کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۶۵۷
تاریخ خبر:

شما هم در ناکامی استقلال بی‌تقصیر نیستید آقای مجیدی!

روزنامه هفت صبح | استقلال فصل را به بدترین شکل ممکن تمام کرد. در هفته آخر مغلوب سپاهان شد و در جام حذفی هم به فولاد باخت و یک نایب قهرمانی نه‌چندان باارزش به دست آورد. در واقع می‌توان گفت در این فصل هم دست استقلال از جام و موفقیت و افتخار خالی ماند. بخشی از این ناکامی قطعا بر عهده مربیان این تیم است.

تیم محمود فکری یک تیم نتیجه‌گرا بود که خیلی هم موفق نبود و تیم مجیدی هم فراز و نشیب زیادی داشت و همه اینها دست به دست هم داد تا استقلال این فصل را با ناکامی به پایان ببرد. این روزها واکنش‌های محمود فکری به ناکامی استقلال باعث عصبانیت هواداران این تیم شده و آنها هم او را مقصر اول و آخر عدم موفقیت تیم‌شان می‌دانند اما نباید اشتباهات فرهاد مجیدی را نادیده گرفت. اشتباهاتی که اگر رخ نمی‌داد، شاید امروز استقلال حداقل یک جام به ویترین افتخاراتش اضافه می‌کرد.

قهر و استعفای یک روزه: سال گذشته استقلال در نیمه نهایی جام حذفی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد اما در حالی که همه هواداران این تیم منتظر جشن شادی برد دربی بودند کام‌شان با قهر مجیدی و استعفایش به خاطر مشکلاتی که با سعادتمند داشت، تلخ شد. آن زمان اگرچه در مجادله مجیدی و سعادتمند حق با فرهاد بود‌ اما دود اختلافات به چشم استقلال رفت تا جام حذفی از دست استقلال لیز بخورد و متعاقب آن آبی‌ها با سرمربی موقت به لیگ قهرمانان آسیا بروند. در همان مقطع فرهاد مجیدی می‌توانست با کمی خویشتن‌داری شرایط را به نفع خودش و استقلال تغییر دهد و با قهرمانی در جام حذفی دست بالا را داشته باشد.

اما او پس از ماجراهای عجیب مذاکرات سعادتمند با استراماچونی (که آخر هم موفق به دیدارش نشد و معلوم هم نشد بین سعادتمند و پاستورلو مدیربرنامه‌های استرا در جلسه چه گذشته است) استعفا کرد اما به اصرار مجید نامجومطلق دستیارش و وریا غفوری کاپیتان استقلال به تیم برگشت تا استقلال بتواند در فینال تراکتور را شکست دهد اما همان اختلاف‌ها اثرش را روی استقلال گذاشت و استقلال نیمه اول را با سه گل حریف به رختکن رفت و در نیمه دوم هم استقلال موفق شد دو گل از سه گل را جبران کند و جام در نهایت به تراکتور رسید.

من به اینا نمی‌بازم: بعد از پیروزی در دربی جام حذفی و در حالی که داشت به سمت رختکن می‌رفت، رو به خبرنگاران گفت: «من به اینا نمی‌بازم» این جمله تکرار همان جمله‌ای بود که او در نشست خبری خود بعد از پیروزی بر پدیده گفته بود و با مشت هم به روی میز کوبیده بود. مجیدی درباره مخاطبش از این جملات مدعی شده بود که منظورش مدیران وزارت ورزش است.

اما پرسپولیسی‌ها این جملات را به خودشان گرفتند و بعد از حذف از جام حذفی تمام تمرکزشان را روی قهرمانی در لیگ برتر گذاشتند و در پایان بازی با پیکان، هم به صورت تک‌تک و هم به صورت جمعی پاسخ جمله مجیدی را دادند. در واقع کری‌خوانی مجیدی برای کسب محبوبیت بیشتر میان هواداران استقلال و ترند شدن در فضای مجازی، جواب عکس داد و پرسپولیسی‌ها را برای قهرمانی در لیگ برتر باانگیزه‌تر کرد. آنها هنوز هم که هنوز است، با این جمله مجیدی شوخی می‌کنند! از محمدحسین کنعانی‌زادگان در قطر بگیرید تا مهدی شیری!

اختلاف با مدیرعامل: اختلاف بین مجیدی و مددی، یکی از بزرگ‌ترین اختلافات بین سرمربی و مدیرعامل یک باشگاه در فوتبال ایران بود. آنها در چند مصاحبه حسابی به هم تاختند و اتهاماتی به یکدیگر زدند. کاری به اینکه حق با کیست نداریم و نمی‌دانیم کدام‌شان دروغ می‌گویند و کدام‌شان حرف درست می‌زنند اما واقعیت این است که رسانه‌ای شدن این اختلافات، آن هم به آن شکل زشت و دور از شان باشگاه، فقط و فقط باعث گسترش دامنه اختلافات شد و بازیکنان و مدیرعامل را هم به جام هم انداخت. درست در روزهایی که رقبا به فکر بازی و پیروزی بودند، استقلالی‌ها داشتند علیه هم مصاحبه می‌کردند.

پول و پاداش به بازیکنان: در روزهایی که در باشگاه استقلال خبری از پول نبود و حساب باشگاه هم خالی و بسته بود، فرهاد مجیدی برای بردهای تیمش مقابل حریفان، پاداش‌های چندده میلیونی به بازیکنانش می‌داد. یک اقدام کاملا خلاف عرف که اگرچه در ظاهر به بازیکنان روحیه می‌داد اما نظم و چارت سازمانی باشگاه را به هم می‌ریخت و اختلاف بین بازیکنان و مدیران را هم بیشتر می‌کرد و البته بازیکنان را هم بدعادت! نتیجه اینکه در دو سه بازی آخر که خبری از پاداش نبود، استقلال بدترین بازی‌هایش را ارائه داد و روند فوق‌العاده این تیم کاملا متوقف شد.

محرومیت از بازی فینال: مجیدی معمولا در کنار زمین زیاد فعالیت می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. او گاهی اوقات نمی‌تواند خودش را کنترل کند و همین باعث اتفاقات تلخی برای او و تیمش می‌شود. بازی فصل گذشته با فولاد را به یاد بیاورید که چگونه پس از اخراح علی کریمی، با داور جر و بحث کرد و خودش هم اخراج شد و چند دقیقه بعد عارف غلامی هم کارت زرد گرفت. در نهایت استقلال که تمرکزش را کاملا از دست داده بود، در آن بازی مغلوب فولاد شد.

مجیدی در بازی مقابل گل‌گهر هم اخطار گرفت، آن هم یک اخطار کاملا غیرحرفه‌ای و غیرضروری و با این کارت، بازی فینال جام حذفی را از دست داد و نتوانست روی نیمکت تیمش بنشیند. آن هم در شرایطی که تیم حریف روی نیمکتش کسانی مثل نکونام، هاشمی‌نسب و کعبی را دارد و به خوبی جنگ روانی در کنار زمین را بلد است. در نهایت همین دور بودن مجیدی از شاگردانش باعث شد تا استقلال فینال را ببازد و جام حذفی را از دست بدهد.

کدخبر: ۴۰۷۶۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر