کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۸۷۸
تاریخ خبر:

شکست سیم آخر از دار و دسته مافیا

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | درحال‌حاضر «سیم آخر»، «کودک شو»، «دست‌فرمون۲»، «ایرانیش»، «زوجی نو»، «ایران»، «دستپخت» و «مافیا» جزو مهمترین مسابقات تلویزیونی هستند و هرکدام بخش مهمی از باکس شبانگاهی شبکه‌های مختلف را به خود اختصاص داده‌اند. آیا مسابقه‌هایی که این شب‌ها در حال پخش از تلویزیون هستند توانسته‌اند نظر مخاطبان را جلب کنند؟ کدامیک از آنها در این جلب توجه بیشتر سهیم بوده‌اند؟ هفت صبح میزان بازدید هرکدام از این مسابقه‌ها را در تلویزیون اینترنتی تلوبیون بررسی می‌کند.

*** مافیا و جلب حداکثر مخاطب
بررسی میزان بازدیدها از مسابقه‌های تلویزیونی ما را به نتیجه جالبی رساند. اینکه مسابقه «مافیا» در شبکه سلامت، بیشترین بازدیدکننده را در تلوبیون دارد و سایر مسابقه‌ها به لحاظ میزان بازدید، زیر آن قرار می‌گیرند.

مسابقه هشتم مافیا که روز ۱۶ آذر از شبکه سلامت پخش شده، ۸هزار و ۵۰۰ بازدیدکننده داشته. بازدیدکننده‌های قسمت هفتم، ۷هزار و ۴۰۰ نفر بوده و مسابقه ششم ۸هزارو ۷۰۰ بازدید داشته. میزان بازدیدها در قسمت پنجم، ۹هزار بوده و … درواقع با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم نتیجه بگیریم که مافیا در هر قسمت به طور متوسط ۸هزار بازدیدکننده دارد. به این نکته هم دقت داشته باشید که این مسابقه از شبکه سلامت پخش می‌شود.

*** سیم آخر در جایگاه دوم
بعد از «مافیا»، به لحاظ میزان بازدید، مسابقه «سیم آخر» قرار دارد؛ مسابقه‌ای که مدت‌زمان زیادی از شروع پخش آن از شبکه سه نمی‌گذرد و اجرای رضا رشیدپور باعث رونق بیشتر آن شده است. قسمتی از این مسابقه که روز ۱۴ آذر پخش شده، ۳هزار و ۲۰۰ بازدیدکننده داشته و قسمتی که روز ۱۳ آذر روی آنتن رفته، ۳ هزاربار دیده شده.

میزان بازدیدهای مسابقه در روز ۷ آذر، ۴هزار نفر بوده و روز ۶ آذر، ۴هزار و ۱۵۰ نفر از آن بازدید کرده‌اند. اگر بین میزان بازدید قسمت‌های مختلف یک بررسی داشته باشیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که میزان بازدیدهای «سیم آخر» در دو هفته اخیر چیزی بین ۳ تا ۴هزار نفر بوده است؛ رقمی که برای مسابقه‌ای که از شبکه سه پخش می‌شود چندان قابل‌قبول نیست.

*** کودک شو، دست‌فرمون و زوجی‌نو در یک طبقه
بعد از «سیم آخر»، مسابقه «کودک شو»، «دست‌فرمون۲» و «زوجی‌نو» با اجرای حمید گودرزی، کامران تفتی و باربد بابایی در جایگاه سوم قرار می‌گیرند. مسابقه «کودک شو» در قسمتی که ۱۵ آذر روی آنتن رفته، ۱۲۰۰ بازدیدکننده داشته، اما در قسمتی که روز ۱۱ آذر پخش شده میزان بازدیدکننده‌هایش به ۲ هزار و ۳۰۰ رسیده بوده.

در قسمت دهم آذر، ۲هزار و ۴۰۰ نفر از آن بازدید کرده‌اند و نهم آذر هم ۲هزار و ۴۰۰ نفر آن را تماشا کرده‌اند. میانگین بازدیدهای «کودک شو» حدود ۲هزار نفر است. «دست‌فرمون۲» روز ۱۵ آذر، ۱۲۰۰ بازدیدکننده داشته. روز ۱۴ آذر، ۲هزار و ۲۰۰ نفر آن را تماشا کرده‌اند، ۱۳ آذر ۲هزار و ۹۰۰ بازدیدکننده داشته و ۱۲ آذر هم میزان بازدیدهای آن ۲هزار و ۲۰۰ بوده است. میانگین بازدیدهای این مسابقه هم حدود ۲هزار بوده است. «زوجی نو» در قسمتی که روز ۱۵ آذر روی آنتن رفته، ۲هزار و ۲۰۰ بازدیدکننده داشته. روز ۱۴ آذر ۲هزار بازدید و روز ۹ آذر هم ۳ هزار بازدید. به طور میانگین «زوجی نو» در هر قسمت ۲هزار بازدیدکننده دارد.

*** بازدید پایین از ایرانیش، دستپخت و ایران
میزان بازدیدکننده‌های سه مسابقه «ایرانیش»، «دستپخت» و «ایران» تقریبا مشابه است و به هزار نفر هم نمی‌رسد. مسابقه «ایرانیش» در روز ۱۲ آذر، هزار بازدیدکننده داشته. روز ۱۱ آذر ۵۸۰ نفر از آن بازدید کرده‌اند. روز ۱۰ آذر ۶۵۰ بازدیدکننده داشته و روز ۴ آذر هم ۷۵۰ نفر. درباره مسابقه «دستپخت» هم وضعیت به همین صورت است.

روز ۱۵ آذر، میزان بازدیدهای آن ۵۴۰ نفر بوده، روز ۱۰ آذر ۹۰۰ نفر آن را تماشا کرده‌اند، روز ۸ آذر هم میزان بازدیدهای آن ۸۰۰ نفر بوده. درباره مسابقه «ایران» شبکه یک هم وضع کمابیش یکسان است. روز ۱۴ آذر ۸۰۰ بازدیدکننده داشته، ۱۳ آذر، ۷۰۰ نفر آن را دنبال کرده‌اند و روز ۱۲ آذر هزار و صد نفر. نکته قابل‌توجه اینجاست که با وجود اینکه میزان بازدیدکننده‌های این مسابقه‌ها پایین است.

اما بازدید برخی از بریده‌های آنها در تلوبیون حسابی پرطرفدار است. مثلا در بعضی قسمت‌ها به بالای دوهزار نفر هم رسیده است. درباره سایر مسابقه‌ها از جمله مسابقه‌ «میدون» شبکه سه یا مسابقه‌های شبکه امید و … ارزیابی انجام نداده‌ایم به این دلیل که مخاطبان آنها مخاطبانی به نسبت خاص‌ هستند و در این بخش تصمیم داشتیم فقط مسابقاتی را مورد ارزیابی قرار دهیم که اکثر مخاطبان تلویزیونی شب‌ها پای تماشای آنها می‌نشینند.

کدخبر: ۳۶۲۸۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر