کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۸۱۳
تاریخ خبر:

شاخ تو شاخ شدن شاسی‌های سئولی و پاریسی!

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | سانتافه و کولیوس می‌توانند رفقای خوبی باشند وقتی سخن از کم کردن روی تویوتا راوفور باشد. برخلاف راوفور که وقتی برای خرید آن به بازار می‌روید‌ دچار سرگیجه می‌شوید‌ سفارش کدام شرکت را بگیرید که کم و کسری از نظر آپشن نداشته باشید، رنو و هیوندای صادق هستند و کولیوس و سانتافه همان چیزی‌اند که نشان می‌دهند.

مثل کف دست! نکته دیگری که رای خریداران راوفور را با وجود اعتقاد به دوام بیشتر تویوتا می‌زند، بازار دست‌دوم کم‌فروغ‌تر آن نسبت به سانتافه و کولیوس است‌ اما وقتی راوفور از این مثلث عشقی حذف می‌شود، انتخاب کدام یک بهتر است؟‌ خوشنام سئولی یا زیباروی پاریسی؟

واقعیت این است که دیگر طراحی ix45 یا سانتافه نسل سوم زیبایی پیشین را ندارد. شاید هنوز هم قوس چراغ جلو دلتان را ببرد اما از بس که چینی‌ها از عناصر کرومی در جلوپنجره استفاده کرده‌اند، جلوپنجره ساده سانتافه دلتان را می‌زند. از نمای عقب این شاسی‌بلند کره‌ای هم بارها کپی‌برداری شده است.

اگر قبول ندارید یک SWM G01 را کنار سانتافه بگذارید و مقایسه کنید. دیده شده که حتی G01 را از سانتافه هم سانتافه‌تر می‌دانند! کولیوس اینگونه نیست. با وجود آنکه مدل ۲۰۱۸ کولیوس از مدل ۲۰۱۸ سانتافه ۳۰۰ میلیونی ارزان‌تر است ( از این رو در گزارش فعلی معیار مقایسه مدل ۲۰۱۷ سانتافه است) اما رخ مقتدرانه آن در جلو و گرافیک جذاب چراغ‌ها در عقب هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

البته اگر به پست دزدهای چراغ بیفتید این جذابیت با قیمت بالای چراغ‌های کولیوس نسبت به سانتافه برایتان زهر خواهد شد.
در نمای داخل بار دیگر هم بدبخت ‌شدن کره‌ای‌ها به دست چینی‌ها را شاهد هستیم. با وجود کیفیت بالای متریال داخلی سانتافه که زبانزد خاص و عام است، این روزها نمایشگر ۴٫۲ اینچی و صفحه کیلومترشمار آنالوگ برای خودرویی که قرار است دو میلیارد تومان پایش هزینه کنید، مثل ناسزا می‌ماند!

البته کسانی که طراحی اسپرت دوست دارند معمولاً سانتافه را انتخاب می‌کنند اما به سختی می‌توان از تریم چرم لوکس، نمایشگر عمودی ۸٫۷ اینچی و کیلومترشمار LCD کولیوس گذشت. گفتنی است کسانی که کابین جادارتر می‌خواهند بهتر است سانتافه بخرند.با عدم واردات نسخه‌های شش سیلندر سانتافه این خودرو از شمشیر اصلی‌اش برای دعوا محروم شده اما با همان موتور چهار سیلندر ۲٫۴ لیتری هم می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن متر تولید کند که مصرف سوختی ۱۱ لیتری خواهد داشت.

کولیوس اما با موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که راضی‌کننده نیست. با این حال هم مصرف سوخت آن نسبت به سانتافه پایین‌تر است (۸٫۵ لیتر) و هم از نظر شتاب یک ثانیه چابک‌تر عمل می‌کند (۹٫۸ ثانیه). البته گیربکس CVT کولیوس همچنان آماج بدبینی خریداران احتمالی است؛ در حالی که گیربکس شش سرعته اتوماتیک هیوندای هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و تاخیرش در تعویض دنده آزاردهنده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۲۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر