کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۶۶
تاریخ خبر:

طلافروش سمنانی با‌شلیک سارقان جان سپرد

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | طلافروش سمنانی که چندی پیش پس از سرقت مسلحانه از مغازه‌اش و شلیک سارقان مجروح شده بود در نهایت سحرگاه دوشنبه ۱۱اسفندماه، تسلیم مرگ شد و درگذشت. ماجرا به بعدازظهر ۲۸ بهمن ماه امسال بازمی‌گردد. دو سارق بعدازظهر بیست و هشتم بهمن با حمله به یک مغازه طلافروشی در بازار سمنان، با تیراندازی به طلافروش و مجروح کردن وی، مقداری طلا به سرقت بردند. سرقت از طلافروشی‌ها در این مدت به چند مورد افزایش پیدا کرده بود که این اواخر در سیرجان به مرگ پسر یک طلافروش منجر شد و حالا به مرگ طلافروش سمنانی. به جرم این سارقان علاوه بر سرقت مسلحانه، قتل نیز اضافه شده است.

*** دستگیری سارقان
برعکس سارقانی که در این مدت در شهریار، پرند و سیرجان اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها کرده بودند و خبری از دستگیری‌شان همچنان منتشر نشده است؛ این سارقان طلافروشی سمنان دستگیر شدند. در سی ام بهمن ماه، رد این دو سارق توسط پلیس در استان گلستان پیگیری شد. یکی از این سارقان در گرگان دستگیر شد اما رد دیگری به بندر گز رسید.

حتی یکی از این سارقان هنگام دستگیری به سمت ماموران آگاهی تیراندازی کرد و ماموران هم با رعایت قانون به کارگیری سلاح مجبور به تیراندازی شدند و این فرد را دستگیر کردند. در بازرسی از خودروی این سارقان، کلت جنگی، صداخفه کن و ماسکی که در سرقت طلافروشی استفاده کردند هم کشف شده است.

این سارقان در بعدازظهر بیست و هشتم بهمن به طلافروشی در سمنان حمله کردند و با سلاح گرم دو گلوله به ریه و کتف‌ صاحب طلافروشی شلیک کردند. این فرد در بیمارستان کوثر سمنان بستری شد تا این که بعد از سیزده روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ جان سپرد. این سارقان در شاهرود برای سرقت از طلافروشی اقدام کرده بودند که نقشه‌شان ناکام ماند.

*** سارقان طلافروشی سیرجان
در بعدازظهر دوازدهم بهمن ماه نیز در سیرجان سرقت خونینی از یک طلافروشی رخ داد. مردانی که چهره شان را پوشانده بودند و در فیلمی که منتشر شد سلاح به دست به بازار سیرجان داخل شدند و رهگذران هراسان فرار می‌کردند و آنها اقدام به شلیک به پسر صاحب طلافروشی کردند. این سرقت خونین ساعت ۶:۱۵ بعدازظهر دوازدهم بهمن‌ماه در بازار قدیمی شهرستان سیرجان رقم خورد.

در انتهای این بازار سرپوشیده دو طلافروشی، متعلق به دو برادر که از طلافروشان خوشنام و قدیمی سیرجان هستند، در کنار هم قرار دارند و آن روز درحالی‌که بیش از ۲۰مشتری داخل این دو مغازه بودند، ۳سارق مسلح با صورت‌های پوشیده به آنجا هجوم بردند. دو نفر از سارقان کلاشنیکف و یکی دیگر یک قبضه کلت کمری در دست داشتند و به محض اینکه مقابل طلافروشی‌ها قرار گرفتند، شروع به تیراندازی به سمت ویترین کردند.

گلوله‌ها یکی پس از دیگری شیشه ویترین را سوراخ کرده و وارد مغازه ‌شدند و در این میان تعدادی از آنها به ۵نفر از افرادی که داخل مغازه‌ها بودند اصابت کردند. در یکی از طلافروشی‌ها، پسر صاحب مغازه و دو مرد و در طلافروشی مجاور دو مرد دیگر هدف گلوله قرار گرفتند و روی زمین افتادند. سارقان مسلح پس از آن وارد نخستین طلافروشی شدند و شروع به جمع‌آوری طلاها کردند. تنها سه ثانیه پس از حضور آنها، سیستم امنیتی مغازه فعال و دود غلیظی طلافروشی را پر کرد.

هم زمان درهای مغازه در حال بسته شدن بودند که دزدان با دیدن این صحنه، از سرقت طلاها منصرف شده و پا به فرار گذاشتند. البته مقدار کمی طلا که در گونی ریختند سرقت کردند. آنها با شلیک تیر هوایی مردم داخل بازار را کنار زدند و از طریق کوچه‌ای در انتهای بازار که از آنجا خودشان را به طلافروشی‌ها رسانده بودند فرار کردند. لحظاتی بعد تیم‌های پلیس و اورژانس راهی بازار قدیمی سیرجان شده و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند اما یکی از آنها که پسر ۲۱ساله صاحب یکی از طلافروشی‌ها و تنها پسر خانواده بود بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داد.

*** تعیین جایزه برای دستگیری سارقان
هنوز خبری از دستگیری سارقان و قاتل طلافروش سیرجانی نیست. این سرقت خونین که باعث مرگ جوانی ۲۱ساله و مجروح شدن چهار نفر دیگر شده بود، باعث جریحه‌دار‌شدن احساسات مردم سیرجان شد و درحالی‌که تیم‌ ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان مأمور رسیدگی به این پرونده و شناسایی دزدان شده‌اند، صنف طلافروشان سیرجان نیز برای کمک به روند تحقیقات و دستگیری هر چه زودتر سارقان بی‌رحم، با تعیین جایزه یک کیلو طلا برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری سارقان شود، از مردم خواسته‌اند در دستگیری دزدان به پلیس کمک کنند.

کدخبر: ۳۷۶۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    علی برکت الله.