کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۸۷۲
تاریخ خبر:

صداوسیما سهم ۱۴۰میلیارد تومانی از جرایم رانندگی مردم را چه‌ کرد؟

صدا و سیما در بودجه سال ۹۶، سهمی ۵ درصدی از جرایم رانندگی را به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک به خود اختصاص داده است. حال سؤال اینجاست این بودجه کجا خرج شده و آیا کارایی لازم را در این زمینه داشته است؟

در بودجه سال۹۶ درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی ۲۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و پنج درصد آن، مبلغی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان می‌شود.

بر طبق خلاصه مذاکرات منتشرشده در روزنامه رسمی کشور، رئیس مجلس در دفاع از تصویب این بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی برای صداوسیما گفت: «پنج درصد این دو ردیف را به صدا و سیما برای کاهش آسیب‌های تصادفات می‌دهند، بلکه چهارتا سریال درست و درمان بسازند که جلوی آسیب‌ها را بگیرد»

البته انتشار آمار پزشکی قانونی از مصدومان جاده‌ای طی هشت ماه نخست سال ۹۷ و مقایسه آن با سال ۹۶، نشانه‌های مثبتی را به نمایش نمی‌گذارد. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، در حوادث رانندگی طی هشت ماه اول امسال (۱۳۹۷)، ۱۲ هزار و ۲۶۱ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال گذشته (۱۳۹۶)، ۰٫۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سؤال نخست آن است که آیا صدا و سیما این بودجه را دریافت کرده است و اگر پاسخ مثبت است در کجا صرف شده است؟ همان‌طور که رئیس مجلس تأکید داشته، آیا سریال‌هایی با هدف کاهش آسیب‌های تصادفات ساخته شده است؟ این سریال‌ها نامشان چیست و در کدام شبکه‌ها پخش شده است؟ اگر این سریال‌ها تهیه و پخش شده‌اند، میزان اثرگذاری آنها چه میزان بوده است و چرا آثار آن در کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری دیده نشده است؟

منبع: ایرنا

کدخبر: ۲۴۴۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    خدا میدونه فقط بخور بخور دیگ فققققققط

  • hamedali

    لابد حقوق مدبران رو با این پول داده !

  • khordbin

    امان از این سهم ها!

  • mazdak

    سلطان صدا سیما ????