کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۳۹۰
تاریخ خبر:

شب‌های‌ شعر‌ گوته و آدم‌ربایی و تجاوز در خرمشهر

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ ۱۹ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول اطلاعات درباره گزارشی است از حمله گروهی نقابدار به اتوبوس دانشجویان کوی دانشگاه و به آتش کشیدن آن. ماجرا از صبح روز قبل شروع شده بود و انتشار اعلامیه‌‌هایی با عنوان اخطار به عاملین فساد و اینکه دانشجویان دختر حق آمدن به سلف‌سرویس پسرها و استفاده از اتوبوس‌های آنان را ندارند و نباید در محوطه کوی هم به‌خصوص در شب‌ها تردد کنند و باید با فشار آوردن به مسئولین دانشگاه خواهان سلف‌سرویس و اتوبوس جداگانه شوند‌! و بعد حمله به دو ساختمان کوی دانشگاه و دست آخر به یک اتوبوس‌!

در صفحه ۶ و در قسمت چهل سال پیش در چنین روزی مطلبی کار شده است از اطلاعات ۱۹ مهرماه ۱۳۱۷ که در آن آمده‌: « نخستین کاری که هر دوشیزه در شب زفاف باید ‌وجهه همت خود سازد، شهامت و شجاعت و خویشتنداری است‌…» و توصیه‌های دیگر که گفتنش ضروری نیست‌!تورنمنت تنیس تهران با قهرمانی گیلرموویلاس آرژانتینی تمام شد و او ۲۵‌هزار دلار جایزه برد و در بازی فینال محمدرضا و فرح هم حضور داشته‌اند. در پایین صفحه هم گزارشی کار شده از پیروزی خفیف محمد‌علی بر حریفش با تیتر محمدعلی به پایان خط رسیده؟
آگهی‌های سینمایی هم از این قرارند:

همه مردان رئیس‌جمهور‌، ‌یورش‌، ‌نبرد منچوری‌، ‌پسرعمو دخترعمو‌، ‌فرمانده قلابی‌‌، ‌آشوبگر شرق‌، ‌دو دینامیت خوشگل‌، ‌مرد تکرو‌، ‌هفت‌تیر نکش مشت بزن‌، ‌فرانکو وارد می‌شود اژدها خارج می‌شود‌! (کل جمله مال یک فیلم است)گزارشی کار شده از فیلم کاروان‌ها و طرح این سوال که آیا این فیلم پرخرج و پرستاره به یک لورنس عربستان دیگر بدل خواهد شد‌؟ جوزف کاتن‌، ‌آنتونی کویین‌، ‌جنیفر اونیل‌، از ستاره‌های این فیلم بسیار پرخرج که با هزینه ایران ساخته می‌شود، بودند و خب فیلم بعدها با شکست سنگین تجاری و انتقادی روبه‌رو می‌شود.

در صفحه حوادث گزارشی کار شده از تصادف یک پیکان با یک کامیون در جاده بهشت‌زهرا. اما داستانش جالب است: زن جوانی که در بیمارستان کار می‌کرده پس از پایان کار سوار بر یک ماشین پیکان می‌شود که راننده‌اش را می‌شناخته و با او به بهشت‌زهرا می‌رو‌د اما در بازگشت تصادف می‌کنند، هر دو مجروح می‌شوند و پای همسر زن به وسط کشیده می‌شود که عصبانی به بیمارستان می‌آید و دست آخر شکایتی را علیه همسر خود و راننده پیکان تنظیم می‌کند. زن هم می‌گوید راننده پیکان او را به زور سوار کرده و راننده هم گفته کدام زور‌؟ ما قرار داشتیم با هم‌!خبری هم در صفحه آخر آمده از ورود نلسون راکفلر بانکدار معروف به تهران که هوشنگ نهاوندی به استقبال او رفته است. نهاوندی رئیس دفتر فرح بوده.

اطلاعات بیستم مهرماه‌. در صفحه اول هنوز ماجرای حمله به اتوبوس دانشجویان روی بورس است. در صفحه ۳ گزارشی کار شده از دومین شب شب‌نشینی نویسندگان و شاعران در انستیتو گوته که بعدها آوازه‌ای بلند در میان اهالی ادبیات و فرهنگ روشنفکری کشور پیدا کرد. در این شب هزارخانی‌، ‌عمران صلاحی‌، ‌محمدرضا بهمنی‌، نعمت میرزازاده و کاظم‌ سادات اشکوری به خواندن شعرهای خود پرداخته بودند‌. از اردوی تیم ملی هم خبر آمده که ۶ بازیکن دیگر هم به اردو اضافه شده‌اند و تعداد به ۳۶ نفر رسیده است‌. علیرضا عزیزی‌، مصطفی مسلمی‌، ‌محمود ابراهیم‌زاده‌، ‌کامل انجینی‌، ‌حمید علیدوستی و ‌بهتاش فریبا‌. ایران در آستانه دیدار مقابل کویت یک بازی دوستانه با گالاتاسرای نیز برگزار خواهد کرد.

دو فقره آدم‌ربایی و تجاوز در خرمشهر رخ داده است. سه جوان سرنشین یک پیکان در خیابان کوهدشت خرمشهر به‌عنوان مسافرکش یک آموزگار ۳۰‌ساله را سوار می‌کنند و بعد تجاوز به او و دزدیدن النگوهایش (آن هم به شکلی که زن به سختی مجروح می‌شود) او را در بیابان رها می‌سازند و همین‌طور در همان روز زن جوان دیگری که در فلکه‌ دروازه خرمشهر سوار یک پیکان مسافرکش می‌شود و عینا همین اتفاق برای او هم تکرار می‌شود و مقاومت او هم به‌جایی نمی‌رسد‌. وضعیت امنیت زنان در خوزستان تقریبا افتضاح بوده است‌.

کدخبر: ۴۱۹۳۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر