کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۲۲۲
تاریخ خبر:

شاهکار حمیده؛ دختر سبز‌واری ‌رکورد ۱۰۰متر ‌ایران ‌را شکست

روزنامه هفت صبح| عصر دیروز که خبر رکوردزنی حمیده اسماعیل‌نژاد رسید، همه کانال‌های خبری نوشتند که یک ملی‌پوش دو‌و‌میدانی رکورد فرزانه فصیحی را زد و اتفاقی تاریخی را به‌نام خودش ثبت کرد. اسماعیل‌نژاد در مسابقات دو‌و‌میدانی بین‌المللی ارزوم ترکیه قهرمان شد و با ثبت زمان 43/11 ثانیه رکورد ملی را شکست. او دو سال پیش در همین مسابقات جایگاه سوم را به‌دست آورده بود و حد نصابش 40‌صدم ثانیه از رکورد روز گذشته بیشتر بود.

قبل از او فرزانه فصیحی به‌عنوان المپین دوومیدانی ایران و رکورددار دوی سرعت زنان ایرانی شناخته می‌شد و چهارم تیرماه سال گذشته موفق شد زمان 44/11‌ثانیه را به‌نام خودش ثبت کند. حالا 11 ماه بعد از آن تاریخ رکوردش در خاک ترکیه شکسته شد.‌اسماعیل‌نژاد در حالی موفق به رکوردشکنی شد که سرعت باد منفی 3/1بوده که به‌طور عادی روی عملکرد ورزشکاران این رشته تاثیر منفی دارد، اما نتوانست تاثیری در موفقیت او داشته باشد.

اسماعیل‌نژاد سال گذشته دونده تیم پلیمر خلیج‌فارس در لیگ بود و تمام رکوردهایش با فصیحی مقایسه می‌شود. او بهمن سال گذشته به‌عنوان دونده سرعتی و یکی از ملی‌پوشان ایران حدنصاب مورد نظر فدراسیون را برای اعزام به رقابت‌های قزاقستان ثبت کرد و در این مسابقات حاضر شد.

اسماعیل‌نژاد از ورزشکاران شهرستان سبزوار است و در سال 98 سه مدال در ماده‌های سرعت و دوی امدادی در جام کازانف قزاقستان به‌دست آورد و توانست پر‌افتخار‌ترین دونده ایران در این دوره از مسابقات باشد. در سال ۹۷ هم از اسماعیل‌نژاد به‌عنوان بانوی برتر سال تقدیر شد، اما همان سال به‌دلیل مصدومیت، حدود 12‌ماه از مسابقات دور ماند. بعد از یک‌سال و پشت‌سر گذاشتن دوران مصدومیت سه مدال جام قزاقستان را از آن خود کرد.

او متولد سال 1376 در شهرستان سبزوار است و دوومیدانی را در 9‌سالگی شروع کرد و توانست بعد از مدتی در مسابقات مدارس و آموزشگاه‌ها شرکت کند. در سن 16‌سالگی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور سه مدال طلا در رشته‌های دوی سرعت و امدادی به‌دست آورد و به اردوی تیم‌ملی نوجوانان دعوت شد.

او بعد از این دوره از مسابقات تصمیم گرفت به شکلی جدی‌تر ورزش را دنبال کند. بعد از آن به‌عنوان یکی از ملی‌پوشان تیم جوانان انتخاب شد و در نهایت هم پیراهن تیم ملی بزرگسالان را به‌تن کرد. او فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی است و تا امروز در جام کازانف مقام دوم دوی 200 متر، در کاپ سرعت ترکیه دوی 100 متر مدال برنز، در مسابقات بین‌المللی آلماتی قزاقستان 100 متر و امدادی برنز، در مسابقات بین‌المللی داخل سالن 60 متر طلا و در مسابقات سالن آسیای قزاقستان در سال 2023 مقام چهارم را به‌دست آورد. قبل از رکورد فعلی، بهترین رکوردی که به‌نام او ثبت شده بود 100 متر در 57/11ثانیه در مسابقات جایزه بزرگ تهران بود.

کدخبر: ۵۲۰۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر