کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۹۲۱
تاریخ خبر:

صف‌آرایی شبکه پنج علیه پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | این عجیب‌ترین تصمیم شبکه پنج بود: گفت‌و‌گو با مهدی رسول‌پناه، مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس تهران. قرار بود مصاحبه در برنامه «ورزشگاه» انجام شود و رسول پناه از سمت تاریک باشگاه و فوتبال ایران بگوید. با فشار هواداران این اتفاق رخ نداد و رسول پناه در قالب یک نامه انصراف خود را اعلام کرد. پرسش بزرگ اما همچنان بی‌پاسخ مانده است که چرا شبکه پنج چنین تصمیمی گرفت؟ این شبکه چندی پیش هم باشگاه پرسپولیس را وارد حاشیه کرده بود.

‌مورد اول| تصمیم عجیب
این که صفت «عجیب»برای تصمیم شبکه پنج به کار می‌بریم، به خاطر عدم موقعیت شناسی است. پرسپولیس روزهای حساسی را سپری می‌کند و همه تلاش‌ها این است تا تیم برای مسابقات مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا که ۲۴مهر برگزار می‌شود، آماده باشد. در چنین شرایطی پرداختن به مسائل باشگاه، کاری است غیر معقول.

رسول پناه در روزهای پایانی حضور در پرسپولیس با سرمربی تیم دچار چالش شده بود. همزمان صحبت از پشت پرده می‌کرد و حالا قصد دارد دست به افشاگری بزند. حتما یکی از وظایف اصلی برنامه‌های ورزشی تلویزیون شفاف‌سازی است. طرفین در برنامه حاضر می‌شوند و افکار عمومی با شنیدن صحبت‌ها پی به بخشی از واقعیت‌ها می‌برد. معتقدیم برای همه باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس باید این اتفاق بیفتد اما در زمانی درست.

یعنی وقتی که تیم در آستانه یک رویداد مهم آسیایی نباشد تا مسئولان و سرمربی باشگاه بتوانند به اتهامات پاسخ دهند. حالا اما رسول پناه قرار بود دادگاهی تک نفره در شبکه پنج برگزار کند که نتیجه‌اش برهم خوردن آرامش پرسپولیس است. حتی اگر نماینده باشگاه حاضر به پاسخگویی می‌شد باز هم نتیجه‌ای جز از بین رفتن آرامش به‌دست نمی‌آمد.‌

مورد دوم| انتخاب مهمان
حضور رسول پناه در پرسپولیس توام با حاشیه بود. در واپسین روزهای فعالیت هم تک و پاتک او با یحیی گل‌محمدی ادامه داشت. رسول پناه رفت و سمیعی آمد. تیم نتیجه گرفت و این برای هواداران فقط یک معنا داشت: گل محمدی کارش را درست انجام داده. حالا اما برنامه «ورزشگاه» شبکه پنج تصمیم گرفته نبش قبر کند؛ آن هم در بدترین زمان ممکن و با شیوه‌ای که نتیجه‌ای جز خسران برای نماینده کشورمان در آسیا به همراه ندارد.

مورد سوم| واکنش هواداران
از لحظه‌ای که خبر حضور رسول پناه در برنامه «ورزشگاه» رسانه‌ای شد، هواداران پرسپولیس اعتراض خود را عمومی کردند. کلید واژه این مصاحبه، «احقاق حق هواداران» بود. آن‌ها اما معترض شدند که «ما» را دستاویز نقشه خود نکنید و تیم را به حاشیه نبرید. این نکته‌ای است که روزنامه پرسپولیس هم به آن اشاره کرد و هشدار داد برای بالا رفتن میزان مخاطب، یک تیم را قربانی نکنید.

مورد چهارم| عقب نشینی
شبکه پنج روی تصمیم خود باقی مانده بود که رسول پناه نامه‌ای منتشر کرد و از حضور در برنامه «ورزشگاه» انصراف داد:« در این مقطع زمانی وظیفه خود می‌دانم که از پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا حمایت کامل به عمل آورده و آن را از هر حاشیه‌ای که منجر به تاثیرگذاری منفی در عملکرد تیم شود، به سهم خود دور نگه دارم.»

شبکه پنج هفته پیش با دعوت از مدیر عامل استقلال، حاشیه‌های این تیم را بررسی کرد و گفته‌های مددی به عنوان مرجع، محل استناد قرار گرفت. «ورزشگاه» تصمیم داشت همین کار را با مدیرعامل مستعفی پرسپولیس انجام دهد؛ فارغ از آن که شرایط این دو تیم زمین تا آسمان فرق می‌کند. متاسفانه استقلال از مدت‌ها پیش وسط حاشیه است و گفت‌وگو با مددی می‌توانست به حل مشکل کمک کند. حضور رسول پناه اما حاشیه‌ای بی مورد برای پرسپولیس به‌وجود می‌آورد.

مورد پنجم| سابقه شبکه پنج
آنچه تصمیم اخیر شبکه پنج را مشکوک جلوه می‌دهد، سابقه‌ای است که در ذهن هواداران پرسپولیس باقی مانده. در آستانه بازی برگشت دربی فصل پیش، مهدی فنونی‌زاده در برنامه صبح شبکه پنج حاضر شد و صحبت‌هایی عجیب علیه گل محمدی به زبان آورد. کمی بعد مجری برنامه توبیخ و برکنار شد.

مهدی واعظی هم در گفت‌وگو با ایسنا یک کد روشن داد و گفت:«یک برنامه تهیه کننده دارد، مجری دارد، سردبیر و نویسنده دارد. خروجی اتاق فکر است که از زبان مجری جاری می‌شود ولی آن چیزی که اتفاق می‌افتد دامن مجری را می‌گیرد و صورت مسئله پاک می‌شود.» چه کسی یا کسانی در شبکه پنج دنبال طراحی نقشه علیه پرسپولیس هستند؟

کدخبر: ۴۱۵۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر