کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۴۸۸
تاریخ خبر:

شب دیوانه‌وار پپ و غده بدخیم VAR

روزنامه هفت صبح | ‌قرار نبود بازی تاتنهام و منچسترسیتی مانند بازی دور برگشت دو تیم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا دراماتیک شود؛ حداقل در این مقطع فصل، با این حال وقتی اسم‌تان پپ گواردیولا باشد، همنشینی با درام، حق طبیعی شماست!

*** شروع طوفانی
بازی درست مانند جدال دور برگشت فصل گذشته لیگ قهرمانان طوفانی شروع شد و منچسترسیتی ۲ بر یک پیروز به رختکن رفت. در نیمه دوم، غیر از زیبایی فنی نکته دیگری به چشم نمی‌آمد تا اینکه نوبت تعویض آگوئرو فرا رسید. برخلاف انتظار و آنچه در تیم‌های پپ رخ می‌دهد، ستاره آرژانتینی بی‌پروا جلوی دوربین‌ها علیه گواردیولا برآشفت و خوراک رسانه‌های زرد انگلیس را فراهم کرد.

حتی چند دقیقه پس از این اتفاق هم دوربین مدام روی چهره ناراحت آگوئرو و پپ که مشغول صحبت تند با بازیکنش بود، زوم می‌کرد. سرمربی منچسترسیتی در این باره نظر جالبی داشت: «آگوئرو فکر می‌کرد من به خاطر گلی که خوردیم از او ناراحتم. ما گل را روی ضربه کرنر خوردیم، در حالی که من می‌خواستم نفر به نفر یارگیری انجام شود. احساسات بخشی از بازی است. پس از آن صحنه و در طول بازی با هم صحبت کردیم. من خیلی او را دوست دارم.»

*** امان از VAR
دیگر خبری از این دو نشد تا اینکه یک صحنه جذاب دیگری به وجود آمد. ژسوس در وقت‌های تلف شده گل برتری تیمش را به ثمر رساند و اتحاد را به آسمان برد اما داور اجازه نداد هواداران تیم آبی‌پوش مدت زیادی خوشحال بمانند. باز هم مانند همان بازی تاریخی لیگ قهرمانان، داور با تایید VAR گل سیتی را مردود اعلام کرد. گواردیولای مستاصل در این دقایق چاره‌‌ای غیر از صحبت و دست انداختن در گردن پوچتینو نداشت اما آنچه از او به یادگار ماند، خوش و بش و در آغوش کشیدن آگوئرو بود؛ آنچه نشان می‌داد مشکل چندین دقیقه قبل طرفین برطرف شده و گواردیولا اجازه نداده حواشی به پس از بازی منتقل شود.

*** پایان پیروزی‌های متوالی
به هر حال گل پذیرفته نشده و داور چند دقیقه بعد سوت پایان یکی از پرهیجان‌ترین بازی‌های چند فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را به صدا درآورد. این تساوی به زعم خیلی‌ها ناعادلانه، پایانی بر ۱۵ بازی متوالی توام با برد قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر در فوتبال انگلیس بود؛ آن هم در شبی که لیورپول به سختی در خانه ساوتهمپتون پیروز شد و در بدترین حالت، هفته را در رده دوم به پایان خواهد برد.

**** دژاوو برای هواداران سیتی به فاصله چند ماه
بعد از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار منچسترسیتی و تاتنهام در حالی که تابلوی ورزشگاه اتحاد نتیجه ۲-۲ را نشان می‌داد، پپ گواردیولا و مائوریتسیو پوچتینو کنار خط طولی زمین ایستاده و مشغول بحث بودند. یک پایان غیر قابل باور برای یک بازی غیر قابل باور دیگر. تکرار دوباره صحنه‌هایی که چند ماه قبل در لیگ قهرمانان اروپا توسط دو تیم و هواداران‌شان تجربه شده بود. دژاوو!

این بار در وقت‌های اضافه بازی گل گابریل ژسوس به تاتنهام از سوی داور مردود اعلام شد چرا که VAR تشخیص داده بود در جریان به ثمر رسیدن گل توپ به دست‌های آیمریک لاپورته برخورد کرده است. یک بار دیگر استادیوم اتحاد از شدت خشم و ناراحتی منفجر شد درست همانطور که در ماه آوریل و در لیگ قهرمانان اروپا بعد از مردود شدن گل دیرهنگام رحیم استرلینگ شده بود.

اینکه سیتی چطور نتوانست از بازی‌اش مقابل تاتنهام به عنوان تیم پیروز بیرون بیاید یک راز خواهد ماند چرا که شاگردان گواردیولا از آغاز تا پایان حاکم مطلق میدان بوده و ۳۰ تلاش برای گلزنی روی دروازه حریف انجام داده بودند. درحالی که تیم مهمان از سه تلاش گلزنی خود به دو گل رسید. این بازی عجایب و لحظات اسرارآمیز کم نداشت. همینجا باید به دعوای لفظی پپ و سرخیو آگوئرو در کنار زمین اشاره کنیم که اگر دخالت میکل آرتتا دستیار پپ نبود ممکن بود کار به جاهای باریک‌ بکشد.

گواردیولا بعد از آنکه گابریل ژسوس را به جای آگوئرو به زمین فرستاد و دید یار تعویضی‌اش در وقت‌های تلف شده گل پیروزی را به ثمر رسانده از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت. او به سمت آگوئرو رفته و او را در آغوش کشید و هر دو گمان می‌کردند در حال جشن گرفتن پیروزی‌شان هستند. اما اینجا بود که مایکل اولیور با انگشت خود علامت تلویزیون را روی هوا رسم کرد تا اتحاد در تعلیق فرو رود. بلافاصله تابلوی امتیازات ورزشگاه به ۲-۲ برگشت و هواداران سیتی در دل خود می‌دانستند که گل سوم‌شان دیگر برنخواهد گشت. این صحنه‌ها برای آنها کاملا آشنا بود. در اتحاد همه با ناباوری به هم نگاه می‌کردند و یک کلمه بارها و بارها بین آنها رد و بدل شد: دژاوو!

*** گل مردود اما آشتی‌بخش!
در اواسط نیمه دوم بود که اگرچه سیتی نیاز به گل داشت‌ اما پپ گواردیولا تصمیم گرفت سرخیو آگوئرو را بیرون کشیده و گابریل ژسوس را به جای وی وارد میدان کند. مهاجم آرژانتینی سیتی که هرگز از این تعویض پپ رضایت نداشت، با وی دچار درگیری لفظی شدیدی شد و سرمربی سیتی نیز پاسخ او را با شدت تمام داد تا اتفاقات عجیبی در کنار زمین رخ بدهد. در نهایت با ورود یکی از اعضای کادر فنی سیتی این درگیری لفظی به پایان رسید و سرخیو آگوئروی عصبانی روی نیمکت نشست. جالب اینجاست در ثانیه‌های پایانی گابریل ژسوس موفق به گلزنی شد تا گواردیولا و آگوئرو اختلافات را فراموش کرده و یکدیگر را در آغوش بکشند

کدخبر: ۲۷۵۴۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر