اردن به نتیجه مساوی برسد.

چرا که تا الان اردن در گروه G، پنج گل به مراکش زده و درصورت مساوی شدن نتیجه روز شنبه، گروهی صعود خواهد کرد که در رده‌بندی فیفا جایگاه بالاتری داشته باشد و اردن از ایران با اختلاف زیادی در رنک بالاتری است. در کل بنگلادش حریف سختی برای ما به حساب نمی‌آمد و اگر دیروز ایران بازی خود مقابل بنگلادش را ۶ بر صفر تمام کرده بود می‌توانستیم دیگر نگران تساوی با اردن نباشیم.

بیایید با هم روراست باشیم. بازی بعدی قرار است برای ما خیلی سخت باشد. تیم ملی فوتبال زنان ما بعد از دو سال انحلال، به‌تازگی توانست تمرین‌ها و مسابقات دوستانه منظمی داشته باشد. در همین مدت که تازه ترکیب تیم ایران مشخص شد اردن ۱۳ بازی دوستانه داشته است و قرار است با آمادگی بیشتری وارد زمین شود. بازیکنان سفیدپوش ما که شجاعت و توانایی پیروزی مقابل اردن را دارند اما نباید از آنها انتظار غیر‌معقولی داشته باشیم. اگر حتی از این پیچ هم به راحتی عبور نکنند، این بار واقعا چیزی از ارزش‌هایمان کم نمی‌شود.

کدخبر: ۴۱۶۰۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر