کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۲۸۹۵
تاریخ خبر:

شبکه سه علیخانی را به خط کرد‌؛ باید برسانی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| تلویزیون چند برنامه دارد که هر وقت روی آنتن هستند، خیال شبکه‌ها از داشتن مخاطب راحت است. عصر جدید یکی از این برندها است که دو فصل آن با استقبال چشمگیر مواجه شد. فصل سوم اما به دلیل کرونا در زمان مقرر به آنتن نرسید و حتی چندی پیش احتمالاتی درباره عدم پخش در نوروز هم به گوش می‌رسید. در یک گزارش به شکل مفصل شرح دادیم که موانع پیش روی برنامه چیست. حالا اما خبری رسمی منتشر شده است که عصر جدید در آستانه نوروز روانه آنتن خواهد شد. آیا این اتفاق رخ می‌دهد؟

‌مورد اول| نیمه شعبان می‌آید
آخرین خبر درباره عصر جدید را روز گذشته روابط عمومی شبکه سه به نقل از مهدی بلوکات، قائم مقام این شبکه در اختیار رسانه‌ها قرار داد:« سری جدید عصر جدید از نیمه شعبان مصادف یا ۲۷ اسفند ماه سال جاری تا عید غدیر ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. اجرای سری جدید عصر جدید همانند گذشته برعهده احسان علیخانی است و هم‌اکنون مراحل راستی‌آزمایی شرکت‌کنندگان و پیش تولید برنامه در حال انجام است. احتمال تغییر ترکیب داوران وجود دارد که تغییرات احتمالی، انشاءالله اعلام خواهد شد.» این خبر روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و کاربران از شنیدن آن سر ذوق آمدند.

مورد دوم| سختی پیش تولید
با رسانه‌ای شدن خبر، ماجرا را پیگیری کردیم و جواب شنیدیم عصر جدید در مرحله پیش تولید است اما به دلیل شرایط کرونا کار با حساسیت پیش می‌رود. در گزارش قبلی اشاره کردیم که سری دوم مسابقه به خاطر کرونا بارها به تعویق افتاد. با این حال ابتدای امسال که اوضاع بهتر شد‌، سازندگان به این فکر افتادند تا فصل جدید را شروع کنند. حتی اواخر فروردین این ایده جدی شد که بار دیگر موج جدید کرونا معادلات را به هم ریخت. تجربه فصل قبل که تولید برنامه بیش از حد به درازا کشید‌، سازندگان را به این نتیجه رساند که فعلا دست نگه دارند. حالا بار دیگر کرونا مزاحم جدی عصر جدید است و پیش‌تولید به کندی پیش می‌رود.

مورد سوم| برگ برنده راستی‌آزمایی
آنچه خیال تیم تولید را راحت کرده این است از مدتی پیش، مرحله راستی‌آزمایی انجام شده. اگر خاطرتان باشد سال گذشته، این مرحله روی آنتن رفت اما خب این مرحله برای مخاطب چندان جذاب نیست. وانگهی، سال پیش به اندازه کافی فرصت بود تا این مرحله در کنداکتور قرار بگیرد. طبق شنیده‌ها در سری جدید قرار نیست مرحله راستی‌آزمایی از شبکه سه پخش شود و خود مسابقه از ۲۷ اسفند روی آنتن می‌رود. به شرط آنکه تا آن زمان عصر جدید ضبط شود.

مورد چهارم| معمای داوران
امین حیایی در جشنواره فجر گفته بود که از عصر جدید خداحافظی کرده. در قسمت آخر فصل قبل هم خود علیخانی از ترکیب جدید داوران خبر داد. با این حال شنیده می‌شود شاید همان داورها در سری سوم حضور داشته باشند. علت این است که کرونا تولید را تحت‌الشعاع قرار داد؛ تولید عقب افتاد و حالا در فرصت کم تا رساندن برنامه به آنتن، «ریسک» منطقی نیست. حسن ترکیب قبلی این است که جای خود را میان مخاطبان باز کرده‌اند. ماجرا را پیگیری کردیم و پاسخ شنیدیم طی چند روز آینده تکلیف داوران و دیگر مباحث مربوط به عصر جدید روشن خواهد شد.

مورد پنجم |شرایط علیخانی
در گزارش قبلی نوشتیم احسان علیخانی و تیمش علاوه بر عصر جدید، مشغول جوکر هم هستند. خبر جدید اینکه آنها فصل چهارم را آماده کرده‌اند که تا پایان سال از طریق فیلیمو عرضه می‌شود. فصل بعدی هم برای پخش در فروردین آماده است و فقط مانده مراحل پسا تولید. تا همین جا‌ و با ضبط جوکر، خیال علیخانی راحت است و با فراغ بال بیشتری سراغ عصر جدید می‌رود.

مورد ششم| نمی‌رسد؟ می‌رسد؟
پخش ناگهانی تیزر فصل سوم عصر جدید و مصاحبه قائم مقام شبکه سه، در شرایطی که هنوز عصر جدید در مرحله پیش تولید است، عجیب می‌نماید. به‌نظر می‌رسد، شبکه سه هر جور شده برنامه را برای نوروز نیاز دارد. این شبکه می‌داند که با سریال، نمی‌تواند عرض‌اندام کند؛ پس راه چاره در رسیدن عصر جدید به آنتن است. تیزر و خبر جدید درباره عصر جدید معنایی جز این ندارد. آیا واقعا با سخت‌گیری احسان علیخانی و سختی‌های تولید عصر جدید، این برنامه محبوب از ۲۷ اسفند روی آنتن خواهد رفت؟

کدخبر: ۴۴۲۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر