کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۴۶
تاریخ خبر:

سینما خودرو؛ سرقت ماشین زیر یک ‌دقیقه

روزنامه هفت صبح | در سینماخودروی این هفته به سراغ فیلم ‌سرقت در ۶۰ ثانیه رفته‌ایم؛ فیلمی که در آن خودروها بیش از آن که مسابقه بدهند دزدیده می‌شدند!
* خلاصه داستان: داستان فیلم سرقت در ۶۰‌ثانیه ماجرای یک دزد ماهر اتومبیل به نام رندال و معروف به ممفیس است که قادر است در طی حداکثر ۶۰ ثانیه هر اتومبیلی با هر سیستم امنیتی را سرقت کند. او طی سالیان طولانی از همین راه زندگی را سپری کرده و خرج خود را با اتومبیل دزدی درمی‌آورد اما اکنون به نوعی پوچی رسیده است.

او تصمیم گرفته تا در زندگی خود تجدید نظر کند اما درگیر شدن برادر کوچک او در یک ماجرای خطرناک باعث می‌شود تا یک خلافکار قدرتمند انگلیسی شرط ناممکنی را برای ممفیس بگذارد. او باید طی یک شب ۵۰ اتومبیل را سرقت کند وگرنه برادرش را خواهند کشت.

معمولاً عاشقان فیلم این اثر به‌یادماندنی دامینیک سینا را با نیکلاس کیج و فورد شلبی GT500 خاکستری راه‌راهش می‌شناسند. موستانگ النور که سال ۲۰۰۰ روی پرده‌ سینما درخشید، از سری باس (Boss) شلبی GT500 محصول ۱۹۶۷ بود و قبل از آن، در سری اول فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه محصول ۱۹۷۴ حضور داشت. النور اصلی در فیلم اول، ساخت ۱۹۷۱ و از سری مک‌وان محسوب می‌شود.

۱۱دستگاه النور موستانگ کلاسیک برای استفاده در فیلم، بازسازی و تهیه شد که با تخریب کامل بعضی از آن‌ها همراه بود. معدود نمونه‌های باقی‌مانده از این خودروها، بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند. به یک موتور ۸ سیلندر ۳۵۱ مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۴۰۰ اسب‌بخار را تولید کند. البته گفته می‌شود که ماشین استفاده شده در فیلم سینمایی چیزی در حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار، قدرت بیشتری دارد.

این یعنی با یک موتور بیش از ۵۲۰ اسب‌بخار هستیم. در این میان یک گیربکس چهار سرعته دستی، این آمریکایی عضلانی را همراهی می‌کند تا با قدرت هرچه تمام، خیابان‌ها را غرق در دود کند. ماشین قهرمان داستان فیلم به ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ و رینگ‌های ۱۷اینچی بهره‌مند شده است.

* دوج وایپر GTS مدل ۱۹۹۸: خودرویی بود که به طرز مضحکی سریع شاید کمی خیلی سریع شناخته می‌شد. هنوز شایعات پیرامون این موضوع شنیده می‌شود که اگر راننده خیلی باتجربه‌ای نیستید، مطمئناً با این خودرو حادثه خواهید داشت.

* فراری ۵۵۰ مارانلو مدل ۱۹۹۹: فراری ۵۵۰ به عنوان یکی از فراری‌های شایسته‌ای که در طول تاریخ دست‌کم گرفته شد برای همیشه یک نماد خواهد بود. این پیشرانه دارای موتور وی ۱۲ تنفس طبیعی ۴۷۸ اسب بخاری است. تولید این خودرو از سال ۱۹۹۶تا ۲۰۰۱ انجام و فقط ۳ هزار و ۸۳ دستگاه از آن ساخته شد.

* جگوار XJ220 مدل ۱۹۹۶: زمانی که فراری F40 و پورشه ۹۵۹ در پیست‌ها با هم کل‌کل داشتند جگوار هم می‌خواست در این بازی شرکت کند. انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند یک موتور ۳٫۵ لیتری V6 توربوشارژ دوقلو تولید کرده و آن را روی یک شاسی ۳۲۰۰ پوندی به نام XJ220قرار دهند. این اتومبیل رکوردها را در نوربرگ رینگ شکست و توانست به سرعت خیره کننده ۲۱۷ مایل در ساعت برسد.

کدخبر: ۳۷۴۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر