کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۱۶۸
تاریخ خبر:

اظهارات جدید دونالد ترامپ درباره ایران

بخشهای مهم صحبتهای جدید دونالد ترامپ را از قول خبرگزاری ایرنا برایتان نقل می‌کنیم:
- وقتی به کاخ سفید آمدم، ایران یک مرکز ترور بود. ما ۱۸ نقطه درگیری داشتیم. در همان هفته نخست درباره ایران پرسیدم که آنها گفتند ۱۸ نقطه درگیری در یمن، سوریه و عراق داریم.
- من توافق(هسته‌ای) را متوقف کردم که فاجعه بار بود. آنها خواهان گفت‌وگو هستند. (جان) کری یک توافق منعقد کرد و نمی‌خواهد آنها توافق دیگری داشته باشند.کری مبدع توافق بود. به ایران ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد دادند. شما می‌توانید این اتاق را ۱۰ بار با اسکناس ۱۰۰ دلاری پر کنید در حالیکه اتاق کوچکی نیست.فکر می‌کنم این اقدام یک نقض بزرگ بود و اگر برای جان کری نبود، ما یک توافق داشتیم.
- وقتی وارد کاخ سفید شدم ایران در حال گرفتن کل خاورمیانه بود. الان ایران فقط می‌خواهد زنده بماند. آنها هر هفته اعتراض می‌کنند.
- من پیشنهاد کرده‌ام که در صورت تمایل به مردم ایران کمک کنم. اگر آنها به ونتیلاتور احتیاج داشته باشند، و درخواست کنند، ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی داریم که برای آنها می‌فرستیم. در اینجا انباری از دستگاه‌های تنفس مصنوعی داریم و شروع به ارسال آنها می کنیم تا بیمارستان ها بتوانند انبار خود را پر کنند. ایرانی‌ها نمی‌خواهند با ما درگیر شوند.
- اکنون ایران کشوری متفاوت شده است. آنها می‌خواهند یک توافق منعقد کنند. به نظر من، او(جان کری) به آنها می‌گوید صبر کنید ، شاید ترامپ باخت و شما می‌توانید مذاکره کنید.

کدخبر: ۳۲۱۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر