کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۲۵۰
تاریخ خبر:

صنایع لبنی: چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشتیم

قیمت هر بطری شیر در بازار به ۴۷۵۰ تومان رسیده است و دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با فارس گفت: قیمت تمام‌شده لبنیات را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده و از آنها خواسته‌اند تا مجوزی برای افزایش قیمت بدهند اما آنها پاسخی نداده‌اند و کارخانه‌های لبنی برای گرفتن جلوی ضرر مجبور شدند خودشان قیمت‌ها را بالا ببرند.

وی در پاسخ به سوال درباره دلیل افزایش چند باره قیمت محصولات لبنی در بازار گفت: افزایش قیمت ارز تا حدود زیادی قیمت تمام شده صنایع را بالا برده، محصولات بسته‌بندی وارداتی است و افزایش چند برابری نرخ ارز باعث می‌شود خرید این محصولات از خارج برای ما گران‌تر تمام شود.

باکری ادامه داد: ما از ستاد تنظیم بازار درخواست افزایش قیمت کردیم و استدلال‌هایمان را برایشان فرستادیم. فهرستی از قیمت‌هایی که افزایش یافته و باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا شده را نیز به آنها ارسال کردیم اما علی رغم خواسته‌های ما ستاد تنظیم بازار هیچ پاسخی به ما نداد. با توجه به اینکه کارخانه‌های لبنی دیگر نمی‌توانستند بیش از این ضرر و زیان متحمل شوند بنابراین خودشان قیمت محصولات لبنی را بالا بردند تا حداقل تولید دوام بیابد و از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

باکری در پاسخ به این سوال که آیا قیمت لبنیات امکان بازگشت دارد، اضافه کرد: امکان برگشت قیمت‌ها نیست و امکان ندارد ضرر و زیان لبنی را کسی جبران کند و دولت برای کاهش قیمت شیر باید یارانه بپردازد.

کدخبر: ۲۳۵۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    کاش هفته ای قیمتا بالا نمیرفت.. کاش از ا ندازه و وزنش کم نمیکردن توهین به شعور خر یدار مصداق بارز آن.. کاش نظارتی وجود داش ت