کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۳۵۶
تاریخ خبر:

شگفتی و غافلگیری آقا جواد پایان ندارد

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | وقتی اولین قسمت «زخم کاری» منتشر شد‌، گزارشی نوشتیم و از بازی جواد عزتی به همراه رعنا آزادی‌ور به عنوان برگ برنده‌های این سریال یاد کردیم. هر چه داستان پیش رفت‌، فرصت بیشتری در اختیار این دو بازیگر قرار گرفت تا توانایی خود را به رخ بکشند. کاراکتر مالک درست جایی مقابل چشم مخاطبان قرار گرفت که آدمی بله قربان گو و البته در حال پیشرفت بود. او یک تنه پیش آمد و تبدیل شد به نفر اصلی هلدینگ «ریزآبادی». سقوط او تدریجی بود و حالا در آستانه فروپاشی است. در قسمت چهاردم با یک شخصیت کاملا متفاوت مواجه بودیم.

مورد اول| قدرت و نفرت
برای پی بردن به اهمیت بازی جواد عزتی باید کمی عقب برویم. به جایی که با پشتوانه همسرش قدرت را در دست گرفت‌. عزتی طوری بازی کرد که مخاطب در کمترین دیالوگ پی می‌برد او چه کینه‌ای از خانواده ریزآبادی دارد و حالا که به قدرت رسیده تا جایی می‌تازد که آن‌ها را نابود کند. امتیاز بازی‌اش آنجا است که در عین درنده خویی‌، سیمای مهربان خود برای مخاطب را حفظ کرد و تبدیل به کاراکتری سیاه نشد. اوج خشم و نفرت مالک در سکانس سیلی زدن به هانیه توسلی برمی‌گردد که مخاطب جا می‌خورد.

مورد دوم| بهت و شکست
مالک از همسرش رودست می‌خورد و پشتش خالی می‌شود. او ذره ذره آب می‌شود و حالا در قسمت چهاردم کار به جایی می‌رسد که پسرش دست روی او بلند می‌کند. در بازی جواد عزتی این تغییر کاملا محسوس و همراهی برانگیز است. او مالک را بدون سر و صدا و برون ریزی‌های معمول بازی می‌کند و به همین خاطر است که شخصیت به باور مخاطب نشسته.

عزتی از چشم‌هایش به خوبی بهره برده و بخش زیادی از ترس‌، بهت و شکست را از این طریق منتقل کرده است. بدن، ابزار مهم دیگری است که عزتی آن را در خدمت شخصیت قرار داده؛ در قسمت اخیر بازیگر با حالت خموده راه می‌رود و از چند متری می‌توان پی به حال نزارش برد. در این قسمت مرگ دختر‌، ضربه کاری را به مالک می‌زند و عزتی با ظرافت تمام استیصال شخصیت را به نمایش گذاشته است.

مورد سوم| سابقه غافلگیری
جواد عزتی بازیگری را در دهه هشتاد شروع کرد و به‌واسطه سریال‌های تلویزیونی تبدیل به بازیگری معروف شد. او در سریال خانگی «قهوه تلخ» به اوج شهرت رسید و اولین غافلگیری را با کاراکتری عجیب و گریمی سنگین رقم زد. او به عنوان بازیگری کمدی به شهرت رسید اما در ادامه تلاش کرد این برچسب را از چهره بردارد.

به همین خاطر بعد از این که تبدیل به بازیگری مطرح در سینما شد، به فرمول رفت و آمد بین کمدی و جدی وفادار مانده است. مثلا در کنار «ماجرای نیمروز» فیلم کمدی «اکسیدان» را بازی می‌کند. یا علاوه بر کمدی‌های «آینه بغل» و «هزارپا » نقش جدی «تنگه ابوقریب» و «لاتاری» را می‌پذیرد. غالب این انتخاب‌ها توام با غافلگیری است اما حضور او در «لاتاری» ساخته محمد حسین مهدویان و یک نقش جدی کوتاه‌، بیش از دیگر فیلم‌ها مخاطبان را شگفت زده کرد.

به یاد بیاورید انفجار او بعد از شنیدن خبر مرگ عزیزش که نگاهی ترسناک داشت و در عین حال‌، بغض فروخورده‌اش‌، دل مخاطب را می‌سوازند. جواد عزتی نه تنها محبوب منتقدان است که حضورش در فیلم‌ها متضمن گیشه آن‌ها بوده. هزارپا، اکسیدان،آینه بغل‌، لاتاری، شنای پروانه و… از جمله فیلم‌های پرفروش او هستند. در شنای پروانه او روی مرزی باریک قدم برمی‌دارد و در مرحله انفجار باقی می‌ماند. عزتی به دلیل چنین توانایی در بازیگری تا اطلاع ثانوی موفق باقی خواهد ماند.

مورد چهارم| سهم در رکورد شکنی
«زخم کاری» در چند هفته اخیر چند رکورد در شبکه خانگی را جابه‌جا کرده است. این اتفاق همزمان با قسمت اخیر هم رقم خورد و در این موفقیت باید سهمی ویژه برای جواد عزتی قائل بود. آن طور که روابط عمومی سریال خبر داده قسمت چهاردهم سریال «زخم کاری» در کمتر از ۲۴ساعت توانست بار دیگر رکوردهای تماشای یک سریال در نمایش خانگی را به نام خود ثبت کند.

این سریال که هفته گذشته هم رکورد بیشترین میزان دقیقه تماشا را به نام خود زده بود در قسمت چهاردهم با ۲۹میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۶۸ دقیقه تماشا در ۱۶ساعت توانست رکورد جدیدی در جذب مخاطب را به جا بگذارد. همچنین تعداد مخاطبان قسمت چهاردهم این سریال در روز نخست انتشار در مقایسه با قسمت سیزدهم رشد ۶درصدی را داشته است.

کدخبر: ۴۱۲۳۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر