کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۵۶۱
تاریخ خبر:

شایسته‌هایی ‌‌که ‌اسکوچیچ قدرشان را نمی‌داند

روزنامه هفت صبح | اسکوچیچ این روزها به دلیل خط زدن نام مهدی طارمی از فهرست تیم ملی، از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار گرفته است. او حالا به جز طارمی، منتقدان و البته مدعیان دیگری هم در تیم ملی ایران دارد. بازیکنانی که با توجه به نمایش‌های‌شان در لیگ‌های اروپایی توقع دعوت به اردوی تیم ملی و حتی بازی در ترکیب ثابت را هم دارند. مهم‌ترین این بازیکنان را مرور می‌کنیم.

امیر عابدزاده
او بی‌شک یکی از سزاوارترین‌ها برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است. عابدزاده در این فصل به تیم پونفرادینا در دسته دوم فوتبال اسپانیا پیوست و تا امروز نمایش‌هایی فوق‌العاده ارائه داده است. او در سه هفته اول فصل دروازه‌بان ثابت تیمش بود و در هر سه بازی کلین‌شیت کرد‌ اما در هفته چهارم با تشخیص سرمربی، روی نیمکت نشست و پونفرادینا ۲برصفر مغلوب تنریف شد!

بعد از آن بازی، عابدزاده فقط یک بار دیگر از ترکیب اصلی تیمش خارج شد که جانشینش باز هم نتوانست کلین‌شیت کند‌ اما عابدزاده در ۱۳ بازی فصل که در ترکیب تیمش قرار داشته، فقط هشت گل خورده و موفق به ثبت هفت کلین‌شیت هم شده است. عابدزاده تا اینجای فصل در چند بازی، به عنوان بهترین بازیکن زمین هم شناخته شده و اغراق نیست اگر او را بهترین بازیکن این فصل پونفرادینا معرفی کنیم.

فقط کافی است هایلایت‌هایی از نمایش‌های او در این تیم را در فضای مجازی جست‌وجو کنید تا ببینید پسر خلف احمدرضا عابدزاده، این روزها چقدر آماده و باانگیزه است. او در تیم ملی با تشخیص اسکوچیچ پشت خط علیرضا بیرانوند مانده ‌ اما بیرانوند این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. او در بازی مقابل کره‌جنوبی گل بدی خورد و در دو بازی اخیر بواویشتا در لیگ پرتغال، ۹ گل دریافت کرده و قطعا در بازی بعدی تیمش نیمکت‌نشین خواهد بود. شاید بد نباشد اسکوچیچ در بازی مقابل لبنان از عابدزاده که آماده‌تر و باروحیه‌تر از بیرانوند است استفاده کند.

سامان قدوس
بی‌اعتنایی اسکوچیچ به تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ برتر سوال‌برانگیز است. البته کارلوس کی‌روش هم در زمان حضور در تیم ملی زیاد به قدوس میدان نمی‌داد اما قدوس در آن مقطع در لیگ سوئد بازی می‌کرد و این خود کی‌روش بود که استعداد و توانایی او را کشف کرد. با این حال، به دلیل بازی در لیگ سوئد، خیلی هم نمی‌شد به کی‌روش برای بازی ندادن به قدوس خرده گرفت‌ اما قدوس بعد از درخشش در اوسترشوندز سوئد، به آمیان در لیگ یک فرانسه پیوست و در آنجا هم نمایش‌های خوبی داشت و به تدریج پیشرفت کرد.

او از فصل گذشته به تیم برنتفورد در چمپیونشیپ انگلستان پیوست و با بازی‌های خوبش توانست نقش موثری در صعود این تیم به لیگ برتر ایفا کند. قدوس تا اینجای فصل در شش بازی و مجموعا ۱۹۴ دقیقه درلیگ برتر به میدان رفته و یک سوپرگل به برنلی زده و یک پاس گل دیدنی هم مقابل نوریچ به همبازیانش داده. در هر دو بازی هم به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته است.

نمایش ۱۸ دقیقه‌ای او مقابل چلسی هم چشم‌ها را خیره کرد و اصلا بعید نیست فصل آینده در تیمی بهتر از برنتفورد بازی کند. با این حال، اسکوچیچ در تیم ملی او را نادیده می‌گیرد. قطعا جای بازیکنی که در لیگ برتر انگلستان حضوری موثر دارد، روی نیمکت تیم ملی نیست و خود قدوس هم بعد از بازی مقابل کره‌جنوبی و ۹۰ دقیقه نیمکت‌نشینی، اعتراض کوچکی هم در فضای مجازی به اسکوچیچ کرد. سرمربی تیم ملی قطعا از بازی دادن به قدوس ضرر نخواهد کرد و او می‌تواند با تجربه بزرگ بازی در لیگ برتر انگلستان، عصای دست اسکوچیچ باشد.

یکی بهتر از صادق محرمی!
واقعا فوتبال ایران در حال حاضر بازیکنی باکیفیت‌تر، آماده‌تر و بهتر از صادق محرمی در دفاع راست ندارد؟ درست است که او چند سالی هست که در لیگ کرواسی و دو تیم مطرح این کشور بازی می‌کند اما هنوز به سطحی نرسیده است که گزینه اول حضور در ترکیب تیم ملی باشد. او در دو بازی اخیر مقابل کره‌جنوبی و امارات، ضعیف کار کرد و به خصوص روی گل کره‌جنوبی، هم آفساید را پر کرد و هم از سون هیونگ مین جا ماند و مقصر اصلی دریافت این گل بود.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهدکه همین حالا حداقل دو مدافع باتجربه‌تر از او در لیگ برتر خودمان و لیگ ستارگان قطر توپ می‌زنند. وریا غفوری از ابتدای لیگ برتر نمایش‌های خوبی داشته و آماده‌تر از فصل گذشته ظاهر شده، البته او دو پنالتی را برای استقلال از دست داده اما در پست خودش یکی از بهترین‌ها بوده و قرار هم نیست که در تیم ملی پنالتی‌زن اول باشد. ضمن اینکه رامین رضائیان را هم نباید نادیده گرفت. او حواشی زیادی دارد و به نظر می‌رسد ‌ خودش هم بدش نمی‌آید که در چنین فضایی بازی و زندگی کند اما کیفیت فنی او بر هیچ کس پوشیده نیست.

رضائیان به خصوص در فاز هجومی عالی کار می‌کند و بیشتر از استانداردهای یک مدافع راست گل می‌زند. او در زدن ضربات ایستگاهی هم تبحر دارد و می‌تواند در این بخش هم به تیم ملی کمک کند. به جز این دو نفر می‌توان به دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهان هم اشاره کرد. او هم باتجربه‌تر و کامل‌تر از محرمی است و ارزش این را دارد که اسکوچیچ او را هم آزمایش کند. در این پست حتی می‌توان به صالح حردانی که مقابل سوریه به زمین آمد و پایه‌گذار گل پیروزی تیم ملی هم شد اشاره کرد.

کدخبر: ۴۲۴۵۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • adelbond007

    حالا اگه کی‌روش بود،کلی طرفداریش رو میکر دید