کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۱۲۱
تاریخ خبر:

شروع کالدرون بدتر از برانکو است؟

روزنامه هفت صبح | سه باخت در شش بازی! این کارنامه گابریل کالدرون در اولین فصل حضورش در پرسپولیس است. آیا باید از او ناامید شویم؟ پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر با گلی دیرهنگام در مشهد مغلوب شهرخودرو شد. حالا این تیم که در سه فصل گذشته قهرمان لیگ برتر بوده، با سه باخت در شش بازی، پایین‌تر از تیم‌هایی مثل نساجی مازندران، صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در رده هفتم جدول قرار گرفته است.

این باخت آخری، حسابی هواداران پرسپولیس را عصبانی کرده و حتی در فضای مجازی دیده شده که بخشی از آنها خواهان کنار گذاشته شدن کالدرون و بازگشت برانکو به پرسپولیس شده‌اند‌ اما آیا کالدرون مستحق چنین برخوردی است؟بیایید باخت‌های پرسپولیس را مرور کنیم: آنها اولین باخت‌شان را در تبریز و مقابل تراکتور تجربه کردند. با اختلاف یک گل و در یک بازی نسبتا برابر.

دومین باخت آنها در خانه و مقابل رقیب یکی، دو سال اخیرشان یعنی سپاهان رقم خورد. آنها هم با دو سوپرگل! این باخت اگر چه دردآورتر از باخت به تراکتور بود اما با واکنش تندی از سوی هواداران و مدیران باشگاه روبه‌رو نشد. آنها معتقد بودند که پرسپولیس مستحق چنین باختی نبوده و البته اشتباهات داوری هم در ثبت چنین نتیجه‌ای موثر بوده است. باخت سوم اما کمی غیرمنتظره بود. شکست مقابل تیم یحیی در مشهد آن هم با گلی در وقت‌های تلف شده. این باخت صدای هواداران پرسپولیس را درآورده است، اما چرا؟

صحبت‌های کارشناسان داوری نشان می‌دهد ‌ گلزن شهرخودرو مقابل پرسپولیس یعنی فرشاد فرجی باید قبل از زدن گل توسط داور اخراج می‌شد. حتی گزارشگر مشهدی هم اعتراف کرد که فرجی خوش‌شانس بود که توسط داور از زمین اخراج نشد. با این حال این باخت برای هواداران پرسپولیس خیلی گران تمام شده است. آنها از این که تیم‌شان حتی یک شوت در چارچوب نداشته ناراحتند. از اینکه تیم‌شان بازی را در اختیار خود می‌گیرد اما نمی‌تواند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کند عصبانی هستند. از اینکه به تیمی باخته‌اند که اصلا روی فرم نبود غمگین هستند اما آیا باید به آنها حق داد؟

*** روزهای سخت کالدرون گذشت
پرسپولیس با کالدرون به سپاهان، تراکتور و شهرخودرو باخته است. یعنی تیم‌های بالای جدولی! آنها البته دربی را هم با تعویض طلایی کالدرون با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند اما حتی این برد مقابل استقلال هم حاشیه امنی را برای کالدرون ایجاد نکرده است. یعنی حتی ممکن است یک نتیجه ضعیف دیگر باعث برکناری کالدرون شود. اما ماجرا اینجاست که پرسپولیس تقریبا تمام بازی‌های دشوار خود را پشت سر گذاشته است و از این به بعد دیگر با مدعیان روبه‌رو نخواهد شد.

این امتیازی است که دیگر مدعیان از آن برخوردار نیستند. بنابراین این احتمال وجود دارد که پرسپولیس در هفته‌های آینده با استفاده از بازی‌های نه‌چندان دشوار خود و البته رویارویی مستقیم دیگر مدعیان، فاصله‌اش را با آنها کم کند و دوباره به صدر جدول نزدیک شود. پس شاید باید به کالدرون اعتماد کرد. او بدشانس بود که در همان ابتدای فصل باید با همه مدعیان روبه‌رو می‌شد. حالا اما اگر کمی خوش‌شانس هم باشد می‌تواند شرایط را تغییر دهد و هواداران پرسپولیس را راضی کند.

*** او بدتر از برانکو شروع نکرده!
یکی از انتقاداتی که به کالدرون می‌شود این است که تیم او شروع بسیار بدی را داشته است. البته که سه باخت در شش هفته برای پرسپولیس نتیجه بدی است اما واقعیت این است که اولین شروع برانکو با پرسپولیس از این هم بدتر بود. او در شش هفته ابتدایی لیگ پانزدهم، یک برد، یک مساوی و چهار باخت را در کارنامه‌اش ثبت کرد و از میان مدعیان هم فقط با سپاهان روبه‌رو شد.

اما مدیران پرسپولیس به او اعتماد کردند و در نهایت نتیجه این اعتماد را با نایب ‌قهرمانی گرفتند. البته که اگر ناداوری‌ها نبود، پرسپولیس حتی می‌توانست قهرمان لیگ پانزدهم هم بشود. با این اوصاف به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها اگر به کالدرون هم اعتماد کنند ضرر نخواهند کرد.

*** این تیمِ کالدرون نیست
این را هم نباید فراموش کنیم که تیم فعلی پرسپولیس دستپخت کالدرون نیست. بیشتر خریدهای پرسپولیس زیر نظر او انجام نشدند و خودش هم اعتراف کرده که در نقل و انتقالات خواسته‌های او برآورده نشده است. فقط کافی است به یاد بیاورید که او مدعی شده جونیور نهمین گزینه او برای خط حمله پرسپولیس بود! به این ترتیب باید قبول کرد که تیم فعلی پرسپولیس تیم دلخواه کالدرون نیست و او برای اینکه به نتیجه مورد نظرش برسد هم به زمان کافی و هم به نفرات مدنظرش نیاز دارد.

البته عده‌ای معتقدند ‌ او یک تیم قهرمان و پرستاره را از برانکو تحویل گرفته و شاید اگر خودش هم می‌خواست تیم را ببندد از این بهتر نمی‌شد اما واقعیت این است که خواسته‌های او در فصل نقل و انتقالات برآورده نشده و البته رقیبانی مثل سپاهان و تراکتور، یک فصل نقل و انتقالاتی فوق‌العاده را پشت سر گذاشته‌اند و خودشان را نسبت به فصل قبل تقویت کرده‌اند. پس شاید باید به کالدرون حق داد که نتواند در هفته‌های ابتدایی نتیجه دلخواه هواداران را بگیرد. به نظر می‌رسد فعلا برای ناامید شدن از «پرسپولیس دستپخت کالدرون» کمی زود است.

کدخبر: ۲۸۴۱۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر