کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۳۷۳
تاریخ خبر:

شش اتومبیل کارکرده و معتمد بازار

هفت صبح | اوضاع قیمت‌ها در بازار خودرو با وجود افت نسبی بهای محصولات همچنان بد است و خریداران قادر به خرید نیستند. این یعنی در بهترین حالت تنها یک چهارم افرادی که تمایل به داشتن خودرو صفر دارند حاضر به مراجعه به بازار و پرداخت مبالغی بالاتر از بهای کارخانه‌ای هر مدل بوده و به واسطه نیاز فوری تمایلی به صبر برای افت بیشتر قیمت‌ها ندارند. کاری که طبق ادعای برخی کارشناسان تنها عمل درستی است که در این شرایط می‌توان انجام داد. با این حال همیشه می‌توان با کمی تغییرنگاه، تصمیمات بهتری گرفت. یکی از کارهای جالبی که می توان انجام داد مراجعه به بازار خودروهای کارکرده و انتخاب یک محصول بی دردسر از بین اتومبیل‌های عامه پسند ساخت داخل است که علاوه بر بهای ۲۵ تا ۵۰ میلیونی، کیفیت ساخت مناسب و دامنه وسیع خدمات پس از فروش و تعمیر را داشته و در صورت بروز مشکل، نگرانی کمتری نسبت به یک اتومبیل صفر کیلومتر چینی به مالکان خود تحمیل می‌کنند. ما شش پیشنهاد جالب برای شما آماده کرده‌ایم. ببینید و بخوانید.

پژو ۴۰۵

حتی پس از ۳دهه مونتاژ مستمر و پپاپی در ایران خودرو، این اتومبیل طرفداران دوآتیشه بسیاری دارد که ابدا حاضر به قبول مشکلات ۴۰۵ نیستند. البته حق هم دارند. هیچ خودرویی در کشور تا این اندازه محبوب، ارزان، جذاب و البته فراگیر نیست. ۴۰۵ در واقع نسخه فرانسوی و البته اسپورت پراید با مصرف بیشتر بنزین است که در گونه‌های قدیمی سطح کیفی مناسب خود را حفظ کرده است. تا به حال بیش از ۲٫۵ میلیون دستگاه از این خودرو که اتومبیل سال ۱۹۸۸ اروپا هم هست، مونتاژ شده است.

کیا ریو LS

هفته قبل مفصلا راجع به این خودرو نوشتیم. هزینه نگهداری ارزان، ظاهر ساده و صمیمی و حتی زیبا، مصرف سوخت پایین و البته سهولت فروش از جمله ویژگی های خوبی است که ریو دارد در عین حال به واسطه ابعاد کوچکتر و فرمان و گیربکس نرم، در سفرهای شهری بهترین عضو گروه است. ریو البته مرد جاده هم هست منتهی نه زمانی که بخواهید با آن در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر کورس بگذارید چون قطعا در مقابل همه اعظای این گروه کم می‌آورد.

هیوندای ورنا

اتومبیلی با سطح حداقلی طراحی، لذت رانندگی و زیبایی که فقط و فقط برای کار و استفاده و دویدن ساخته شده و دوام بسیار بالایی که دارد، در بازار یک معیار است! ورنا که به تعداد نسبتا کمی در کرمان موتور مونتاژ شده خودرویی مناسب مردان مسن، خانم‌های مدرن و البته افراد محافظه‌کار است که به واسطه برند هیوندای تا حدی نسبت به باقی رفقای این گروه گرانتر بوده و قیمت بالاتری دارد. موتور ورنا مثل همه اعضای این گزارش یک نسخه ۴سیلندر بنزینی با قدرتی در محدوده ۱۱۰ اسب بخار است.

سمند LX

یک اتومبیل موفق ملی که به گفته هرمیداس اتابکی سرطراح قبلی گروه رنو باید حالا در نسل سوم خود می‌بود و یکی از محصولات صادراتی صنعت خودرو. ال‌ایکس که فضای داخلی نسبتا مجللی در مقایسه با پارس و ۴۰۵ دارد، خودرو به ظاهر مدرن‌تری است ولی در مقایسه با ورنا و ریو اتومبیل پراستهلاک‌تری بوده و بیشتر به تعمیرگاه می‌رود. البته نباید نگرانی زیادی بابت هزینه‌های استفاده از سمند داشت چون در کنار ۴۰۵ از ارزان‌ترین قطعات استفاده می کند.

پژو پارس

هنوز هم با داختلاف بهترین فیس‌لیفت تاریخ صنعت خودرو ایران است. انواع و اقسام مختلفی دارد از نمونه‌‌ قدیمی ELX تا پارس سال و از پارس ساده تا اتوماتیک. با این حال هیچوقت فروش پارس افت نکرده و همواره چیزی قریب به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال فروش داشته است. خریداران پارس را به واسطه قطعات مشتک بسیاری که با سمند و پژو ۴۰۵ دارد اتومبیلی ساده، با هزینه نگهداری ارزان و هندلینگ مناسب می‌دانند که به لحاظ جاداری و زیبایی بر دو سدان دیگر ایران خودرو برتری دارد.

رنو مگان ۱۶۰۰
مجلل‌ترین خودرو گروه که به واسطه بدنه نسبتا سنگین و موتور ۱۱۰ اسبی، ضعف بزرگی به نام هندلینگ دارد. منتهی این مورد موجب نمی‌شود تا کارایی بالا، ابعاد مناسب، مصرف پایین، دوام مثال زدنی و جاداری خودرو را نادیده بگیریم. در واقع مدل پایه E1 مگان با داشتن طراحی جذاب، قطعات مشترک بسیار با تندر۹۰ و البته گنجایش بیشتر، اغلب مورد علاقه کسانی است که دنبال یک گزینه خاص، کمیاب و نسبتا باکلاس‌تر با پرداختی پایین‌تر هستند.

کدخبر: ۲۳۳۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر