کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۴۲۹
تاریخ خبر:

شهرخودرو-استقلال؛‌ رحمتی این بار علیه فکری

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته ششم لیگ برتر امروز با برگزاری دو بازی به اتمام می‌رسد؛ یکی از بازی‌ها دربی تبریز است و دیگری تقابل شهرخودرو و استقلال در مشهد.

*** ماشین‌سازی تبریز-تراکتور؛ جدال سرمربیان موقت
دو تیم تبریزی لیگ برتر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هیچ کدام حال و روز چندان خوشی ندارند. ماشین‌سازی ‌ تنها با یک امتیاز از پنج بازی در قعر جدول قرار دارد و سرمربی‌اش وحید بیاتلو هم بعد از باخت ۴بریک هفته گذشته مقابل آلومینیوم استعفا کرد و از تیم جدا شد. امروز هم سعید اخباری دستیار و آنالیزور بیاتلو به صورت موقت هدایت این تیم را در برابر تراکتور برعهده خواهد داشت. وضعیت ماشین‌سازی به شدت بحرانی است.

این تیم علاوه بر کادر فنی کم‌تجربه، بازیکنان جوانی هم دارد که در شرایط حساس نمی‌توانند کمکی به تیم بکنند. به همین دلیل است که از همین حالا پیش‎بینی می‌شود امروز هم یک باخت دیگر در کارنامه این تیم ثبت شود، حتی اگر تراکتور هم روی نیمکت یک سرمربی غیرمنتظره به نام مسعود شجاعی داشته باشد! شجاعی با تصمیم مدیریت باشگاه، جانشین موقت علیرضا منصوریان شده و امروز روی نیمکت تراکتور خواهد نشست. این تیم هم نتایج مورد انتظار هوادارانش را نگرفته و آنها منتظر حضور یک سرمربی بزرگ هستند که بتواند ستاره‌های بزرگ و گران‌قیمت این تیم را مدیریت کند و از آنها یک تیم خوب و مدعی بسازد.

*** شهرخودرو-استقلال؛ رحمتی این بار علیه فکری
این بازی حساس‌ترین و پرسوژه‌ترین بازی هفته ششم است. در یک سو استقلالی قرار دارد که به دلیل نتایج نه‌چندان خوب و نمایش‌های نه‌چندان چشم‌نوازش، حسابی مورد انتقاد هواداران و حتی برخی از پیشکسوتانش قرار گرفته و در سوی دیگر، شهرخودرویی که با سیدمهدی رحمتی بد کار نکرده است. تیم مشهدی هفته گذشته ۲برصفر ذوب‌آهن را برد و با روحیه خوبی به مصاف استقلال خواهد آمد اما استقلال در شرایطی بحرانی و غرق در حواشی مختلف پای به این میدان خواهد گذاشت.

از یک سو مصدومیت بازیکنانی مثل وریا غفوری، مسعود ریگی، سیاوش یزدانی و شیخ دیاباته باعث شده تا فکری نتواند با ترکیب اصلی‌اش به مصاف شهرخودرو برود. از سوی دیگر حواشی غیرفنی دیگری هم هستند که تمرکز را از شاگردان او گرفته است. درگیری لفظی فرشید اسماعیلی با مدیریت باشگاه و اختلافاتی که در هیات مدیره بر سر انتخاب مدیرعامل وجود دارد، فکر و ذهن کادر فنی و بازیکنان را مشغول کرده است.

نتایج بد هم مزید بر علت شده تا استقلال در بدترین شرایط ممکن مقابل شهرخودرو قرار بگیرد. در واقع وضعیت به شکلی است که اگر استقلال امروز به شهرخودرو ببازد، حتی ممکن است تغییراتی در کادر فنی تیم صورت بگیرد. در هر حال پیش‌بینی می‌شود استقلال امروز با ترکیب رشید مظاهری، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، احمد موسوی، محمد نادری، هروویه میلیچ، فرشید باقری، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی و ارسلان مطهری رودرروی شهرخودرو قرار بگیرد.

رحمتی فصل گذشته به عنوان دروازه‌بان همین تیم شهرخودرو به مصاف استقلال آمد و آن بازی با تساوی ۲-۲ تمام شد، آن هم در شرایطی که فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال حضور داشت و هر دو گل استقلال از نظر کارشناسان داوری مردود به نظر می‌رسید. با وجود نتایج ضعیف، استقلال امروز این شانس را دارد که حتی به صدر جدول هم برسد. شاگردان محمود فکری اگر بتوانند با اختلاف بیش از دو گل میزبان خود را شکست بدهند ۱۱ امتیازی می‌شوند و با تفاضل گل بهتر از صنعت‌نفت آبادان، جای این تیم را در صدر جدول تصاحب کنند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که پرسپولیس فقط چهار بازی انجام داده و اگر بازی‌های عقب افتاده خود را ببرد، به صدر جدول خواهد رسید.

*** شگفتی در بازی‌های دیروز
در چهار بازی دیروز هفته ششم نتایج جالبی رقم خورد. در مهم‌ترین بازی، صنعت‌نفت آبادان ۲بریک گل‌گهر سیرجان را شکست داد تا دومین باخت متوالی شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم بخورد. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که به نظر می‌رسید گل اول صنعت‌نفت که از روی نقطه پنالتی به دست آمد، اصلا خطا نبود. با این حال تیم آبادانی نمایش خوبی داشت و مستحق پیروزی در این بازی بود. نکته جالب این بازی گلزنی گادوین منشا و طالب ریکانی بود که هر دو جزو مدعیان غیرمنتظره آقای گلی لیگ بیستم هستند. با این نتیجه، صنعت‌نفت آبادان در نهایت شگفتی به صدر جدول لیگ برتر رسید و گل‌گهر از صدر به رده سوم سقوط کرد.

در دیگر بازی جذاب دیروز، فولاد خوزستان با سه گل و به راحتی سایپا را شکست داد. شاگردان جواد نکونام با گل‌های فرشاد احمدزاده، صالح حردانی و موسی کولیبالی موفق شدند حریف جوان خود را شکست بدهند. با این نتیجه فولاد ۱۰ امتیازی شد و در رده دوم جدول ایستاد و سایپا به رده دهم سقوط کرد. نکته جذاب این بازی تقابل احمدزاده و محسن مسلمان بود که با برتری کامل احمدزاده در فولاد به پایان رسید. گل او می‌تواند بهترین گل این هفته لیگ برتر لقب بگیرد.

در یکی دیگر از بازی‌های دیروز پیکان میزبان آلومینیوم اراک بود. هر دو تیم هفته گذشته نتایج خوبی گرفته بودند و پیش‌بینی می‌شد تقابل آنها جذاب و پرگل از آب دربیاید اما در نهایت این بازی کسل‌کننده با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه پیکان ۹ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت و آلومینیوم با شش امتیاز در جای دوازدهم ایستاد.

در نهایت در آخرین بازی دیروز تیم مس رفسنجان با نتیجه خوب ۲برصفر نفت مسجدسلیمان را مغلوب کرد. این اولین پیروزی و اولین گل‌های تیم رفسنجانی در تاریخ لیگ برتر بود. آنها تا هفته قبل نه بردی کسب کرده و نه موفق به گلزنی شده بودند. حالا اما با این پیروزی روحیه‌بخش، شاگردان محمد ربیعی می‌توانند با امیدواری بیشتری به آینده خود در لیگ برتر فکر کنند.

کدخبر: ۳۶۳۴۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر