کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۳۷۷
تاریخ خبر:

شناسایی مقصران حادثه انفجار کلینیک سینا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از قصور شهرداری تهران و وزارت بهداشت نسبت به نظارت بر تغییر کاربری محل کلینیک سینا بدون درنظر گرفتن ملاحظات ایمنی خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی درمورد بررسی اماکن ناایمن در شهر تهران، از تدوین گزارش بررسی ۴۳۰مرکز درمانی و بیمارستانی و صدور و ابلاغ اخطار برای مراکزی که ایمنی لازم را نداشته‌اند، خبر داد و گفت:‌

«در حادثه کلینیک سینا اطهر تهران نیز از قصور شهرداری تهران و وزارت بهداشت نسبت به نظارت بر تغییر کاربری محل کلینیک، بدون در‌نظر گرفتن ملاحظات ایمنی احراز شده.» همین‌طور دیروز زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران به خبرگزاری فارس گفت:‌ «پرونده این حادثه در کمیته ویژه‌ای که در شورای شهر تشکیل شده، درحال بررسی است و منتظر نتیجه قطعی این کمیته جهت تصمیم‌گیری هستیم.

همه مدارک مربوط به این حادثه و ابعاد آن توسط کمیته ویژه شورای شهر درحال جمع‌آوری است. به‌نظرم دو قصور مشخص توسط شهرداری در این زمینه وجود دارد. اجرا نکردن رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ و پیگیری‌ نشدن تذکرها و اخطارها دو قصوری است که شهرداری انجام داده و سبب حادثه کلینیک سینا در کنار سایر علل این حادثه شده است.» نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت مشخص‌شدن سهم قصور شهرداری در حادثه کلینیک سینا، شهردار منطقه برکنار می‌شود یا خیر، گفت:

‌ «تصمیم در این زمینه توسط کمیته ویژه شورای شهر اتخاذ می‌شود و اگر ادله کافی و پاسخ قانع‌کننده توسط شهرداری ارائه نشود، قطعا پرونده مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد. به غیر از شهرداری پرونده این مسئله و قصور احتمالی وزارت کار و بهداشت نیز توسط مراجع ذی‌صلاح درحال بررسی بوده و مجلس هم پیگیر این قضیه است.»

کدخبر: ۳۳۹۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر