کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۰۸۱
تاریخ خبر:

طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران

خبرگزاری فارس: «اویو کوخاوی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از طرحی پنج ساله برای تقویت توان ارتش این رژیم رونمایی کرد. رسانه‌های صهیونیستی امروز جزئیات بیشتری از این طرح که بخشی از آن به مقابله با ایران اختصاص یافته، منتشر کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «اسرائیل هیوم»، بر اساس طرح موسوم به «مومنتوم» (عبری: «تنوفا»، به معنی شتاب) که سالانه ۳۰ میلیارد شکل (۸.۷۵ میلیارد دلار) برای آن بودجه در نظر گرفته شده، تل‌آویو قصد دارد با تکیه بر فناوری‌های جدید، توان هوایی، دریایی، زمینی، سایبری و اطلاعاتی ارتش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در بخشی از این طرح پیش‌بینی شده است که واحد موسوم به «یگان عمق» ارتش رژیم صهیونیستی که بر جنگ‌های در مسافت دور متمرکز است، به «دایره ایران» تغییر نام داده و به صورت اختصاصی بر مقابله با «تهدیدات جمهوری اسلامی ایران» تمرکز کند.

در این طرح در مورد دایره ایران، عنوان شده است که این اداره تازه «رصد، تاکتیک‌ها و راهبردهای مقابله‌ای و برنامه‌ریزی عملیات‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و حضور نظامی ایران در سوریه» را از «جمله در زمینه‌های سایبری و ماهواره‌ای» بر عهده خواهد داشت.

کدخبر: ۳۱۰۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر