کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۷۴۵
تاریخ خبر:

صعود سخت جنتلمن‌ها به فینال آسیا

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | اولین شوک را همان دقیقه ۳۶ دریافت کردیم. وقتی داور در صحنه ای مشکوک اعلام پنالتی کرد. نه. خود پنالتی شوکه کننده نبود. برخورد آرام و حرفه ای بازیکن ها به اعلام این پنالتی عجیب بود که مار ا شوکه کرد. نه فریادی نه یورش از بیرون زمین به داخل و نه هیچی. تیمی که دو ساعت قبل از بازی ها بهترین گلزن و بهترین بازیکنش را با حکمی شگفت انگیز و باورنکردنی از دست داده بود در مقابل این پنالتی هم اعصاب خودرا حفظ کرد.

حکم داور را پذیرفت و تن به برتری حریف پرستاره عربستان داد. بعد از گل انگار چیزی برای پرسپولیس تغییر نکرده بود. با همان آرامش قبلی به حریف یورش بردند و حواسشان به برتری تکنیکی و فیزیکی تیم مقابل هم بود. و رب النوع فوتبال دقیقه ۴۴ پاسخ این صبوری و وقار را داد. وقتی وحید امیری با همان جنگندگی ذاتی اش توپ را از مدافع چپ حریف ربود و آن را در اختیار بشار رسن قرار داد و ستاره عراقی با سانتری حیرت انگیز و بسیار زیبا توپ را روی سر عبدی جوان جفت و جور کرد که در تیردوم جا گرفته بود.

عبدی هم با دقت و ضربه ای عالی نشان داد که از چه هوش و اعتماد به نفسی برخوردار است. ضربه سر او به گل مساوی پرسپولیس بدل شد. شادی گل عبدی هم در این لحظه فوق العاده موقرانه بود. نیمه دوم باز هم با برتری میدانی النصر شروع شد. در سبکی مشابه السد. رد وبدل کردن توپ و سعی به نفوذ در کانال دفاعی پرسپولیس که باز هم از همان نوع سختگیری های خاص خود در دفاع برخوردار بودند.

در این میان یک ضربه آزاد حریف روی تیر افقی پرسپولیس نشست و یکبار هم ضربه سر فوروارد حریف مماس با تیر عمودی بیرون رفت و دو بار هم ضربات بازیکنان النصر از اطراف دروازه خارج شد. بازی بی نقص شجاع و کنعانی زادگان موجب شده بود تا مهاجمان حریف نتوانند از زوایای مناسب و راحت ضربه بزنند و عموما در حالات نامتعادل به توپ ضربه می زدند که به خارج می رفت.

پرسپولیس روی یک کار تیمی عالی با ضربه نیمه قیچی بشار رسن دروازه حریف را به خطر انداخت که توپ به مدافع حاضر در محوطه شش قدم برخورد کرد و بیرون رفت. در این میان واکنش عالی لک روی شوت هافبک حریف موجب شد تا پرسپولیس درآخرین لحظات بازی همچنان در کورس باقی بماند. بازی در حالی به وقت اضافه کشیده شدکه وحید امیری به علت گرفتن اخطار بازی بعدی پرسپولیس را به شکل اتوماتیک ازدست می داد.

در وقت اضافه اول شوک بعدی به پرسپولیس وارد آمد. احسان پهلوان که خسته شده بود خطای شدیدی روی مدافع حریف انجام داد و با کارت زرد دوم اخراج شد. گل محمدی در این دقایق عبدی و نوراللهی و بشار(که بهترین بازیکن میدان بود) را از زمین بیرون کشیده بود و از ارمان رمضانی و سرلک و مجتبی شیری استفاده می کرد. فشار النصر مدام بیشتر می شد اما پرسپولیس ده نفره با تمام وجود دفاع می کرد و روی ضد حمله ها هم سرمایه گذاری می کرد.

بازی بدون نقص سیامک نعمتی و شجاع و کنعانی زادگان و البته زحمات بی پایان کامیابی‌نیا موجب شد تا حریف فرصت گل صددرصدی پیدا نکند. بازی به پنالتی کشیده شد در حالیکه همه حتی مجری و کارشناسان داخل زمین شانسی برای پرسپولیس قائل نبودند. تجربه حذف با پنالتی مقابل استقلال در جام حذفی و بیرون بردن بشار و نوراللهی و اخراج پهلوان دست گل محمدی را بسیار خالی نشان می داد ‌از آن سو بازیکنان حریف همه ضربه زن‌های خوب و تکنیکی بودند.

از طرفی حامد لک در دو باری که مغلوب پنالتی دربازی با الدحیل و همین النصر شده بود مهارت خاصی در این مقوله نشان نداده بود. اما… هر پنج پنالتی پرسپولیسی ها با خونسردی تمام وارد دروازه براد جونز گران قیمت شد هرچند چهارتای آنهارا درست تشخیص داده بود. ازآن طرف حامد لک تنها دوبار به سمت درست شیرجه زد که یکبارش را مهار کرد. باورکردنی نبود .

ضربات کنعانی زادگان،سرلک، نعمتی، خلیل‌زاده و‌ شجاعی همه به گل بدل شدند و پرسپولیس رقابت های ماراتن گونه غرب آسیا را با قهرمانی به پایان رساند. تیمی شیک و موقر و پرتلاش و زیرک.آفرین بر یحیی گل‌محمدی و شاگردانش. عبور ازسد السد و النصر و الشارجه و پاختاکور و التعاون و یک شکست مشکوک به الدحیل و با محرومیت ناجوانمردانه بهترین ستاره اش در آستانه بازی آخر و همه مشکلات و مصایب . آفرین بر شما.

کدخبر: ۳۵۲۷۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر