کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۹۴۸۱
تاریخ خبر:

صدرنشین جدول بالانشین‌ها زردپوش است!

روزنامه هفت صبح| جدول فانتزی که فقط نتایج تیم‌های بالانشین جدول را در نظر می‌گیرد و رده تیم‌ها را تعیین می‌کند، خیلی هم فانتزی نیست و در خیلی از موارد، نشان‌دهنده جایگاه واقعی تیم‌های مدعی در پایان فصل است. به جز مواردی استثنایی، معمولا مدعیانی که در تقابل با سایر بالانشینان نتایج بهتری می‌گیرند، از نظر اعتماد به‌نفس هم در شرایط خوبی قرار می‌گیرند و در نهایت در رده‌های بالاتر جدول می‌ایستند. در عوض، تیم بازنده تقابل با مدعیان، از نظر روحی تضعیف می‌شوند و فصل را در جایگاهی پایین‌تر از آنان به پایان می‌رسانند. مرور نتایج تقابل مدعیان لیگ بیست و دوم و جدول حاصل از این نتایج به شدت معنادار به نظر می‌رسد. به خصوص برای پرسپولیس، سپاهان و استقلال!

پرسپولیس
شاگردان گل‌محمدی در تقابل 7 تیم بالای جدول فقط یک شکست خانگی را تجربه کرده‌اند. آنها به تراکتور باختند اما توانستند گل‌گهر را در سیرجان و مس رفسنجان را در تهران مغلوب کنند. این تیم در تهران از شکست مقابل استقلال فرار کرد و با این تیم به تساوی 2-2 رسید و در اصفهان با سپاهان مساوی کرد. سرخ‌ها دو امتیاز خانگی را هم در تقابل با فولاد خوزستان از دست دادند. آنها در جدول رویارویی 7 تیم بالای جدول، دو پیروزی، 3 مساوی و یک شکست را در کارنامه ثبت کردند.

سپاهان اصفهان
تیم زردپوش اصفهانی فصل را با پیروزی خوب 2 بر صفر مقابل استقلال در آزادی شروع کرد اما در ادامه مقابل مهمان خود گل‌گهر به تساوی 2-2 رسیدند و با گل وقت‌های تلف‌شده پاتوسی، در فولادشهر مغلوب فولاد خوزستان شدند. سپاهان در اصفهان مقابل پرسپولیس هم به تساوی رسید و سرانجام در هفته دهم تراکتور را 4 بر 2 شکست داد و یک پیروزی دیگر مقابل تیم‌های بالای جدولی کسب کرد. شاگردان مورایس در رفسنجان با مس مساوی کردند و آمار دو پیروزی، سه تساوی و یک شکست را ثبت کردند.

گل‌گهر سیرجان
تیم امیر قلعه‌نویی رقابت با مدعیان را با پیروزی 2 بر یک خانگی مقابل تراکتور آغاز کرد. این تیم در رفسنجان با مس بدون گل مساوی کرد و در سیرجان با سپاهان به تساوی 2-2 رسید و اولین شکست در مقابل مدعیان را با باخت 2 بر یک خانگی در برابر استقلال تجربه کرد. شاگردان قلعه‌نویی فولاد را در خوزستان با نتیجه 2 بر یک شکست دادند اما در سیرجان به پرسپولیس با دو گل باختند. دو برد، دو مساوی و دو باخت، حاصل کار گل‌گهر در مصاف با تیم‌های بالای جدول است.

فولاد خوزستان
تیم جواد نکونام که در کلیت لیگ‌برتر خوب نتیجه نگرفته، مدعیان را حسابی به دردسر انداخته است. آنها در آزادی با پرسپولیس به تساوی بدون گل و با استقلال به تساوی یک - یک رسیده‌اند. تراکتور را در اهواز 3 بر 2 و سپاهان را در اصفهان با یک گل مغلوب کرده‌اند اما در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب گل‌گهر سیرجان شده‌اند. در برابر مس رفسنجان هم به یک تساوی بدون گل خانگی رسیده‌اند. دو برد، 3 تساوی و یک باخت حاصل کار شاگردان نکونام در تقابل با بالانشینان است.

تراکتور
تیم تبریزی مقابل بالانشینان مساوی نداشته است. این تیم ابتدا در سیرجان 2 بر یک به گل‌گهر باخت، سپس در اهواز 3 بر 2 مغلوب فولاد خوزستان شد. تراکتور در تهران پرسپولیس را با یک گل شکست داد اما در رفسنجان یک بر صفر مقابل مس شکست خورد. شکست 4 بر 2 مقابل سپاهان بدترین باخت این تیم در نیم‌فصل بود اما آنها نیم‌فصل را با پیروزی خوب 2 بر صفر مقابل استقلال تمام کردند. تیم تبریزی نیم‌فصل اول را در برابر مدعیان با دو برد و 4 شکست به پایان رساند.

مس رفسنجان
نتایج تیم محمد ربیعی مقابل بزرگان خوب بوده است. آنها با گل‌گهر در خانه و با فولاد در اهواز به تساوی بدون گل رسیدند. تراکتور را در رفسنجان با یک گل شکست دادند اما با همین نتیجه در تهران مغلوب پرسپولیس شدند. در ادامه سپاهان را در اصفهان و استقلال را در تهران با تساوی بدون گل متوقف کردند. از میان بزرگان فقط پرسپولیس این تیم را شکست داد، آن هم با یک ضربه پنالتی! شاگردان محمد ربیعی در تقابل با بالانشینان جدول نیم‌فصل، یک پیروزی، 4 تساوی و یک باخت را ثبت کردند.

استقلال
تیم چهارم نیم‌فصل، قعرنشین جدول تقابل مدعیان است. استقلال فصل را با شکست خانگی 2 بر صفر مقابل سپاهان آغاز کرد. گل‌گهر را با گلی در وقت‌های تلف‌شده 2 بر یک شکست داد. با فولاد در تهران به تساوی یک‌-‌یک رسید. برد مقابل پرسپولیس را در دقایق پایانی بازی با تساوی 2-2 عوض کرد و در ورزشگاه آزادی مقابل مس هم به تساوی بدون گل رسید. در هفته پایانی نیم فصل هم با دو گل مغلوب تراکتور شد. یک برد، 3 مساوی و دو باخت، حاصل کار استقلال در برابر مدعیان است.

کدخبر: ۴۹۹۴۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر