کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۰۹
تاریخ خبر:

شکار کراس‌اوور هفت‌ نفره جدید چینی-ایتالیایی

روزنامه هفت صبح | اخیراً تصاویری از اس دبلیو ام G05 در خیابان‌های تهران منتشر شده که به نظر می‌رسد برای انجام تست‌های فنی و گذراندن مرحله بازاریابی به ایران آمده ‌ و قرار است به عنوان محصول جدید سیف خودرو در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود. G05 دومین عضو خانواده سری G اس دبلیو ام است که در سال ۲۰۱۹ معرفی و در همان سال هم وارد بازار شد.

G05 با آمار فروش ۱۳ هزار دستگاهی در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۰ جزو محصولات موفق اس دبلیو ام به شمار می‌رود. طراحی این خودرو همچون اس دبلیو ام G01 و G01F از محصولات فولکس‌واگن الهام گرفته شده و فرم چراغ‌ها مستطیلی‌شکل است‌ اما مهم‌ترین تغییر را باید جلوپنجره مستطیلی به جای جلوپنچره چندضلعی دانست که با هدف تهاجمی‌تر کردن نمای جلویی رخ داده است.

کابین G05 همچون دیگر چینی‌های جدید از نمایشگر بزرگ عمودی ۱۲ اینچی در میانه کنسول و صفحه دیجیتال کیلومترشمار بهره می‌برد که به جذابیت آن منجر شده است. با این حال تریم کابین سرتاسر خاکستری است که برای زیباسازی آن به صورت موردی از نوارهای کرومی در دور خروجی‌های هوا و دستگیره درها استفاده شده است. غربیلک فرمان نیز شبیه ‌ فرمان اس دبلیو ام X7 است که جزو محصولات قدیمی‌تر و البته نه‌چندان موفق این برند به شمار می‌رود.

واضح است که اس دبلیو ام خواسته کراس‌اووری کاربردی برای خانواده‌های پرجمعیت ارائه دهد. از این رو قید کابین مدرن و اسپرت را زده اما در بخش آپشن‌ها دست و دل باز عمل کرده است: رادار نقطه کور، سنسورهای تشخیص عابرپیاده، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار پیشگیری از تصادف جلو، رادار هشداردهنده تغییرلاین، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سانروف پانوراما و شش ایربگ، از مهم‌ترین امکانات اس‌دبلیو ام G05 هستند.

اس دبلیو ام G05 با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر و دو لیتری تنفس طبیعی قابل سفارش است که احتمالا نسخه مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر به بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه قادر است تا حداکثر ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و برای انتقال قدرت نیز از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

بازار شاسی‌بلندهای ایران با معدود گزینه‌های هفت نفره و تعداد انگشت‌شمار خودروهای ام‌پی‌وی جزو بازارهای پرریسک برای این تیپ خودروهاست اما دورخیز بهمن موتور با فیدلیتی (جتور X70) و سیف خودرو با اس‌دبلیو ام G05 می‌تواند این فضا را تغییر دهد. با توجه به قیمت ۱۸ هزار دلاری G05 در نسخه فول، این خودرو در صورت ورود به بازار ایران بین یک میلیارد تا دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برچسب قیمت خواهد خورد و با چری تیگو ۸ پلاس، فردا SX6، لیفان X80، فیدلیتی، دایهاتسو تریوس و جی‌ام سی S350 رقابت خواهد کرد. البته تجربه فروش ناموفق G01 و G01F و محصولات قدیمی‌تر سیف خودرو مانند بیسو T3 و سوبارو فارستر باعث می‌شود تا به سختی بتوان G05 را فاتح این میدان دانست.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۵۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر