کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۱۳۷
تاریخ خبر:

ارتش یک نفره استقلال؛ در ستایش شیخ دیاباته

روزنامه هفت صبح، کمال‌بردبار | شیخ دیاباته یک لشگر یک نفره برای استقلال است. شاید بهترین بازیکن خارجی که پس از انقلاب به ایران آمده. بازیکن ۱۹۲سانتیمتری و ستاره سابق بوردو که تقریبا غیرقابل مهار است. او در حالی مدام برای استقلال توپ می‌زند که خط هافبک استقلال هیچ بازیکن خلاقی ندارد و تقریبا صفر تا صد گل‌ها را خود دیاباته تقبل می‌کند.

او ستاره سرشناسی است اما به شکل حیرت‌انگیزی روی نتایج تیم خود تعصب دارد. حضورش در کارهای دفاعی شگفت‌انگیز است و از درگیری‌های فیزیکی و حتی کمی کلاهبرداری (!) به سود تیم خود ابایی ندارد. ارزش کار او حتی از تیام هم بیشتر است چراکه تیام یک فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان آماده را در کنار خود داشت اما در فقدان شجاعیان و در ناآمادگی محسوس اسماعیلی این دیاباته است که بار اصلی تیم را بردوش می‌کشد.

تقریبا هیچ پاس مناسبی برای او ارسال نمی‌شود و در داخل هجده قدم توپ به دردبخوری به تورش نمی‌خورد اما با این حال در همه بازی‌ها گل می‌زند و گل می‌سازد و خطای پنالتی می‌گیرد. شنبه در بازی با سپاهان در حالی که استقلال ۱۰ نفره شده بود دیاباته از آب کره که چه بگویم طلا گرفت. با موذی‌گری روی شایان مصلح خطای واضحی کرد و روی شیوه آماتوری داوران ایرانی و فشارعصبی حیدری داور بازی استقلال با سپاهان سرمایه‌گذاری کرد.

او می‌دانست که حیدری مثل همه داورهای ایرانی وقتی یک تصمیم بزرگ علیه یک تیم می‌گیرند به سرعت دچار این چالش می‌شوند که باید به تیم جریمه شده ‌حسن نیت و انصاف خودرا ثابت کنند و دقیقا همین لحظات است که قضاوت‌های شگفت‌انگیز انجام می‌دهند. مثل ضربه پنالتی ناعادلانه و مضحکی که داور علیه سپاهان گرفت و مقهور و مغلوب نمایش تمام و کمال دیاباته شد. ارزش دیاباته برای استقلال غیرقابل مقایسه با هر بازیکن دیگری است.

او بهتر از تیام،‌ادینیو ،‌برونو سزار، جانواریو،‌عماد رضا،‌ابراهیم توره،‌ استپانیان و جپاروف بهترین بازیکن خارجی است که در فوتبال ایران ظاهر شده است. اگر یک خط هافبک خلاق پشت سرش باشد او می‌تواند در هر فصل بالای ۲۰ گل برای تیمش به ثمر برساند. در لیگ داخلی بازیکنی در قواره دیاباته نداریم و در بین لژیونرها شاید فقط سردار آزمون و طارمی بتوانند تاثیر مشابهی با دیاباته در خط آتش داشته باشند.برای استقلالی‌ها حفظ کردن دیاباته یک ماموریت بزرگ است. یک ماموریت بزرگ و با وضعیت دلار شاید یک ماموریت غیرممکن.

کدخبر: ۳۴۳۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    مهندسین باید فراریش بدن!