کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۰۰۵
تاریخ خبر:

شب خطرناک برای یحیی و منصوریان

روزنامه هفت صبح | در یکی از دیدارهای آغازین هفته چهارم لیگ برتر، استقلال در استادیوم حافظیه شیراز مهمان فجر بود و هر چقدر که نیمه اول سرد و کسل‌کننده بود‌ اما دو تیم در نیمه دوم بهتر ظاهر شدند و فجر نیز در دقیقه ۹۵ به گل تساوی رسید تا یک پیروزی شیرین از دست آبی‌ها بپرد. کیفیت چمن استادیوم حافظیه شیراز روی عملکرد دو تیم تأثیر گذاشته بود و در ۴۵ دقیقه نخست تنها یک موقعیت جدی ‌ روی دروازه‌ها اتفاق افتاد که در دقیقه ۱۹ پاس خوب قاسمی‌نژاد به کوین یامگا، این بازیکن را با دروازه‌بان فجر در مصافی تک‌به‌تک قرار داد که ضربه پای چپ و عجیب این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم با بارش باران، وضعیت کیفیت چمن حافظیه شیراز بدتر نیز شد. با این وجود، تا دقیقه ۶۰ استقلال چند موقعیت نصف و نیمه داشت تا اینکه محمد دانشگر روی خطای محمد کاظمی درون محوطه جریمه سرنگون شد و مرتضی منصوریان یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت صادقی وارد دروازه کرد و تیمش را به گل نخست بازی رساند. در ادامه استقلال توسط ارسلان مطهری به یک گل دیگر نیز رسید که توسط کمک داور آفساید اعلام شد.

در وقت‌های تلف شده بازیکنان فجر اعتقاد به یک خطای پنالتی داشتند که این مسئله اعتراض شدید نیمکت این تیم را نیز در پی داشت. در حالی که بازی رو به پایان بود، در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، یک ضربه کرنر برای فجر به دست آمد که ارسال کرنر سعید زارع به روی دروازه با ضربه سیر سیروان قربانی همراه شد و این بازیکن در آخرین ثانیه‌های بازی گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد تا این بازی در پایان با تساوی یک - یک به پایان برسد. به هر شکل شاگردان فرهاد مجیدی پس از ۳۶۵ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه خود، مقابل فجر گل خوردند تا پیروزی شیرین و خارج از خانه آبی‌ها در آخرین لحظات بازی از دست برود.

نکته مهم این بازی، تغییر پنالتی‌زن استقلال بود و این وظیفه، بعد از اینکه وریا غفوری دو پنالتی متوالی را از دست داد بر عهده یامگا گذاشته شد که او هم از پس این کار به خوبی برآمد. با این تساوی، استقلال نتوانست برای اولین بار در تاریخ، لیگ برتر را با چهار پیروزی متوالی آغاز کند. شاگردان مجیدی تنها چند ثانیه با رقم زدن این رکورد فاصله داشتند که با لیز خوردن حسینی ‌ هنگام ضربه کرنر، اجازه نداد این رکورد جدید به نام استقلال و مجیدی ثبت شود.

سایر بازی‌ها
در دیگر بازی‌های دیشب، نتایج جالبی رقم خورد. تراکتور در حالی که با یک گل زودهنگام از مهمانش پیکان پیش افتاده بود، در همان نیمه اول دو گل دریافت کرد و دیگر نتوانست این عقب‌افتادگی را جبران کند و در نهایت تن به یک باخت خانگی تلخ داد. این سومین باخت تراکتور در چهار بازی ابتدایی فصل بود و نگرانی هواداران این تیم را برانگیخت. در دیگر بازی دیشب، هوادار توانست تیم بحران‌زده پدیده را با دو گل مغلوب کند. محمد قاضی و نیما انتظاری دوگل در نیمه اول برای هوادار زدند و اولین ۳ امتیاز لیگ برتری تیم هوادار به دست آمد. پدیده هم با یک امتیاز در رده چهاردهم جدول ایستاد.

بازی‌های امشب لیگ برتر ممکن است به برکناری یا اولتیماتوم به بعضی از مربیان منجر شود
هفته چهارم لیگ برتر امشب با برگزاری چهار بازی به پایان می‌رسد که مهم‌ترین آنها تقابل پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی است. از سایر بازی‌ها هم بوی جنجال و البته خطر از دست رفتن نیمکت برای بعضی از سرمربیان به مشام می‌رسد.

پرسپولیس-گل گهر: بعد از شکست مقابل آلومینیوم، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به شکلی عجیب و غیرمنتظره تحت فشار قرار گرفته‌اند. فشارهایی که بعضی از آنها منصفانه نیست. به نظر می‌رسید پرسپولیس بعد از باخت به الهلال توانسته از تبعات آن شکست در امان بماند اما باخت به آلومینیوم نشان داد که هنوز این تیم در شرایط ایده‌آلی قرار ندارد. یحیی گل‌محمدی باید خیلی زود تیمش را از این شرایط خارج کند چرا که به نظر می‌رسد استقلال و سپاهان از همین ابتدای فصل آماده هستند و اگر قرار باشد پرسپولیس باز هم امتیاز از دست بدهد ممکن است به سرنوشت چند فصل اخیر استقلال، یعنی عقب‌افتادگی زودهنگام از کورس قهرمانی دچار شود.

در سوی دیگر گل‌گهر هم یکی از تیم‌های آماده این فصل است. آنها بعد از دو برد متوالی، مقابل نساجی در خانه متوقف شدند اما تیمی پرمهره هستند که می‌توانند مدعی چراغ خاموش قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند. تقابل استقلالی‌های سابق مثل محسن فروزان، بهنام برزای، مرتضی تبریزی، آرمین سهرابیان ، میلاد زکی‌پور و البته دو بازیکن خاص یعنی گادوین منشا و شایان مصلح با پرسپولیس از جذابیت‌های این بازی است.

مس رفسنجان-آلومینیوم اراک: تقابل دو تیم با شرایط کاملا متفاوت! آلومینیوم سرمست و مغرور از پیروزی بر پرسپولیس و قرار گرفتن در رده سوم جدول، مهمان تیمی است که با دو باخت از دو بازی، در پایین جدول قرار دارد. شاگردان رسول خطیبی اگر هنوز در حال و هوای شکست دادن پرسپولیس باشند، ممکن است امشب در رفسنجان غافلگیر شوند. آن هم مقابل تیمی که به شدت به امتیازات این بازی خانگی نیاز دارد تا از قعر جدول جدا شود. شاگردان ربیعی اگر امشب هم نتوانند امتیازی بگیرند، ممکن است خیلی زود وارد بحران شوند.

نساجی مازندران-صنعت‌نفت آبادان: این بازی هم رویارویی دو تیمی است که شرایط‌شان هیچ شباهتی به هم ندارد. نساجی بعد از برد هفته اول، مقابل پرسپولیس هم به‌رغم باخت نمایش خوبی داشت و در هفته سوم هم توانست گل‌گهر را در سیرجان با تساوی متوقف کند‌ اما صنعت‌نفت آبادان در شرایطی مهمان نساجی خواهد بود که هر سه بازی ابتدایی خود را با شکست پشت سر گذاشته و کادر فنی و بازیکنانش با انتقادات زیادی مواجه هستند. البته منصوریان پس از رهایی از ابتلا به کرونا، بالاخره برای اولین بار روی نیمکت تیمش خواهد نشست و این می‌تواند وضعیت را برای تیم آبادانی تغییر دهد اما باخت ممکن است منصوریان را در آستانه اخراج قرار دهد.

نفت مسجدسلیمان-فولاد خوزستان: وضعیت دو تیم تعریفی ندارد. فولاد بعد از دو باخت متوالی و سنگین، بالاخره در بازی هفته سوم خود توانست مس رفسنجان را ببرد و اولین پیروزی‌اش را دشت کند. نفت مسجدسلیمان هم توانست تیم بحران‌زده پدیده را شکست دهد و فعلا از جمع تیم‌های پایین جدولی خارج شود. با این حال کاملا مشخص است که هر دو تیم در شرایط چندان مناسبی نیستند و پیروزی در این بازی می‌تواند تیم برنده را حداقل از نظر روحی در وضعیت بهتری قرار دهد.

کدخبر: ۴۲۴۰۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر