کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۸۸
تاریخ خبر:

شش پیام مستتر در لباس نوید محمدزاده

روزنامه هفت صبح | این اولین‌بار نیست که طرز لباس پوشیدن نوید محمدزاده در یک مراسم رسمی سروصدا راه می‌اندازد، قبلا هم مثلا با یک کلاه قرمز در مراسم فوتوکال فیلم متری شیش‌ونیم شرکت کرده بود یا حتی سابقه حضور با لباس غیرمتعارف در جشنواره‌های خارجی را هم دارد اما این‌بار نحوه پوشش محمدزاده در اختتامیه جشنواره فیلم فجر باعث شده که علاوه‌بر مواجهه‌های قبلی با لباسش، یکسری تفسیر و تحلیل هم از دل واکنش‌ها دربیاید که خب خودشان خالی از لطف نیست:

* یک: ساختارشکنی اعتراضی: عده‌ای نوع پوشش او را نوعی اعتراض به نظم موجود و ساختارهای متعارف تلقی کردند.

* دو: آشفتگی استایل محمدزاده، نمادی از آشفتگی مردم: عده دیگری گفتند که آشفتگی ظاهر او مثل شلوار چروکش نوعی نمایش آشفتگی مردم و وضعیت آشفته امروز جامعه است.

* سه: ژست ماتم‌زدگی در نحوه ایستادن محمدزاده: دسته‌ای هم علاوه‌بر طرز لباس پوشیدن محمدزاده، به نحوه ایستادن او در مقابل دوربین‌های عکاسان اشاره کردند و گفتند که او طرز ایستادن ماتم‌زده‌ها و عزاداران را داشته است و به‌این‌ترتیب خواسته وضعیت روحی مردم و عزادار بودن عده زیادی در روزهای کرونایی و وضعیت بد جامعه را نشان دهد.

* چهار: کت گشاد؛ نماد فقر: همین تحلیلگران با اشاره به اینکه کت نوید محمدزاده به وضوح برایش بزرگ است، گفتند که او می‌خواسته با انتخاب این کت به نوعی فقر مردم را به نمایش بگذارد.

* پنج: آستین گره‌ای، نماد اسارت: مدل آستین‌های نوید محمدزاده هم برای خودش تفسیرهایی راه انداخته است. تحلیلگران مجازی درباره این نوع آستین گفته‌اند که می‌تواند نماد اسارت باشد. اینکه انسان امروز اسیر است و نویدخان خواسته به این اسارت اعتراض کند.

* شش: شلوار چروکیده، باز هم نمادی از فقر: شلوار نوید محمدزاده هم تفسیر نمادین شد. گفتند که او با پوشیدن شلوار چروک هم خواسته فقر مردم را نشان دهد.

البته در کنار همه این تفسیرها، عده زیادی هم بودند که می‌گفتند مدل لباس او سبکی است که منحصر به محمدزاده نیست و مدتی است که شاخه‌ای از مد لباس به سمت این نوع حرکت کرده است؛ مثلا سال‌هاست که کفش‌های دکتر مارتینز او برای اهالی مد شناخته‌شده هستند و اساسا سبک پوشش «اور سایز» هم مدت‌هاست که محبوب خیلی‌هاست.

کدخبر: ۳۷۳۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر