کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۷۲۹
تاریخ خبر:

شانس کم پرسپولیس در پنجمین قهرمانی متوالی!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس در بازی عقب‌ افتاده‌اش مقابل ذوب‌آهن، به دومین تساوی متوالی خود بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید تا بعد از آن شکست تراژیک، چهار امتیاز حساس را از دست داده باشد. هر چند شاگردان یحیی گل‌محمدی هنوز هم این شانس را دارند که با پیروزی در بازی‌های عقب ‌افتاده خود، به صدر جدول برسند.

اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد با ادامه این روند شانس این تیم برای رسیدن به پنجمین قهرمانی پیاپی زیاد نیست. در همین بازی مشکلاتی در بازی ‌ و حاشیه‌هایی خارج از جریان بازی به وجود آمد که نشان داد پرسپولیس لیگ بیستم، فاصله زیادی با پرسپولیس چند فصل اخیر دارد.

*** ‌لک دیگر شکست‌ناپذیر نیست
تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، حامد لک مدت‌ها بود که در جریان بازی گل نخورده بود. حتی در فینال هم مغلوب دو ضربه پنالتی نگرائو شد‌ اما بعد از این بازی، پرسپولیس و حامد لک دو بار دروازه خود را در جریان بازی باز شده دیدند. لک ابتدا در بازی مقابل نساجی روی یک ارسال و ضربه سر مدافع این تیم گل خورد و سپس روی یک ضدحمله سریع از ذوب‌آهن، دروازه خود را با بغل پای محکم میلاد جهانی باز شده دید.

اگرچه پرسپولیس در لیگ بیستم فقط همین دو گل را دریافت کرده و هنوز هم بهترین آمار دفاعی و کمترین گل خورده را در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد دیگر طلسم گل نخوردن این تیم شکسته شده و از ابهت و شکست‌ناپذیری پرسپولیسی‌ها در دروازه هم خبری نیست. این دو گل خورده، می‌تواند جسارت حمله و گلزنی به پرسپولیس را به سایر تیم‌های لیگ برتری هدیه کند.

*** تزلزل در خط دفاع
یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت پرسپولیس در چند فصل اخیر، خط دفاعی آهنین این تیم بود. آنها چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا نفوذناپذیر بودند و کمتر اجازه خلق موقعیت به حریفان‌شان را می‌دادند‌ اما در دو بازی اخیر و به خصوص در بازی مقابل ذوب‌آهن، شاهد اتفاقی بودیم که یادمان نمی‌آید آخرین بار کی رخ داده است.

در نیمه دوم بازی مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی، ذوب‌آهن به شکلی باورنکردنی و عجیب، مالکیت توپ را در اختیار داشت و بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و اگر بی‌تجربگی مهاجمان جوان این تیم نبود، شاید آنها تهران را با پیروزی ترک می‌کردند. چنین وضعیتی حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم دیده نشده بود و حتی بهترین تیم‌های آسیا هم نتوانسته بودند خط دفاع پرسپولیس را اینقدر تحت فشار قرار دهند و موقعیت گل ایجاد کنند.

*** خط حمله‌ای که همچنان گل نمی‌زند
مشکل بزرگ پرسپولیس در این فصل همچنان پابرجاست. در غیاب عیسی آل‌کثیر که محروم است، تیغ پرسپولیس به شدت کند است و مهاجمان این تیم هم در خلق موقعیت کم‌توانند و هم در گل کردن موقعیت‌های ایجاد شده! مهدی عبدی با وجود زدن دو گل مهم و حساس در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا، همچنان از بلوغ و پختگی لازم برخوردار نیست .

آرمان رمضانی از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برد. به همین دلایل، بار گلزنی در این تیم بر دوش هافبک‌ها و مدافعان افتاده است. کار به جایی رسیده که امید عالیشاه بعد از حدود دو سال پایش به گل باز می‌شود! با این وضعیت به نظر می‌رسد یحیی نباید منتظر پایان محرومیت آل‌کثیر بماند و باید در نیم‌فصل یک مهاجم گلزن را جذب کند.

*** اختلافات کادر فنی و مدیریت
ترکش‌های جدایی بشار رسن از پرسپولیس همچنان ادامه دارد. او روز پنجشنبه رسما به قطر اس‌سی پیوست اما ساعتی بعد از رسمی شدن این انتقال، حمید مطهری طعنه‌های تندی به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس زد. او بعد از تساوی پرسپولیس و ذوب‌آهن در نشست خبری و در پاسخ به سوالی درباره تاثیر جدایی رسن از پرسپولیس به خبرنگاران گفت: «همیشه خودم و یحیی گل‌محمدی اعتقاد داریم کار گروهی و تیمی بر هر بازیکنی ارجحیت دارد اما اگر هیأت مدیره گفته جدایی بشار رسن تأثیری در تیم نداشته حتما درست گفته زیرا آنها فوتبال را بهتر از ما می‌فهمند.»

این طعنه‌ها احتمالا بی‌جواب نخواهد ماند و با پاسخ تندی از سوی مدیران باشگاه روبه‌رو خواهد شد و به اختلافات ریز و درشت کادر فنی با هیات مدیره دامن خواهد زد. این همان چیزی است که در سال‌های گذشته در پرسپولیس کمتر وجود داشت و مربی‌ای مثل برانکو با هشیاری و حرفه‌ای‌گری آنها را مدیریت می‌کرد اما به نظر می‌رسد یحیی و کادرش کم‌طاقت‌تر از برانکو هستند و به اندازه برانکو در عبور از بحران‌های مدیریتی مهارت ندارند.

*** ادامه شوآف تعصب
همواره در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال بازیکنانی بوده‌اند و هستند که برای نشان دادن تعصب خود، نه از راه درستش یعنی بازی خوب و اثبات توانایی‌های خود در زمین، بلکه با حضور و دخالت بیجا در درگیری‌های داخل زمین استفاده می‌کنند. آخرین نمونه از این بازیکنان در پرسپولیس سعید آقایی است.

او که فصل گذشته در سپاهان، پرسپولیسی‌ها را با یک پست اینستاگرامی عجیب، حسابی عصبانی کرده بود، ظاهرا برای اثبات تعصبش به این تیم، وارد یک درگیری بی‌مورد با بازیکن ذوب‌آهن شد تا اخطار دوم را بگیرد و اخراج شود و بازی مقابل سپاهان را از دست بدهد. در حالی که او باید بابت این رفتارش از کادر فنی و هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند که تیمش را ۱۰ ‌نفره کرده و برای بازی بعد هم به دردسر انداخته، در یک مصاحبه گفته:

«من بازیکن بی‌غیرتی نیستم که یک نفر به هم‌تیمی‌هایم که مثل برادرانم هستند و پیراهن این تیم که امانت هواداران به ماست فحش بدهد، چیزی نگویم و نگاه کنم. از هواداران و خصوصا هم‌تیمی‌هایم عذر می‌خواهم که آنطور که باید نتوانستم جواب او را بدهم و چیزی که لایق خودش بود را نشان دهم!» ظاهرا اخراج شدن او به اندازه کافی تعصبش به پرسپولیس را به هواداران اثبات نکرده و او معتقد است برای اینکه ثابت کند چقدر به پرسپولیس عرق دارد، باید کاری می‌کرد که به جای یک جلسه، چند جلسه محروم می‌شد!

کدخبر: ۳۶۶۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1546414614

    تلاش بی فایده ایه برای وارد کردن پرسپولی س به حاشیه

  • Msina

    پرسپولیس فقط به یک مهاجم درست احتیاج دار ه.