کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۶۰۰
تاریخ خبر:

صدرنشینی با ‌درخشش رشید و ‌لباس ناصر حجازی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | محمود فکری دیروز تیمش را با ترکیب رشید مظاهری، سیداحمد موسوی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، سبحان خاقانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به مصاف شهرخودرو فرستاد. حضور سبحان خاقانی در خط هافبک و نشستن فرشید باقری روی نیمکت در حالی که پیش‌بینی می‌شد او در ترکیب اصلی و حتی کاپیتان استقلال باشد، از نکات عجیب ۱۱ نفر اصلی این تیم بود.

محمد دانشگر هم بعد از مدت‌ها در ترکیب جای عارف غلامی را گرفته بود. مهدی رحمتی هم تیمش را با این ترکیب به میدان فرستاده بود: میلاد فراهانی، علی نعمتی، امید منصوری، محمدعرفان معصومی، اکبر صادقی، ابوذر صفرزاده، حسن جعفری، محمد علی فرامرزی، صادق صادقی، امین قاسمی‌نژاد و احمد الجبوری.

*** نیمه اول: جذاب و پرحادثه
نیمه اول بازی، به شکل غیرمنتظره‌ای جذاب و دیدنی آغاز شد. استقلال صاحب توپ و میدان بود و پس از اینکه مهدی قایدی در دقیقه ۹ یک فرصت تک به تک عالی را با ضربه‌ای بد از دست داد، در دقیقه ۱۲، توپ ارسالی محمد نادری از جناح چپ با دفع ناقص مدافع شهرخودرو همراه شد تا توپ به سبحان خاقانی برسد و این بازیکن با چرخش و شوت زمینی دروازه شهرخودرو را باز کند. بعد از این گل شهرخودرو حالت تهاجمی به خود گرفت.

در دقیقه ۱۷ سانتر زمینی قاسمی‌نژاد از جناح راست را احمد الجبوری به زیر طاق دروازه استقلال زد و در برگشت توپ به حسن جعفری رسید‌ اما ضربه سر او در مقابل دروازه خالی آبی‌پوشان به بیرون زده شد. چند دقیقه بعد تکل خطرناک، خشن و بی‌مورد عرفان معصومی روی پای مرادمند در میانه میدان باعث شد تا او با کارت قرمز داور روبه‌رو و از بازی اخراج شود. با این اخراج از شدت حملات شهرخودرو کاسته شد و در دقیقه ۴۵ این استقلال بود که به گل دوم رسید. سانتر مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد و توپ به تور دروازه شهرخودرو چسبید و نیمه اول با نتیجه ۲برصفر به سود استقلال تمام شد.

*** نیمه دوم؛ درخشش مظاهری در لباس حجازی
در نیمه دوم، با وجود آنکه تیم شهرخودرو ۱۰ نفره بود اما قابل پیش‌بینی بود که برای فرار از شکست خانگی فشار بیشتری روی دروازه استقلال بیاورد. شاگردان رحمتی در این نیمه چند فرصت خوب هم به دست آوردند که بهترین آنها را احمد الجبوری با واکنش فوق‌العاده رشید مظاهری از دست داد. نیمه دوم جذابیت نیمه اول را نداشت و در نهایت بازی با همان نتیجه ۲برصفر به سود استقلال به پایان رسید.

دیروز در یک بازی دیگر از هفته ششم، تراکتور با تک گل دقیقه ۹۳ محمدمهدی قنبری موفق شد ماشین‌سازی را شکست دهد. مسعود شجاعی که به طور موقت هدایت سرخپوشان تبریزی را در این بازی به عهده داشت، با تعویض طلایی خود توانست سه امتیاز بازی را به حساب پرشورها واریز کند. ماشین‌سازی هم در ادامه روند ناامید کننده خود، با یک امتیاز قعرنشین است.

*** اولسان هیوندای حریف پرسپولیس در فینال
دیدار تیم‌های ویسل‌کوبه ژاپن و اولسان هیوندای دیروز در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز شد و نماینده کره پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش توانست به پیروزی برسد. در این بازی ابتدا تیم ویسل‌کوبه بود که با ثبت یک گل در آستانه پیروزی قرار گرفت اما بازی ناگهان عوض شد. ویدئو چک گل کوبه را رد کرد و چند دقیقه بعد، اولسان هیوندای توانست با استفاده از VAR گل خود را تثبیت کند. سرانجام بازی با یک پنالتی در دقیقه ۱۱۹ به سود نماینده کره شد تا حریف پرسپولیس پس از یک ماه بلاتکلیفی شناخته شود.

در این بازی ابتدا ویسل‌کوبه به گل رسید. این تیم ژاپنی که اینی‌یستا ستاره اسپانیایی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، گل اول بازی را در دقیقه ۵۲ زد. ارسال کوتاه از روی نقطه کرنر به یاماگوچی رسید و او با ضربه‌ای تماشایی دروازه را گشود اما در ۱۰ دقیقه پایانی همه چیز عوض شد. در دقیقه ۸۳ از پشت محوطه جریمه بازیکن اولسان به توپ ضربه زد و در حالی که به نظر می‌رسید دروازه‌بان توپ را مهار کند اما اثر بیورن یانسن روی آن سبب شد تا دروازه ویسل باز شود. این گل ابتدا آفساید گرفته شد اما ویدئوچک سبب شد تا این گل قبول شود.

در دقیقه ۱۱۹ جونیور با تیزهوشی توانست از دروازه‌بان ویسل‌کوبه پنالتی بگیرد و خودش پشت توپ ایستاد و ضربه را به گوشه دروازه زد تا تیم اولسان هیوندای پیش بیفتد. حملات لحظات پایانی بازی هم از سوی ویسل کوبه فایده‌ای نداشت و در نهایت این تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی بود که به فینال رسید تا در روز ۲۹ آذر مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و اینی‌یستا و یارانش در حسرت فینال لیگ قهرمانان آسیا بمانند.

در این بازی دروازه‌بان تیم اولسان هیوندای روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. او اگرچه یک گل خورد اما در طول ۱۲۰ دقیقه واکنش‌های فوق‌العاده‌ای داشت و توانست پنج سیو را به ثبت برساند. سه سیو او از درون محوطه جریمه بود اما بی‌تردید مهم‌ترین واکنش او در نیمه دوم وقت‌های اضافه و جایی بود که ضربه سر داگلاس را به زیبایی مهار کرد و مانع از گلزنی او شد. نکته جالب اینکه دروازه‌بان حریف نیز عملکرد قابل‌قبولی داشت و شاید تنها ناکامی‌اش، پنالتی در دقیقه ۱۱۹ بود.

حالا پرسپولیس در فینال باید به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی برود. تیمی که از همان آغاز مرحله گروهی نشان داده بود که مدعی اصلی رسیدن به فینال از منطقه شرق آسیاست. نقطه قوت بزرگ این تیم خط حمله ترسناکش است. جایی که بیورن جانسن نروژی و جونیور نگرائوی برزیلی حضور دارند. هر کدام از این دو مهاجم تا قبل از بازی فینال پنج گل زده‌اند. اتفاقا هر دوی آنها دیروز مقابل ویسل‌کوبه موفق به گلزنی هم شدند. البته از خط دفاع قدرتمند این تیم هم نباید غافل شد که در مرحله گروهی فقط پنج گل و در سه بازی مرحله حذفی تا فینال فقط یک بار تسلیم حریفان‌شان شدند.

کدخبر: ۳۶۳۶۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر