کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۰۶۳
تاریخ خبر:

شام آخر علیخانی و دوستان در ‌عصر جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| فصل سوم عصرجدید هم به پایان رسید. احسان علیخانی و همکارانش دو شب به شکل ویژه، برنامه‌ای را روی آنتن شبکه سه فرستادند و به شکل تلویحی برای همیشه خداحافظی کردند. عصرجدید از روزی که روی آنتن رفت تا یکشنبه شب که پرونده فصل سوم آن بسته شد، مخاطبان بی‌شماری به خود دید. کمتر قسمتی از برنامه را به یاد داریم که خالی از واکنش (چه مثبت و چه منفی) بوده باشد. حالا اما خطر تعطیلی بیخ گوش این برنامه محبوب است.

‌صدایی که اول شد
در سری سوم عصرجدید، چند استعداد ویژه به مردم معرفی شد. یکی از آن‌ها علی طولابی خواننده نوجوان کوهدشتی است که توانست دل مخاطبان را ببرد و در نهایت اول شود. او در فصل سوم عصرجدید با دریافت ۵ میلیون و ۵۶۲هزار و ۴۵۳ رای در جایگاه نخست ایستاد. گروه «پهلوانک‌های ایران‌زمین» با کسب ۴ میلیون و ۵۹هزار و ۸۵۴ رای و اختلافی حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار رای نسبت به علی طولابی مقام نایب قهرمانی فصل سوم عصرجدید را به دست آورد.

پیمان ابراهیمی، استندآپ کمدین اصفهانی هم ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۹۱۴ رای به خود اختصاص داد و رتبه سوم این دوره شد. ساینا شیخی با ۳ میلیون و ۲۶۳هزار و ۶۰۷ رای، ستیلا و آنیسا با ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۶۱ رای و احسان یاسین با ۳ میلیون و ۸۹ هزار و ۷۹۸ رای همگی با اختلافی کم با نفر سوم، رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم را به دست آوردند.

کاهش آرا
در فصل سوم عصرجدید ۲۲میلیون و ۷۷۷هزار و ۹۸۷ رای ثبت شد که ۱۰ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۱۶۵ نفر یا سیمکارت منحصربه‌فرد در نظرسنجی شرکت کرده بودند. این در حالی است که فصل اول بیش از ۲۴میلیون رای مردمی در سبد ۵ فینالیست برنامه عصرجدید ریخته شد که ۶.۵۴۴.۹۶۴ متعلق به قهرمان یعنی فاطمه عبادی بود. در فصل دوم نزدیک به ۲۶میلیون رای ثبت شد و گروه فرشتگان با ۶.۷۶۵.۵۲۵ رتبه اول را از آن خود کردند.

مثبت و منفی علیخانی
پخش برنامه زنده‌ای چون عصرجدید، کاری است سخت و حساس. در این میان مسئولیت مجری سنگین‌تر از دیگران است چرا که او هدایت برنامه را برعهده دارد. احسان علیخانی در مجموع موفق عمل کرد اما دو ویژگی منفی همیشگی را هم داشت. او این بار هم گاه بیش از اندازه صحبت می‌کرد و داوران هم با لحن شوخی تذکر دادند. علیخانی چند بار سر به سر عوامل و داوران گذاشت و خواست فضای برنامه را شاد کند. با این حال شوخی‌هایش دلچسب نبود و گاه رنگ توهین می‌گرفت. مثل جایی که فیلمبرداران و داوران را «بی‌استعداد» خواند.

مثبت و منفی برنامه
هیجان فینال، فی‌نفسه امتیاز عصرجدید بود. سازندگان این‌بار هم به شکل زنده برنامه را روی آنتن بردند و جذابیت را دوچندان کردند. برگزاری جشن برای قهرمان، حضور شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل روی صحنه، اجرای موسیقی و پخش چند آیتم از امتیازهای شب فینال است. خراب شدن زنگ رای داوران، طولانی شدن برنامه و اختصاص زمان زیاد به حامی هم از جمله نکات منفی فینال عصرجدید محسوب می‌شود.

حسرت و نگرانی
بمب خبری عصر جدید، شنبه شب ترکید؛ جایی که احسان علیخانی در نخستین برنامه معرفی برگزیدگان عصرجدید اعلام کرد که ساخت سه‌گانه این مسابقه به پایان رسیده است. در بخشی از این برنامه فاطمه عبادی نفر برگزیده فصل اول، به عنوان مهمان در استودیو حاضر شد. او لابه‌لای صحبت‌هایش از علیخانی و مسئولان تلویزیون درخواست کرد که تولید این مسابقه برای فصل‌های بعدی متوقف نشود.

علیخانی در واکنش به صحبت‌های او گفت که چنین بحثی اصلا مطرح نیست منتها ساخت سه‌گانه عصرجدید به پایان رسیده و اگر قرار باشد این مسابقه ادامه پیدا کند باید در ابعادی وسیع‌تر و باشکوه‌تر تولید شود. اگر گفته‌های علیخانی را پیوند بزنیم به شایعات و نیز نگرانی امین حیایی که در برنامه به زبان آورد، می‌توان نتیجه گرفت، خطر بیخ گوش عصرجدید است.

همین مسئله است که لحظه وداع مجری و داوران از تماشاگران و بیننده‌ها حسی توام با دلتنگی برای علاقه‌مندان عصرجدید به همراه دارد. در دوره‌های پیش علیخانی مدام از تولید فصل بعد می‌گفت اما حالا تداوم عصرجدید تبدیل به یک موضوع مبهم شده است.

کدخبر: ۴۶۸۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر