کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۵۷۳
تاریخ خبر:

ضعف‌و‌قوت نامزدهای انتخابات آمریکا در نظرسنجی

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی| این نظرسنجی در حالی برگزار شد که آمریکا بحران‌زده‌ترین کشور در شرایط کرونایی است. کرونا هم سبب شده است تا اوضاع اقتصادی در آمریکا بسیار وخیم شود. همچنین مباحثی مانند بیمه‌های سلامت و خدمات درمانی، تبعیض طبقاتی، سرانجام رابطه با کشور چین و بسیاری مسائل دیگر به مسائل روز سیاسی آمریکا بدل شود.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سوال«کدامیک از نامزدها می‌تواند شرایط اقتصادی را بهبود دهد؟» ۴۵درصد به ترامپ و ۴۲درصد به بایدن رای دادند. به نظر می‌رسد در زمینه کنترل و بهبود شرایط اقتصادی، دونالد ترامپ هنوز بین مردم معتمدتر از جو بایدن است.

رابطه با چین برای آمریکا یک رابطه اقتصادی حیاتی به منظور تامین زنجیره کالا و مواد اولیه است. کرونا سبب شد تا با جبهه‌گیری شدیداللحن ترامپ و کاخ سفید علیه چین، این اوضاع به سمت وخامت حرکت کند. به همین دلیل در ادامه نظرسنجی و پاسخ به این سوال که«کدامیک از نامزدها می‌تواند روابط بهتری با چین برقرار کنند؟» ۴۳درصد به بایدن و ۳۷درصد به ترامپ رای دادند.

در مورد مدیریت بحران کرونا نیز ۴۶درصد به بایدن و ۳۷درصد به ترامپ رای دادند. به نظر می‌رسد دیگر مردم آمریکا و اذهان عمومی این کشور پذیرفته است که ترامپ نتوانست به درستی این بحران را مدیریت کند.
در پاسخ به این سوال که «کدامیک از نامزدها می‌تواند خدمات درمانی و بیمه‌های سلامت عادلانه‌تر و بیشتری تامین کند؟» ۵۰درصد به بایدن و ۳۳درصد به ترامپ رای دادند. بحران کرونا سبب شد تا نگرانی‌های نامزدهای ترقی‌خواه مانند برنی سندرز در مورد بیمه‌های سلامت و خدمات درمانی جدی‌تر گرفته شود. حالا بایدن تعهد داده است تا طرح سندرز در این رابطه را اجرا کند.

مدتی است که بایدن توسط یکی از کارکنان سابق دفترش در مجلس سنا متهم به آزارجنسی شده است. این اتهام که مربوط سال ۱۹۹۳ بوده است حالا بعد از سال‌ها مطرح شده و به صدر اخبار در این روزها رسیده است. در این نظرسنجی این سوال مطرح شده است که «اتهام آزار جنسی که به بایدن وارد شده است به چه میزان یک معیار برای رای دادن شماست؟» ۲۴درصد پاسخ دادند که معیار مهمی است، ۲۸درصد آن را معیار کوچکی شمردند و ۴۴درصد آن را معیاری برای انتخاب خود نمی‌دانستند.

باتوجه به اینکه احتمال دارد انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل بحران کرونا به صورت پستی برگزار شود در این نظرسنجی مطرح شد که «موافق انتخابات پستی هستید یا خیر؟» ۶۳ درصد از مردم آمریکا با این شیوه موافق هستند که از این مقدار ۸۳درصد به دموکرات‌ها، ۶۰درصد به مستقل‌ها و ۴۲درصد به جمهوری‌خواهان تعلق دارد.

در پایان این نظرسنجی به روند محبوبیت نامزدها از ژانویه تا امروز پرداخته است. با نگاهی به این روند در می‌یابیم که محبوبیت بایدن با ۲درصد افزایش از ۴۸ به ۵۰درصد رسیده است. همچنین محبوبیت ترامپ هم با یکدرصد افزایش در ماه اخیر از ۴۰درصد به ۴۱درصد رسیده است. محبوبیت ۴۱درصدی برای رئیس‌جمهور مستقر بسیار شکننده و ضعیف محسوب می‌شود، برای مثال محبوبیت جورج بوش پدر در زمان شکست به ۳۵درصد رسیده بود.

کدخبر: ۳۲۹۵۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر