کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۳۵۰
تاریخ خبر:

شروع‌ متزلزل‌ استراماچونی، سرنوشت‌ برانکو و کالدرون

روزنامه هفت صبح| اولین نمایش پرسپولیس کالدرون خیلی بازی دندانگیری نبود. در نبود بیرانوند‌،‌ کالدرون همان خط دفاع مورد علاقه برانکو را چیده بود و ترجیح داده بود روی کنعانی‌زادگان و انصاری ریسک نکند. در میانه میدان در فقدان کامیابی‌نیا‌، موجب شده بود که نوراللهی تنها هافبک دفاعی باشد و عالیشاه و امیری در دو طرف او بازی کنند.

در خط حمله علیپور در نوک حمله‌،‌ترابی در چپ و در راست هم سورپرایز خاص کالدرون. جایی که نعمتی و احمدزاده روی نیمکت بودند و روستایی جوان در خط حمله. خب پرسپولیس زور چندانی در خط حمله نداشت هرچند به حریف هم فرصت چندانی نداد. در نهایت در یکی از ۴ فرصتی که پرسپولیس تا پایان بازی به دست آورد ترابی با چیره دستی چیپ زیبایی زد و تک گل پرسپولیس را به دست آورد. بازی هوایی شاگردان کمالوند در ۱۰دقیقه پایانی فشار سنگینی به رادو و مدافعان پرسپولیس وارد کرد که خب به نتیجه‌ای نرسید تا کالدرون سه امتیاز ابتدایی را با سبک و سیاق برانکو به دست بیاورد.

اما در تبریز استقلال که یک ماه پیش ماشین‌سازی را ۴ بر صفر در تهران در هم کوبیده بود در مقابل حریف زور چندانی نداشت و در حالیکه ماشین‌سازها فرصت‌های گل بیشتری هم کسب کرده بودند در نهایت با ضربه خارق‌العاده مهاجم ماشین‌سازی در دقیقه ۹۴ زد تبریزی‌ها به یک پیروزی باورنکردنی رسیدند و مربی خوشتیپ ایتالیایی نتوانست طلسم شروع‌های متزلزل استقلال را بشکند.

نبود دیاباته(او از دقیقه ۷۰ به میدان آمد) و غیبت یزدانی موجب شده بود تا استقلال در قلب دفاع و نوک حمله کم جان باشد‌. در واقع دیروز از خرید‌های استقلال هیچکدام در زمین نبودند. نه ریگی‌،‌نه رضاوند‌، نه دشتی‌،‌نه یزدانی‌،‌نه دیاباته ونه غلامی و نه هیچ کس دیگر. استراماچونی دیروز نتوانست انتظارات را برآورده کند‌.

به این ترتیب روال بازی افتتاحیه چیزی شد در ردیف همه این سه سال گذشته. همان چیزی که استقلالی‌ها همیشه ازآن شاکی بودند. باید دید بازگشت یزدانی و دیاباته چه تفاوت‌هایی در سیستم بازی استقلال در هفته آتی‌ ایجاد خواهد کرد. اما در حالی‌که سپاهان امروز خودش را محک می‌زند خبر بد در جده بود.

جایی که الاهلی در اولین بازی لیگ در مقابل تیمی تازه وارد و کم امید یک بر یک متوقف شد تاتماشاگران کم صبر سعودی شعار خداحافظی با برانکو سر بدهند و مدیران باشگاه هم این فرضیه را تایید کنند. درافتادن برانکو با عمر السوما که چیزی در ردیف علی دایی ما در دوران اوجش و یا عمرعبدالرحمان به لحاظ محبوبیت محسوب می‌شود طرفداران سعودی را خشمگین ساخته است. خوشبختانه این زشتی‌ها هنوز به فوتبال ما راه پیدا نکرده است.

*** ترکیب‌ پرسپولیس که هنوز جور نیست
درباره ترکیب اصلی پرسپولیس هنوز ابهاماتی وجود دارد. به خصوص در خط هافبک و حمله. در خط دروازه بیرانوند از هفته بعد دوباره به ترکیب اصلی بازخواهد گشت و کلین‌شیت بوژیدار رادوشوویچ کمکی به فیکس شدن او نخواهد کرد. رادو البته خوش‌شانس هم بود که ضربه ایستگاهی پهلوان، با چالش مانکن او به تیر دروازه پرسپولیس خورد و گل نشد.

‌‌در خط دفاع دیگر باید فیکس بودن سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری و مهدی شیری را بپذیریم. این به معنای نیمکت‌نشینی کنعانی‌زادگان است که می‌تواند چالشی برای او، پرسپولیس و کالدرون باشد. البته کارت زرد زودهنگامی که حسینی در این بازی گرفت، می‌تواند زودتر از حد تصور کنعانی‌زادگان را به ترکیب اصلی پرسپولیس برگرداند. در خط هافبک کمال کامیابی‌نیای مصدوم تا مدتی در دسترس نخواهد بود. تا بازگشت او، احمد نورالهی در پست او بازی خواهد کرد و در پست اصلی نورالهی، انتخاب اول کالدرون در بازی اول امید عالیشاه بود که احتمالا در هفته‌های بعدی هم همین اتفاق خواهد افتاد.

به این ترتیب سیامک نعمتی و فرشاد احمدزاده کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهند داشت. درخشش مهدی ترابی و حضور موثر وحید امیری حضور فیکس آنها در ترکیب را تا اطلاع ثانوی تضمین کرده است‌ اما امیر روستایی نتوانست از فرصتی که کالدرون به او داده استفاده کند و به احتمال زیاد در بازی‌های بعدی جای خود را به جونیور براندائویی خواهد داد که پرسپولیس چند میلیارد برای جذب او هزینه کرده و نیمکت‌نشین نخواهد بود.

دردسر بازی‌های سخت هفته‌های ابتدایی
پرسپولیس به هر شکلی که بود و با گلی که ابهاماتی درباره آفساید بودن آن هم وجود دارد، پارس جنوبی جم را شکست داد و سه امتیاز حساس و روحیه‌بخش را به دست آورد اما در هفته‌های پیش رو چه نتایجی در انتظار شاگردان کالدرون است؟ این تیم جمعه آینده در تبریز باید به مصاف تراکتور برود.

تیمی که قطعا سرسخت‌تر و پرمهره‌تر از پارس جنوبی جم است و برای تساوی یا یک باخت آبرومندانه مقابل پرسپولیس قرار نمی‌گیرد. البته شاگردان دنیزلی هم در هفته اول، در فرم ایده‌آلی قرار نداشتند و مقابل نفت مسجدسلیمان فقط یک امتیاز گرفتند اما بازی با پرسپولیس در تبریز برای آنها یک بازی ویژه است که فقط گرفتن سه امتیاز آن، این تیم را راضی خواهد کرد.

صنعت نفت، استقلال، سپاهان و شهرخودرو حریفان بعدی پرسپولیس هستند و شاگردان کالدرون برای عبور از این گردنه سخت هفته‌های ابتدایی، باید بهتر و مطمئن‌تر از هفته اول بازی کنند. هر پنج حریف بعدی پرسپولیس، تیم‌هایی به مراتب قوی‌تر و آماده‌تر از پارس جنوبی جم هستند و نمایشی شبیه آنچه که پنجشنبه شب از این تیم دیدیم، برای موفقیت در هفته‌های آینده شاگردان کالدرون کفایت نخواهد کرد.

کدخبر: ۲۷۶۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر