کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۰۹۵
تاریخ خبر:

شوک دوباره به بازار لوازم خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌طرح جمع‌آوری و برخورد با کالای قاچاق در هفته گذشته دوباره استارت خورد. این‌بار فروشگاه‌های اینترنتی زیر ذره‌بین قرار دارند چون به‌گفته وزارت صمت هزار و ۲۰۰ سایت در حال حاضر مشغول فروش کالای قاچاق حوزه لوازم خانگی هستند. بعد از اعلام این خبر موجودی لوازم خانگی خارجی بدون کد و شناسه، در چشم برهم‌زدنی به‌ صفر رسید. هرچند هنوز می‌شود در بازار نمونه‌های خارجی پیدا کرد که به‌خاطر داشتن کد و شناسه قدیمی فروش آنها بدون مشکل خواهد بود. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، قیمت این دستگاه‌ها زیاد است. نمونه‌‌‌های ایرانی راه خودشان را می‌روند. به‌نظر می‌رسد از همین هفته بازار لوازم خانگی وضعیت کاملا متفاوتی به‌خود بگیرد و ورود به آن بدون راهنما خطرناک باشد.

‌ماشین ظرفشویی؛ از ۱۰ تا ۴۳ میلیون
بین برندهای گوناگون ماشین‌ظرفشویی جی‌پلاس، پاکشوما و سام پرفروش‌تر از بقیه هستند و اغلب آنها اگر مدل مبله باشند بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان قیمت دارند. انواعی که ظرفیت بالایی داشته باشند، بیشتر فروش می‌روند. بازار تقریبا در قبضه مدل‌های ۱۳ تا ۱۵ نفره است. آنهایی که به‌دنبال خرید ماشین‌ظرفشویی رومیزی هستند گزینه‌هایی با ظرفیت کمتر را از بین برندهای الگانس و مایدیا انتخاب می‌کنند که قیمت آنها حدودا ۱۲ میلیون تومان است.

نمونه خارجی: بوش مدل SMS46NW01Bکه ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد، ۱۴ نفره بوده و از ویژگی‌هایی چون سیستم تشخیص میزان مواد شوینده، سیستم آب هیدرولیکی و سیستم تشخیص میزان آب برخوردار است. از همین برند مدل SMS88TW02M با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم در بازار موجود است که ظرفیت آن مشابه گزینه قبلی بوده و صدای کمی دارد. این دستگاه مجهز به خشک‌کن بوده و مصرف آب آن به‌صرفه است. ال‌جی مدل DC65، ۱۴ نفره است و با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. این مدل شست‌وشوی اقتصادی و خودکار داشته و با استفاده از آن می‌توانید در زمانی کم کار را تمام کنید. ال‌جی DC45 کمی ارزان‌تر است و با قیمت ۳۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این مدل ۱۴ نفره کار شست‌وشو را با سرعت بالا انجام داده و ظرف‌ها را با دمای بالا هم می‌شوید.

برندهای محبوب: در بازار برندهایی چون جی‌پلاس، پاکشوما،‌ سام، بوش، کندی، کرال و ال‌جی و سینجر برای مدل‌های ایستاده دیده‌ شده و در بین رومیزی‌ها برندهای مایدیا و الگانس و هیمالیا به‌فروش می‌رسند.
ارزان‌ترین: مایدیا شش نفره WQP6 با ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ارزان‌ترین گزینه موجود در بازار است.
گران‌ترین: گران‌ترین ماشین‌ظرفشویی که در بازار پیدا می‌کنید مدل DC65 از کارخانه ال‌جی است که قیمت آن به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

لباسشویی؛ از شش تا ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار
بین برندهای ماشین ‌لباسشویی آبسال، پاکشوما و ایکس‌ویژن بیشتر از بقیه نظر خریداران را جلب کرده‌اند. قیمت مدل‌های پرفروش اتوماتیک بین شش تا هشت میلیون تومان است. البته مدل‌های نیمه‌اتوماتیک که در آنها از بالا باز می‌شود هم کم مشتری ندارند. در بین نیمه اتوماتیک‌ها پاکشوما و اینترنشنال آنیل پرفروش‌ به‌حساب می‌آیند و قیمت آنها بین یک میلیون و ۵۰۰ تا نزدیک به چهار میلیون تومان است.

نمونه‌ خارجی: بین معدود نمونه‌های خارجی باقی مانده در بازار باید به بوش مدل WAK24260IRبا ظرفیت ۹ کیلوگرمی اشاره کرد. این ماشین لباسشویی با قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. سرعت چرخش‌موتور دستگاه هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه است و طبق توضیحات، کالا در کشور ترکیه ساخته شده. این ماشین‌ لباسشویی رده انرژی +++A دارد و در بین محصولات کاملا کم‌مصرف دسته‌بندی می‌شود.

خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که عادت به شستن لحاف یا پرده در خانه دارند، از این مدل استقبال می‌کنند. دستگاه بسیار کم‌صدا بوده و مصرف آب آن به‌صرفه است. برنامه‌های دستگاه شامل شست‌وشوی ضدآلرژی، شست‌وشوی پیراهن، شست‌وشوی البسه تیره، شست‌وشوی البسه ورزشی، شست‌وشوی ملحفه، شست‌وشوی الیاف نخی و شست‌وشوی الیاف پشمی، شست‌وشوی اقتصادی، شست‌وشوی سریع و شست‌وشوی ترکیبی می‌شود. توسط پنل لمسی که روی ماشین‌لباسشویی قرار دارد؛ می‌توان دمای آب، میزان چرخش موتور در دقیقه و دیگر تنظیمات دستگاه را مطابق با خواسته خود تغییر داد.

برندهای محبوب: در بازار ‌لباسشویی برندهایی چون دوو، اسنوا، پاکشوما، ایکس‌ویژن، جی‌پلاس و آبسال و بوش دیده می‌شوند.
ارزان‌ترین: ماشین ‌لباسشویی مدلREN5207 از برند آبسال ارزان‌ترین ‌لباسشویی اتوماتیک موجود در بازار است که شش میلیون تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین ‌لباسشویی نیمه اتوماتیک مدلWM7000 از برند اینترنشنال آنیل است که قیمت آن یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اعلام شده است.
گران‌ترین: ماشین ‌لباسشویی بوش مدل WAK24260IRگران‌ترین لباسشویی است که با ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود آن را خرید.

تلویزیون؛ از سه میلیون و ۹۶۵ هزار تا ۷۱ میلیون
پرفروش‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار از برندهای ایکس‌ویژن و جی‌پلاس و تی‌سی‌ال هستند. خریداران بیشتر دنبال خرید تلویزیون‌های ۴۳ اینچی هستند. اما مدل‌های ۵۰ اینچی و ۳۲ اینچی هم بین تلویزیون‌هایی که خریداران زیادی دارند دیده می‌شوند. در بازار مدل‌هایی که بین پنج تا هشت میلیون قیمت دارند بیشتر از بقیه گزینه‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند.

نمونه خارجی: تلویزیون ۵۰ اینچ ال‌جی مدل ۵۰UN7340 یکی از نمونه‌های خارجی موجود در بازار است. این مدل در سال ۲۰۲۰ تولید شده و کیفیت تصویر آن ‌۴k بوده و سیستم عامل WEB OS را پشتیبانی می‌کند. خروجی صدای تلویزیون ۵۰ اینچی ال‌جی ۲۰ وات است که از دو بلندگوی آن خارج می‌شود. تکنولوژی صفحه نمایش IPS است که کنتراست بالا و زاویه دید مناسبی دارد. خرید این مدل باعث می‌شود که دیگر نیازی به دستگاه گیرنده دیجیتال برای تماشای کانال‌های صدا و سیما نداشته باشید. اتصال به اینترنت این دستگاه از طریق wifi صورت می‌گیرد و دارای دو‌پورت USB است.

برای خرید این مدل باید ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد البته فروشگاه‌های رسمی این دستگاه را برای فروش ندارند. یک گزینه دیگر سامسونگ ۵۵ اینچ ۵۵NU8900 است که در فروشگاه‌های رسمی وجود ندارد. بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی که این جنس را موجود دارند، از بانه جنس می‌آورند و در این شهر مغازه دارند و قیمت آن هم ۴۰ میلیون تومان است.

برندهای محبوب: جی‌پلاس، ام‌جی‌اس، ایکس ویژن، دوو، تی‌سی‌ال، اسنوا و سام الکترونیک و بست از برندهایی هستند که در بازار رسمی تلویزیون به‌فروش می‌رسند.
ارزان‌ترین: تلویزیون صنام ۲۴ اینچی، مدل SLE سه میلیون و ۹۶۵ هزار تومان قیمت دارد و ارزان‌ترین گزینه است که می‌شود آن را خرید.
گران‌ترین: تلویزیون ام‌جی‌اس مدل S86UB9111W ، که سایز آن ۸۶ اینچی است، با قیمت ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر از انواع دیگر است.

جاروبرقی؛ از یک میلیون و۷۸۷ هزار تا ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار
پرفروش‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار از برندهای پارس‌خزر، دوو، بوش، پاکشوما و سایا هستند. جاروهایی که بالای دو هزار وات قدرت دارند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و بازار در دست مدل‌هایی است که بین سه تا چهار میلیون تومان قیمت دارند. تمام این مدل‌ها فیلتر هپا دارند که باعث می‌شود گردوخاک کمتری در محیط منتشر شود.

نمونه خارجی: جاروهای خارجی موجود در بازار بیشتر از نوع روباتیک هستند. یکی از این نمونه‌ها جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2 Ultra است که قیمت آن ۲۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است. جارو هوشمند شیائومی قدرت مکش قوی چهار هزار واتی و ظرفیت آن بالاست. به‌دلیل سیستم ناوبری لیزری و ۱۶ سنسور هوشمند، جارو زدن بدون برخورد با اجسام و موانع انجام می‌شود. جاروبرقی شیائومی قادر است برای مکیدن همه‌چیز از ذرات میکروسکوپی گرفته تا اجسام بزرگتر، مانند گردوغبار و خاک، موی گربه یا بقیه حیوانات خانگی را به راحتی پاکسازی کند. جاروبرقی روباتیک Mop 2 Pro Ultra دارای باتری پنج هزار و ۲۰۰ میلی آمپری است که باعث می‌شود جارو با یک بار شارژ ۱۸۰ دقیقه کار کند.

برندهای محبوب: شیائومی بازیگر برنده بازار جاروهای روباتیک است. جاروبرقی‌های معمولی از برندهای بوش، پارس‌خزر، پاناسونیک، دوو، سامسونگ و پاکشوما هستند.
ارزان‌ترین: جاروبرقی پارس‌خزر مدل ECO-1800W ارزان‌ترین گزینه موجود در بازار است. این جارو یک میلیون و ۷۸۷ هزار تومان قیمت دارد.
گران‌ترین: شیائومی مدل Mop 2 Ultraبا قیمت ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که از نوع روباتیک است، گران‌ترین جاروی بازار به حساب می‌آید.

یخچال‌فریزر از سه میلیون و ۸۵۰ هزار تا ۷۴ میلیون
یخچال فریزرهای ایستکول، بست و تی‌سی‌ال و پاکشوما جزو پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار به شمار می‌آیند. نگاهی به این مدل‌ها نشان می‌دهد که خریداران بیشتر از یخچال‌های هتلی و کوچک استقبال می‌کنند که تولید برند ایستکول هستند. کسانی که دنبال سایدبای‌ساید باشند به‌دنبال مواردی می‌گردند که ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان باشند. سایدبای‌سایدی که استانداردتر از بقیه بوده و دارای یخساز نیمه‌اتوماتیک و… است، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد و تولید شرکت دوو است.

نمونه خارجی: از سایدبای‌سایدهای خارجی موجود در بازار یخچال و فریزر سامسونگ مدل Rosso2 است که خرید آن ۷۴ میلیون تومان پول نیاز دارد. این مدل مجهز به سیستم خنک‌کننده دوگانه مضاعف است و از دو جریان هوای مجزا استفاده کرده و با کنترل دقیق دما، مقدار رطوبت دستگاه را هم در یخچال و هم در فریزر در سطوح بهینه تنظیم کرده و نگه می‌دارد. آبسردکن آن مجهز به یک اهرم تخلیه است که به منظور سهولت استفاده با یک دست طراحی شده و هوم بار دارد که باعث می‌شود همیشه نوشیدنی خنک به آسانی در دسترس باشد. ال‌جی مدل SXI535Wگزینه دیگری است که قیمت آن در فروشگاه‌های غیررسمی بین ۶۱ تا ۷۱ میلیون تومان گفته می‌شود. ۱۷۹ لیتر گنجایش فریزر و ۴۲۲ لیتر گنجایش یخچال در این مدل از یخچال سایدبای‌ساید ال‌جی در اختیار شماست. پنلی از جنس شیشه‌ براق ‌ روی در طراحی شده که می‌توانید داخل آن را به راحتی ببینید.

برندهای محبوب: برندهای موجود در بازار یخچال ‌فریزر، ایستکول، اسنوا، امرسان، تی‌سی‌ال، پاکشوما، دیپوینت و دوو هستند.
ارزان‌ترین: یخچال پلار مدل R62با قیمت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان که از مدل‌های هتلی است، ارزان‌ترین گزینه‌ای است که می‌توان آن را خرید.
گران‌ترین:‌ یخچال فریزر ساید بای ساید دوو مدل D4S گران‌ترین گزینه موجود در بازار یخچال ‌فریزر رسمی است که آن را می‌توان با ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید. اما در بازار غیررسمی سامسونگ مدل Rosso2 اهم وجود دارد که قیمت آن ۷۴ میلیون تومان است.

کدخبر: ۴۶۱۰۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر