کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۷۶۳
تاریخ خبر:

صعود پرسپولیس به بازی آخر موکول شد

روزنامه هفت صبح، کمال‌بردبار | از همان ساعات مانده به شروع بازی که به شکل غیرمنتظره‌‌ای محرومیت بن عطیه مدافع وسط مشهور الدحیل بخشیده شد‌،‌ می‌شد چیزی را در هوا احساس کرد. چیزی غیرعادی. پرسپولیس در غیاب سعید آقایی در دفاع چپ به بازی آمد و خط دفاعی خود را بر مبنای کنعانی‌زادگان و سید جلال بسته بود و شجاع را به دفاع چپ برده بود.

در این میان آل‌کثیر هم به رغم مصدومیت پا در ترکیب قرار گرفته بود. در حالیکه حریف قطری با همه ثروتش به میدان آمده بود. بازی در نیمه اول متعادل بود. یک ضربه خوب وحید امیری را دروازه‌بان قطری دفع کرد و دو ضربه نه چندان خطرناک قطری‌ها هم سهم حامد لک بود. آل‌کثیر هم یک بار از گوشه هجده قدم توپ را در موقعیتی مناسب به آسمان زد.

پرسپولیس چیزی از حریف قطری کم نداشت؛ آنچه کم بود خستگی و کم جانی خط هافبک پرسپولیس بود که گویی سنگ به پایشان آویزان کرده بودند و این خستگی ذهن آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. به‌خصوص بشار که بسیار توپ لو داد. نیمه دوم بازی به روال قبل ادامه داشت تا این‌که دقیقه ۵۸ داور سریلانکایی عجیب‌ترین خطای ممکن را در جدال هوایی شجاع با مهاجم حریف روی خط هجده قدم پنالتی اعلام کرد.

پنالتی را علی معز با قاطعیت به گل بدل کرد و پس ازآن پرسپولیس هجوم آورد که در بهترین فرصت شوت بشار با دفع ناقص دروازه‌بان الدحیل روبه‌روی آل کثیر افتاد اما عدم تعادل او موجب شد تا دروازه خالی الدحیل باز نشود. یحیی عصبانی از این اتفاق بلافاصله آل کثیر را بیرون کشید. او که مشخص بود از بی‌دقتی‌های عامدانه داور اعصابش به هم ریخته دست به تعویض‌های پرتعداد زد.

در عرض ۶ دقیقه هردو هافبک دفاعی خود را بیرون کشید یعنی سرلک و کامیابی‌نیا و همین‌طور آل‌کثیر و سید جلال را هم بیرون برد و به جایشان احمد نوراللهی‌،‌ آرمان رمضانی‌،‌امید عالیشاه و علی شجاعی را به میدان آورد‌. فشاری پرتعدد و مداوم اما بی‌نتیجه که در نهایت و در میان وقت‌کشی‌های مرسوم بازی با همان یک گل مشکوک به پایان رسید و پرسپولیس در روزی که همطراز حریف قطری و همه ستارگانش بود با یک پنالتی عجیب بازی را واگذار کرد تا چشم به راه هفته پایانی و مقابله با الشارجه باشد.

*** برد شگفت انگیز و پرگل شارجه مقابل التعاون!
در گروه سوم ‌شاهد اتفاقات عجیبی بودیم و علیرغم اینکه نمایندگان فوتبال امارات شرایط خوبی را به طور کلی تجربه نمی کنند،الشارجه شرایط را تغییر داد و از همان ابتدای بازی تاکتیک خود را به حریف دیکته کرد و التعاون را که به تازگی سرمربی جدیدی را به خدمت گرفته، گلباران کرد.

‌دوئل دو تیم در نیمه نخست گلی به همراه نداشت اما طوفان الشارجه‌ای‌ها از دقیقه ۴۷ آغاز شد و آن‌ها در ۲۰ دقیقه توانستند ۶ گل که به ترتیب توسط سیف رشید (۴۷)، ولیتون (۴۹)، عبدالبسیط (۵۵)، ولیتون (۵۷ و ۶۱)، کایو (۶۷) به دست آمد، به حریف عربستانی خود بزنند و نمایش فوق‌العاده‌ای را به اجرا در آوردند.ویلیتون ستاره نخست امشب الشارجه بود و توانست در برتری ۶ گله تیمش، هت‌تریک کند؛ کایو هم یکی دیگر از ستارگان امشب اماراتی‌ها بود که توانست یک گل و یک پاس گل برای تیمش ثبت کند.

*** پرسپولیس برای صعود فقط باید ببرد!
پرسپولیس با باخت‌ مقابل الدحیل قطر ‌ نتوانست به صدرنشینی خود ادامه دهد. حالا الدحیل با ۹ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با ۷ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند.التعاون تیم شش امتیازی گروه و الشارجه تیم چهار امتیازی گروه هستند . این بازی با پیروزی شش گله الشارجه همراه شد و همین نتیجه آن ها را به مدعی جدی صعود تبدیل کرد. پرسپولیس حالا شانس کمی برای سرگروهی دارد اما با کسب پیروزی قطعا صعود خواهد کرد و اگر خوش شانس باشد، می‌تواند سر گروهی را نیز از آن خود کند.

نکته مهم این است که اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را تیم دوم گروه می‌داند اما صعود سرخ ها در چه صورتی حاصل خواهد شد؟ ابتدا تصور می‌شد پرسپولیس اگر بتواند با نتیجه ۰-۰ یا ۱-۱ الشارجه را متوقف کند، باتوجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، به مرحله بعدی خواهد رفت ئ نتیجه ۲-۲ یا هر تساوی دیگری حکم به صعود الشارجه خواهد داد چرا که آن ها با تفاضل گل +۶ وضعیت بهتری دارند.

کدخبر: ۳۵۰۷۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر