کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۱۷۶
تاریخ خبر:

سیویک ‌یا مزدا ۳؛ کدام بهتر است؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو |موتورترند در گزارشی کامل به بررسی دو سدان ۲۰۱۹ ژاپنی پرداخته که بازار خوبی در جهان دارند و جزو بهترین ساخته‌های تاریخ هوندا و مزدا هستند.

سال ۲۰۱۳ که نسل سوم مزدا۳ به بازار جهانی معرفی شد، ما توصیه کردیم که این خودرو ارزش خرید بالاتری در مقایسه با تویوتا کورولا، کیا سراتو، هیوندای الانترا و هوندا سیویک دارد و نباید در خرید آن درنگ کرد. عکس‌العمل سریع رقبا اما جز یک سال اجازه تداوم قدرت‌گیری این محصول در بازار جهانی را نداد و خیلی زود، فروش مزدا۳ وضعیتی عادی به خود گرفت. حالا در نسل چهارم این خودرو دوباره سودای برتری بر رقبا را دارد. این بار اما ما به جای رودررو کردن پنج رقیب با هم، مزدا۳ جدید را رودرروی بهترین خودرو این رده یعنی هوندا سیویک ۲۰۱۹ قرار دادیم. در ادامه جزئیات این جدال را می‌توانید بخوانید:

***هوندا سیویک یا دختر هیروشیما؟
با ورود به نسل دهم، فروشی بالا و قیمتی معادل ۲۸۲۲۰ دلار در نسخه فول که به یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است، سیویک حالا بهترین ساخته‌های تاریخ هوندا در این کلاس است که در نسخه تورینگ به یک پیشرانه توربو ۱۷۴ اسبی و جعبه دنده سی‌وی‌تی مجهز شده و سواری دقیق و کیفیت ساخت درخشانی دارد. مزدا اما به عنوان خودرویی که اصالتا از هیروشیمای ژاپن می‌آید، در بالاترین نسخه با کد پریمیوم با قیمت ۲۹۴۱۵ دلار به نظر خودرو کامل‌تری است مخصوصا که به موتور ۲٫۵لیتری تنفس طبیعی ۱۸۶ اسب بخاری، جعبه دنده شش سرعته خودکار و کابینی مجلل‌تر مجهز شده است. در مقام عمل اما باید دید تفاوت ۱۱۹۵ دلاری دو خودرو چقدر واقعی است؟

***کابین؛ جدال ارگونومی و کیفیت با زیبایی و شکوه
همه‌چیز در سیویک تورینگ به عنوان فول‌ترین نسخه سدان کوچک شهری هوندا صاف و دقیق طراحی شده است. اما مزدا چیزهایی دارد که در هوندا یافت نمی‌شود. مزدا در کل مجلل‌تر است. هرکجای کابین از رودری‌ها، بالای داشبورد و صندلی‌ها را که دست می‌زنید با چرم مصنوعی روبه‌رو می‌شوید که خوشایند است. استفاده گسترده از پلاستیک نرم در باقی سطوح هم موجب شده تا اشتیاق خریداران به انتخاب فول‌ترین نسخه مزدا ۳ افزایش یابد. در عین حال مزدا ۳ از هر نظر کوچک‌تر از هوندا است و کابینش به بزرگی کابین سیویک نیست و حتی می‌توان گفت تنگ است.

***ایمنی؛ سیویک ایمن‌تر و عاقل‌تر است
نسخه پایه سیویک به صورت استاندارد از سیستم ایمنی هوشمند هوندا برخوردار است. بسته‌ای که با هم سامانه‌های کروز کنترل انطباقی، حرکت بین خطوط، سیستم ترمز خودکار اضطراری و برخی دیگر از آپشن‌های امنیتی را دارد. در عوض مزدا حتی به صورت استاندارد از سیستم ترمز خودکار اضطراری هم برخوردار نیست و باید برای دریافت بسته‌ای که در سیویک به صورت استاندارد وجود دارد، بهای اضافی پرداخت کنید. البته با پرداخت این هزینه فرزند هوندا زیر سایه مزدا۳ قرار می‌گیرد.

***کشش و هندلینگ؛ برابری به ضرر مزدا۳!
اگر مبنای عملکرد را تست شتاب و سرعت‌گیری در یک چهارم مایل در نظر بگیریم، هوندا سیویک به‌رغم قدرت کمتر توانست ظرف ۱۵٫۴ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۴۶٫۱ کیلومتر در ساعت دست یابد و از خط به عنوان مدل برتر عبور کند. مزدا۳ اما با ۱۵٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۵٫۳ کیلومتر با فاصله‌ای اندک پشت سر سیویک قرار گرفت. در تست ترمز هم مزدا و هوندا توانستند پس از ترمزگیری ظرف ۳۵٫۶ و ۳۵ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به حالت توقف کامل برسند که اینجا هم با فاصله‌ای اندک هوندا جلوتر است.

***نتیجه پایانی
پذیرش برتری یکی بر دیگری سخت است چون دو خودرو در بالاترین سطوح ممکن، عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند. مزدا همچنان خودرو لذتبخش‌تری برای رانندگی است اما فقدان سیستم ایمنی پیشرفته استاندارد و کامل‌ بودن باقی بخش‌ها باعث می‌شود تا کماکان هوندا را جلوتر از خود ببیند. سیویک دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید؛ خواه ساکت و آرام و خواه مفرح و سریع!

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۶۷۱۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر