کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۲۶۳
تاریخ خبر:

شوخ‌طبعی شیرین رئیس شورا

روزنامه هفت صبح | هفت‌حاشیه از ویروس مرموز؛ ‌همراه با توصیه‌های یک متخصص بیماری‌های عفونی. خبرهای کرونا در ایران با سرعت غیرقابل کنترلی در گردش است و هر لحظه اطلاعات جدیدی منتشر می‌شود. زمانی که این گزارش را می‌خوانید احتمالا خبرهای جدیدتری آمده بنابراین فقط به مرور برخی از مهم‌ترین خبرها می‌پردازیم؛ خبرهایی که در صدر آن محسن هاشمی قرار دارد و معمای دست دادن یا ندادنش با شهردار منطقه ۱۳ که به احتمال قوی به کرونا مبتلا شده و البته شوخ طبعی شیرین محسن هاشمی در برخورد با این ماجرا و کامنت‌های کاربران. این حاشیه‌ها را مرور می‌کنیم.

* یک: شوخ طبعی شیرین رئیس شورا
خبر‌ آمد که شهردار منطقه ۱۳ به احتمال قوی کرونا دارد. بعدتر تصاویری منتشر شد که همین آقای شهردار بنده خدا، هفته گذشته با همه اعضای شورای شهر دیدار و احتمالا کمی مصافحه داشته و در همایشی نیز کنار محسن هاشمی ایستاده است. بعدتر تصویری منتشر شد که در روز انتخابات، محسن هاشمی در کنار ظریف ایستاده و با هم خوش و بش داشتند.

کمی بعدتر، تصاویری منتشر شد که روز گذشته محمد‌جواد ظریف نیز با سفیر هلند دیدار داشته و با هم دست داده‌اند! البته چرخه تایید ابتلای کرونا تا همان نفر اول رفته و فعلا محسن هاشمی و سایر اعضای شورای شهر جلساتشان را لغو و به قرنطینه خودجوش رفته‌اند. اعضای شورای شهر روز گذشته تست کرونا دادند و منتظرند که نتایج آن بیاید.

محسن هاشمی درباره شهردار منطقه ۱۳ که به کرونا مبتلا شده، گفته: «سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من «مسجد جامعی»، «میلانی» از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. «رحمان‌زاده» شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام.

امروز از «خداکرمی» که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی «رحمانی» سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است. از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم. در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم.»

در این میان محسن هاشمی با همان حس شوخ‌طبعی همیشگی‌اش که از او سراغ داریم، پاسخ‌های کامنت کاربران را می‌داد. مثلا او در پاسخ به کامنت یکی از کاربران که گفته بوده ایشالا جواب تست کرونای او مثبت باشد! جواب داد که بفرمایید یک روبوسی در خدمت باشیم! در یکی از کامنت‌ها که خیلی دیده شد نیز پاسخ جالبی داد که از بیان جزئیات آن معذوریم.

محسن هاشمی که فعلا در منزل است تا پاسخ تست کرونای او منتشر شود، همچنان با حوصله و شوخی مشغول پاسخ دادن به کامنت‌هاست. البته پس از آنکه نگرانی‌ها مقداری جدی شد، او از همان همایش حاشیه‌ساز تصویری را در کانال تلگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد با شهردار منطقه ۱۳ دست نداده بوده و گفت علائمی از این بیماری ندارد. او در توضیح این تصویر نوشته است:
« شهردار منطقه ١٣، از دست دادن با رئیس شورای شهر و سایر حاضران در جلسه اجتناب کرده بود.»

* دو: ماجرای ترکیه، گرجستان و امارات
یک زن و شوهر ایرانی که روز گذشته به امارات رفتند، مشخص شد مبتلا به کرونا هستند. به این ترتیب بعد از صادرات کرونا به کانادا و لبنان، به امارات هم صادرات کرونا داشتیم. از سوی دیگر، کاربران کشور ترکیه از وزارت گردشگری این کشور خواسته‌اند که ورود مسافر از ایران به ترکیه ممنوع شود.

فعلا دولت ترکیه اما به این حرف‌ها گوش نداده و گفته از مسافران ایرانی در فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی ترکیه، تست‌های سفت و سخت سلامت گرفته می‌شود. از سوی دیگر در برخی از کانال‌های تلگرامی این شایعه پیچید که کشور گرجستان می‌خواهد فعلا از ورود ایرانی‌ها جلوگیری کند که این خبر تایید نشده است. مرز زمینی مهران و عراق هم بسته شد که البته مسئولان ایرانی ارتباط این اقدام با کرونا را رد کرده و آن را یک شیطنت خواندند.

* سه: ماجرای آزمون‌ها و کنکورهای مختلف
در روزهای آینده قرار است چندین آزمون بزرگ در سطح کشور برگزار شود. یکی از آن‌ها برگزاری کنکور دکترا در روز جمعه ۹ اسفند است که ۱۷۵ هزار نفر شرکت‌کننده دارد. روز جمعه پانزدهم اسفند نیز امتحان رزیدنتی پزشکی است که ۱۱۰۰۰پزشک عمومی و طرحی و انترن در آن شرکت خواهند کرد. همان افرادی که این روزها در اورژانس‌های بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند. فعلا خبری از لغو این دو آزمون بزرگ و چند آزمون کوچک دیگر نیست اما نگرانی‌ها درباره نحوه اجرای آن زیاد است و برخی‌ها خواهان لغو این امتحانات هستند.

* چهار: حذف اثر انگشت در ثبت تردد کارمندان
فعلا قرار شده برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثر انگشت حذف و روش سنتی در دستور کار ادارات قرار گیرد. مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان موظف هستند که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند.

* پنج: تعطیلی مراسم‌های فرهنگی
همه سینماها، تئاترها، کنسرت‌های موسیقی و برنامه‌های فرهنگی تا آخر هفته لغو شدند. درباره مسابقات ورزشی و فوتبال تصمیم واحدی گرفته نشده است. برنامه مسابقات لیگ برتر تا آخر سال به شکل فشرده‌ای تنظیم شده است.

* شش: وضعیت زرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:پس از بررسی نمونه‌های مشکوک به کرونا در آزمایشگاه‌های مرجع کشور و بررسی آن توسط پزشکان متخصص ما از وضعیت سفید خارج و وارد وضعیت زرد شده‌‌ایم. در چرخه اقدامات پدافند زیستی احتمال قرنطینه زمانی است که انتشار ویروس از کنترل خارج شود که هنوز ما در مورد قرنطینه کردن جایی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

* هفت: کرونا چگونه سر از قم درآورد؟
سایت «انتخاب» در گزارشی نوشت: «شهر قم، واقع در جنوب تهران است که نه مرزی است و نه صنعتی؛ خارجی‌های مقیم این شهر نیز از دو جنس هستند: «زائران و طلبه‌های خارجی». البته مینو محرز، مقام رسمی وزارت بهداشت ایران گفته است که کارگران چینی می‌توانند منشا انتشار کرونا در قم باشند. پروژه در حال اجرای قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان که با مشارکت یک شرکت چینی با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است می‌تواند گواهی بر این نظریه باشد…»

کدخبر: ۳۱۱۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر