کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۳۶۶
تاریخ خبر:

صعود شیرین پرسپولیس در گروه عجایب

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس که با شکست مقابل الدحیل، کار صعود خودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را سخت کرده بود، در بازی آخر مقابل الشارجه نمایشی خیره‌کننده ارائه داد و با پیروزی ۴برصفر راهی مرحله حذفی شد‌ اما این تنها نتیجه عجیب این گروه نبود. با هم نتایج شگفت‌انگیز این گروه را که در نهایت منجر به حذف الدحیل قطر و الشارجه امارات شد مرور می‌کنیم.

*** هفته اول
در هفته آغازین رقابت‌های این گروه، پرسپولیس مهمان الدحیل قطر بود و با توجه به اینکه در آن مقطع الدحیل در اوج قرار داشت، پیش‌بینی اینکه بتواند پرسپولیس را شکست دهد دشوار نبود. در نهایت همین اتفاق هم افتاد و الدحیل ۲برصفر پرسپولیس را برد اما نتیجه غافلگیرکننده هفته اول این گروه، پیروزی التعاون عربستان بر الشارجه آن هم در امارات بود. در عجیب بودن این نتیجه اینکه، الشارجه قهرمان امارات بود و التعاون ضعیف‌ترین نماینده عربستان که در میانه‌های جدول لیگ این کشور قرار داشت.

*** هفته دوم
هفته دوم هم با شگفتی‌آفرینی دوباره تیم متوسط عربستانی همراه بود. تیمی که قبل از مسابقات، ضعیف‌ترین تیم این گروه به نظر می‌رسید، در دومین بازی خود تیم قدرتمند الدحیل را هم مغلوب کرد. آنها توانستند با ارائه یک بازی خوب، مدعی اول صعود از این گروه را ۲برصفر شکست دهند و شش امتیازی شوند. در دیگر بازی این هفته پرسپولیس مقابل الشارجه امارات با نتیجه ۲-۲ متوقف شد. با این نتایج، در پایان هفته دوم، التعاون عربستان در صدر قرار گرفت، الدحیل دوم شد و الشارجه و پرسپولیس با یک امتیاز سوم و چهارم شدند.

*** هفته سوم
پس از مدت‌ها توقف رقابت‌ها به دلیل شیوع کرونا در جهان، لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در قطر دنبال شد و پرسپولیس که در دو هفته اول نتایج خوبی نگرفته نبود در هفته سوم توانست تیم صدرنشین التعاون عربستان را با یک گل شکست دهد. این پیروزی، پرسپولیس را به رقابت‌ها برگرداند و این تیم را به صعود به مرحله بعد امیدوار کرد. در دیگر بازی این روز در این گروه، الدحیل قطر توانست الشارجه امارات را ۲بریک مغلوب کند. به این ترتیب به نظر می‌رسید تیم اماراتی دیگر شانس چندانی برای صعود به مرحله بعد نداشته باشد.

*** هفته چهارم
پرسپولیس که از شکست دادن تیم صدرنشین التعاون روحیه گرفته بود، در بازی برگشت هم توانست این تیم را مغلوب کند. نتیجه‌ای که باعث شد شانس صعود شاگردان یحیی گل‌محمدی به مرحله بعد افزایش یابد اما نتیجه عجیب این هفته در بازی الشارجه و الدحیل رقم خورد. جایی که نماینده ناامید امارات موفق شد با نتیجه عجیب و پرگل ۴بر۲ الدحیل قطر را شکست دهد. این نتایج، جدول رقابت‌های گروه C را پیچیده کرد و باعث شد هر چهار تیم شانس صعود داشته باشند.

*** هفته پنجم
در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس پس از دو پیروزی متوالی مقابل نماینده عربستان، شانس اول صعود است اما باخت یک بر صفر مقابل الدحیل قطر یک بار دیگر وضعیت را تغییر داد و باعث شد پرسپولیس صدر جدول را از دست بدهد و صعودش با اما و اگر همراه شود اما نتیجه شگفت‌آور این گروه در بازی دیگر رخ داد. جایی که الشارجه امارات پس از پیروزی پرگل بر الدحیل، یک پیروزی عجیب دیگر به دست آورد و این بار با نتیجه ۶برصفر التعاون عربستان را شکست داد. حالا هر چهار تیم شانس صعود به مرحله بعد را داشتند. حتی التعاونی که سه بازی آخر را با شکست پشت سر گذاشته بود و هشت گل خورده بود!

*** هفته ششم
روز موعود فرا رسید. پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد فقط باید الشارجه را شکست می‌داد. تیمی که در دو بازی قبلی خود ۱۰ گل زده بود! کمتر کسی به پیروزی شاگردان یحیی امیدوار بود اما پرسپولیسی‌ها با شروعی طوفانی در همان نیمه اول سه گل به تیم اماراتی زدند و با یک گل دیگر در نیمه دوم کار این تیم را تمام کردند اما آخرین شگفتی هنوز باقی مانده بود. التعاون پس از باخت تحقیرآمیز ۶برصفر مقابل الشارجه، موفق شد الدحیل قطر را با یک گل دیرهنگام شکست دهد تا به عنوان تیم دوم گروه صعود کند و الدحیل و الشارجه در نهایت ناباوری حذف شوند.

*** نتایج و اتفاقات بی‌سابقه
اگر هنوز به عجیب بودن نتایج این گروه متقاعد نشده‌اید به این نکات توجه کنید: الدحیل که در نهایت در گروه سوم شد و نتوانست به مرحله بعد صعود کند، صدرنشین این گروه یعنی پرسپولیس را دبل کرد و در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد! التعاون عربستان که سه باخت متوالی از جمله شکست ۶برصفر مقابل الشارجه را تجربه کرد، الدحیل را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد، همان الدحیلی که پرسپولیس را دبل کرده بود و در نهایت، پرسپولیس همین التعاون را دبل کرد!

التعاونی که الدحیل را دبل کرده بود که خودش از پرسپولیس شش امتیاز گرفته بود! نکته عجیب دیگر این گروه حذف گلزن‌ترین تیم گروه بود. الشارجه امارات در حالی در این گروه در رده آخر قرار گرفت که ۱۳ گل به حریفانش زده بود! در همین گروه پرسپولیس صدرنشین فقط هشت گل زد که چهار تای آن به همین الشارجه در بازی آخر زده شد!

*** تاثیر مثبت خریدهای جدید در صعود
چهار بازی آخر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در دو هفته اخیر و به صورت فشرده و با حضور بازیکنان جدید برگزار شد. جدایی بیرانوند، ترابی، علیپور و مصدومیت و غیبت انصاری و نادری و حضور چند بازیکن جدید که احتمالا با سایر نفرات هماهنگ نبودند باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده بود اما خوشبختانه همه چیز برای شاگردان یحیی خوب پیش رفت، به خصوص درباره بازیکنان جدید این تیم! بهترین خرید پرسپولیس در آسیا، حامد لک بود. او در این چهار بازی فقط یک گل دریافت کرد که همان یک گل هم از روی نقطه پنالتی بود.

علاوه بر این، لک در دو بازی مقابل التعاون و الشارجه، با چند سوپرواکنش تیمش را در بازی نگه داشت و نگذاشت پرسپولیس و هوادارانش از صعود به مرحله بعد ناامید شوند. دیگر خرید پرسپولیس به شکل غیرمنتظره‌ای درخشید میلاد سرلک بود. درست در روزهایی که احمد نورالهی افت کرده بود، سرلک به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و در همان بازی اول میخ خود را در ترکیب اصلی این تیم کوبید. سرلک با دوندگی، جنگندگی و درگیری‌های بی‌وقفه با هافبک‌های حریف، بارها از آنها خطا گرفت و مالکیت توپ را در تیمش حفظ کرد.

تا جایی که در بازی آخر، حتی احتیاجی به حضور کمال کامیابی‌نیا هم احساس نشد. با نمایش‌های سرلک، حالا نورالهی و کامیابی‌نیا باید برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس تلاش بیشتری از خود نشان بدهند. عیسی آل‌کثیر دیگر خرید تازه پرسپولیس هم بعد از دو بازی ضعیف به تدریج در ترکیب تیم جا افتاد. او مقابل التعاون یک پنالتی گرفت و در بازی آخر مقابل الشارجه هم یک گل زیبا زد. در نهایت احسان پهلوان، نمایش‌های انتقادآمیزش در سه بازی اول را در بازی آخر جبران کرد و با دو سانتر زیبا، سازنده دو گل از چهار گل پرسپولیس بود. سعید آقایی هم نمایش‌های نسبتا قابل قبولی داشت و خیال یحیی را از بابت پست مدافع چپ راحت کرد.

کدخبر: ۳۵۱۳۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر