کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۵۶۶
تاریخ خبر:

شش دلیل ‌‌برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا

روزنامه هفت صبح | نظرسنجی‌ها ممکن است اشتباه از آب در آیند. این روزها ترامپ به شدت از اینکه دوست داشته نمی‌شود ناراحت است. روز سه‌شنبه او از اینکه ترندهای توئیتر علیه او هستند شاکی بود و حالا رئیس جمهورآمریکا خودش را با فائوچی مقایسه می‌کند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به محبوبیت بالای آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت:
«هیچ کس من را دوست ندارد.»

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که او تلاش می‌کند در نتیجه مدیریت ضعیف همه گیری کرونا به افزایش جایگاه خود نزد رای‌دهندگان و کسب حمایت آنها کمک کند.ترامپ گفت: «شاید فقط به خاطر شخصیت من باشد.»پیتر نیکولاس در نشریه «آتلانتیک» اما موضوع را از جانب دیگری بررسی کرده و نوشته است که شانس ترامپ برای ریاست جمهوری هنوز کم نیست. دلایل او را بخوانید:

* یک: این امکان وجود دارد که اقتصاد به اندازه کافی رشد کند
اگرچه بازگشایی مشاغل یک تصمیم شدیداً بی‌پروا و به دور از ملاحظه‌ای بود اما نشان داد که محدودیت‌های ماندن در خانه باعث شده است که اقتصاد به یک مشکل ناخوشایند تبدیل شود. آمارها نشان می‌دهد که در مجموع ۷٫۵ میلیون شغل در ماه مه و ژوئن اضافه شد.

اگرچه ممکن است که این آمارها در ماه‌های آینده با غلظت فعلی ادامه نیابند، اما ترامپ می‌تواند این دستاوردهای زودگذر را به عنوان یک بازیابی تمام عیار اقتصاد کشور مطرح کند.البته برای ترامپ عرصه گسترده‌تر اهمیتی نخواهد داشت. او به پیشرفت اشاره می‌کند و بقیه چیزها را نادیده می‌گیرد.

* دو: این احتمال وجود دارد که مجدداً نظرسنجی‌ها اشتباه از آب درآیند
تحلیل‌هایی که پس از اعلام نتیجه انتخاب ارائه شد، نقص‌های جدی نظرسنجی‌های ایالتی را نشان داد. یکی از نقص‌ها این بود که این موضوع مدنظر قرار نگرفته بود که بیشتر رأی‌دهندگان دارای تحصیلات دانشگاهی در نظرسنجی‌ها شرکت کرده بودند، کسانی که به سمت کلینتون متمایل بودند. از طرف دیگر، نظرسنجی‌ها به این موضوع توجه نکرده بودند که رأی‌دهندگانی که در لحظات پایانی به تفکراتشان سر و سامان دادند، به ترامپ رأی دادند.روشن نیست که نظرسنجی‌های ایالتی در حال حاضر بهتر از سال ۲۰۱۶ انجام شده باشد.

* سه: ترامپ می‌تواند در تمام طول روز مبارزات انتخاباتی را انجام دهد
وقتی فردی رئیس جمهور است و در انتخابات ریاست جمهوری برای بار دوم شرکت می‌کند، می‌تواند از امکانات موجود به طرز بی‌رحمانه‌ای برای اهداف انتخاباتی‌اش استفاده کند. او می‌تواند در راستای اجرایی کردن سیاست‌هایی گام بردارد که در حوزه‌های انتخابیه مختلف اهمیت زیادی دارند. همچنین روسای جمهور می‌توانند از بازدیدهای رسمی از ایالت‌ها در راستای اهداف انتخاباتی‌شان بهره ببرند.

* چهار: بایدن مشکلات خاص خودش را دارد
عملکرد بایدن در مورد بیماری کرونا باعث شده است وی در اذهان عمومی به عنوان فردی مطرح شود که به اندازه کافی برای آمریکایی‌هایی که شغل و عزیزان خود را از دست داده‌اند، اندوهگین نیست.

* پنج: کسانی که انتظار می‌رود به بایدن رأی دهند ممکن است در انتخابات شرکت نکنند
اگر در انتخابات ایالتی که طی ماه‌های اخیر برگزار شد، شاهد حضور اندک مردم در انتخابات بودیم، ماه نوامبر می‌تواند یک فاجعه باشد. گفتنی است به‌رغم شیوع کرونا ویروس، تعداد مراکز رأی دهی در این دوره از انتخابات کم بود و رأی‌دهندگان باید ساعت‌ها منتظر می‌ماندند تا رأی بدهند.

به طور مثال، بیش از ۸۰ مرکز رأی دهی در منطقه مترو آتلانتا تعطیل یا تلفیق شدند، در میلواکی نیز مراکز از ۱۸۰ به پنج مورد کاهش یافتند.میلیون‌ها رأی‌دهنده بالقوه بایدن با یک انتخاب سخت روبه‌رو هستند: یا باید در خانه بمانند، یا به پای صندوق‌های رأی بروند و خطر ابتلا به یک بیماری بالقوه کشنده را به جان بخرند.

* شش: اگر در ماه اکتبر شاهد یک سورپرایز باشیم چه می‌شود؟
ترامپ به عنوان یک فرد اهل شو و نمایش‌های تبلیغاتی می‌تواند با اعلام پیشرفت چشمگیر در جنگ کووید-۱۹ روند رقابت را تغییر دهد. اخبار مربوط به دستیابی به موفقیت در زمینه مقابله با کرونا ویروس توجه کافی را به خود جلب می‌کند.

از سوی دیگر، مشخص شدن اینکه آیا او راست می‌گوید یا نه، ممکن است تا مدت‌ها بعد از زمان شمارش آرا به عقب بیفتد. آن زمان، ترامپ آرای افراد زیادی را کسب کرده است و مهم نیست که حقیقت برملا شود. در همین ارتباط، چارلی بلک، استراتژیست بلندمدت جمهوریخواه با خنده به من گفت: ترامپ احتمالاً در ماه اکتبر اعلام خواهد کرد که واکسن کرونا کشف شده است.

کدخبر: ۳۴۲۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر