کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۷۱۳
تاریخ خبر:

شوک به آنتن نوروزی شبکه یک در غیبت برندها

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در چند سال اخیر شبکه یک با در اختیار داشتن دو سریال محبوب یعنی پایتخت و زیرخاکی، در نوروز یکه‌تازی کرده است. بعد از حواشی پایتخت ۶ ، خیال این شبکه راحت بود که نون خ را پشت دست خود دارد. در همین اثنا‌، سر و کله زیرخاکی پیدا شد که توانست رضایت طیفی از مخاطبان را به‌دست بیاورد و دست شبکه یک پرتر از قبل شد. تا جایی که تصمیم دارد ‌سری جدید آن را در نوروز امسال روانه آنتن کند. کار اما به همین راحتی نیست و چه بسا زیرخاکی هم به نوروز ۱۴۰۱ نرسد. بیاید وضعیت و چالش‌های هر سه سریال را مرور کنیم.

‌مورد اول| نون خ ۴
آخرین وضعیت: از سریال نون خ شروع می‌کنیم که خبری تکمیلی به‌تازگی درباره آن شنیده شده است. سیدعلی صالحی‌، بازیگر نقش فریبرز ‌ پنجشنبه شب مهمان برنامه سریالیست شبکه یک بود. او رسما اعلام کرد سری سوم نون خ به نوروز ۱۴۰۱ نمی‌رسد و مخاطبان در نوروز ۱۴۰۲ منتظر آن باشند. پیش‌تر هم گمانه‌زنی‌هایی درباره نرسیدن این سریال به گوش می‌رسید. سید‌صالحی در این برنامه از سانسور سه قسمتی فصل سوم سریال هم گفت!

چالش‌ها: چند ماه قبل در هفت‌صبح نوشتیم که مسئله اصلی سریال نون خ عدم تسویه با سعید آقاخانی کارگردان آن است. این خبر بازتاب زیادی داشت ولی «ظاهرا» همین مشکل کار دست سریال داده. حالا زمان از دست رفته و آقاخانی سراغ پروژه‌های دیگر خود رفته است. در غیاب پایتخت، نون خ می‌توانست، به کمک شبکه یک بیاید اما این اتفاق رخ نداد. آن هم درست در زمانی که سریال به نقطه اوج محبوبیت رسیده است.

مورد دوم| پایتخت ۷
آخرین وضعیت: بعد از اینکه سوء‌تفاهم تلویزیون با پایتخت از بین رفت، خبرهایی مبنی بر ساخت فصل جدید آن به گوش رسید. با این حال چند هفته پیش در هفت‌صبح نوشتیم، فعلا منتظر سری جدید پایتخت نباشید.

چالش‌ها: همان‌طور که قبلا خبر دادیم ‌ الهام غفوری این روزها مشغول تصویب طرح یک سریال کمدی فانتزی به نام روح فروش است. اگر سریال در سیما فیلم تصویب شود، سیروس مقدم مشغول کارگردانی آن می‌شود. منتها هنوز مشخص نیست با تغییر و تحولات تلویزیون، این طرح تصویب شود یا خیر. از آن سو سیروس مقدم این روزها کارهای پایانی سریال خانگی جزیره را انجام می‌دهد و برای مدتی فرصت شروع هیچ سریالی را ندارد. این یعنی تا همین جا پرونده پایتخت ۷ در سال جاری بسته شده است . یک مسئله فرامتن دیگر هم هست و اینکه فعلا رابطه تیم سه نفره مقدم‌، غفوری و محسن تنابنده حسنه نیست و تکلیف سری جدید پایتخت نامشخص است.

مورد سوم| زیرخاکی ۳
آخرین وضعیت: همان‌طور که قبلا هم نوشتیم‌، شانس اصلی باکس نوروزی شبکه یک، با فصل جدید زیرخاکی است. این سریال در دو فصل اول به‌رغم برخی ایرادها‌، موفق عمل کرد و حالا بهترین گزینه برای آنتن نوروزی شبکه یک است. ضمن آنکه پخش سریال در نوروز به دیده شدن بیشتر آن هم کمک می‌کند و این برند تقویت می‌شود. ماجرا اما به همین سادگی نیست.

چالش‌ها: کار برای شبکه یک وقتی سخت‌تر می‌شود که بدانیم ‌ زیرخاکی ۳ هنوز وارد فاز تولید نشده است. اگر قرار است سریال به نوروز ۱۴۰۱ برسد، باید زودتر کلید بخورد. چالش زمان، مهم‌ترین نگرانی زیرخاکی است. از آن سو ‌ جلیل سامان میانه‌ای با سرعت و عجله ندارد و سریال‌هایش را سر صبر می‌سازد. چالش زیرخاکی به این یک مسئله ختم نمی‌شود. بازیگر نقش اصلی آن یعنی پژمان جمشیدی با سریال خانگی جواد پورشه قرارداد دارد.

حتی به شیوه رج زدن هم این مسئله روی زمان‌بندی ساخت زیرخاکی تاثیر می‌گذارد و گروه سازنده را با مشکل مواجه می‌کند.
چالش بعد خبرهای‌ درگوشی است که از پروژه بیرون می‌آید. یکی از بازیگران سریال چندی پیش اینطور می‌گفت که هنوز با تهیه‌کننده تسویه نشده و او به همین خاطر تولید فصل جدید را عقب انداخته است. با مرور شرایطی که سه سریال محبوب شبکه یک دارند، می‌توان نتیجه گرفت این شبکه در نوروز ۱۴۰۱ کاری سخت پیش رو دارد و چه بسا زیر خاکی را هم از دست بدهد. باید دید مسئولان شبکه یک‌ از این سه سریال می‌گذرند و سراغ ساخت یک سریال جدید خواهند رفت؟

کدخبر: ۴۱۸۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر