کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۷۷۲۶
تاریخ خبر:

ضرر ۷ میلیاردی ثروتمندترین مرد جهان

ریزش سهام آمازون بار دیگر "جف بروس" ثروتمندترین مرد جهان را بر صدر اخبار جهان قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، با ریزش ۹ درصدی قیمت سهام شرکت آمازون، جف بروس عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد تا بار دیگر بیل گیتش با ۱۰۵٫۷ میلیون دلار بر این جایگاه تکیه بزند.

جف بروس تا پیش از طلاق جنجالی اش عنوان بلامنازع ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرده بود اما طلاق وی از همسرش که موجب پرداخت ۳۸ میلیارد دلار از دارایی وی به همسرش شد. با این اتفاق ثروت بزوس به ۱۱۰ میلیارد دلار رسید.

سی ان بی سی، گزارش داد ریزش سهام آمازون پس از آن رخ داد که گزارشی از عملکرد کمتر از حد انتظار شرکت آمازون منتشر شد. این گزارش ارزش سهام این شرکت در بورس نیویورک را با ریزش کم سابقه ۹ درصدی مواجه کرد. به این ترتیب ثروت جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل آمازون که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در جهان محسوب می شود، تنها در یک روز ۷ میلیارد دلار ریزش کرد. بزوس در حال حاضر مالک ۵۷ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۵۹ سهم از شرکت آمازون است.

اگرچه فروش شرکت آمازون در سه ماهه سوم امسال رشد بالای ۲۰ درصدی را تجربه کرد اما مخارج این شرکت نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به گفته آمازون تنها هزینه های حمل و نقل این شرکت در سه ماهه سوم سال به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با رقم دوره مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش یافته است. میزان فروش آمازون با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

جف بزوس در واکنش به این ریزش سهام گفته است که استراتژی این شرکت کماکان معرفی پیشنهادهای ویژه به مشتریان مخصوص است. وی افزود که این شرکت سرمایه گذاری‌های بیشتری روی مشتریان و استراتژی‌های فروش بلندمدت انجام خواهد داد.

کدخبر: ۲۸۷۷۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر