کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۰۶۷
تاریخ خبر:

سیما فصل دوم کدام سریال‌ها را بدهکار است؟

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | آخرین قسمت سریال «خانه امن»، در حالی به پایان رسید که با قرار گرفتن عبارت «پایان فصل اول» در نقطه‌ پایان، نوید ساخت فصل دوم سریال به مخاطبان داده شد. روز گذشته احمد معظمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر از پیش‌تولید فصل دوم این سریال خبر داد و در صفحه اینستاگرام سریال هم روی این تصمیم تاکید کرد.

معظمی گفت که به زودی پیش‌تولید فصل دوم سریال «خانه امن» شروع می‌شود و آنها قصد دارند در فصل دوم بخش‌های دیگری از تلاش‌هایی را که برای امنیت کشور انجام می‌شود، نشان دهند. در سال‌های اخیر، سریال‌های مختلفی بوده‌اند که عوامل تولید آنها در نقطه پایان، نوید ساخت فصل دوم را داده‌اند، اما این وعده هیچ‌وقت به مرحله عمل نرسیده‌ است. «میلیاردر» علیرضا امینی، «پدر» بهرنگ توفیقی، «نفس» جلیل سامان و «گسل» علیرضا بذرافشان، از جمله سریال‌هایی هستند که تلویزیون فصل دوم آنها را به مخاطبان بدهکار است.

*** انتظار هشت‌ساله برای میلیاردر۲
«میلیاردر» یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌هایی است که علی‌رغم اینکه وعده‌ ساخته شدن فصل دوم آن داده شد، هیچ‌گاه به سرانجام نرسید. این سریال قرار بود در دو فصل و مجموعه ۵۰ قسمتی تولید شود. فصل اول آن در ۱۹ قسمت روی آنتن رفت و قرار شد بعد از فاصله‌ای کوتاه، فصل دوم آن کلید بخورد. عوامل به اندازه‌ای از ساخت فصل دوم مطمئن بودند که بخشی از قسمت آخر فصل اول که حدود ۱۰ دقیقه بود را با عنوان «آنچه در آینده خواهید دید» روی آنتن بردند. با همه‌ این تفاسیر اما هیچ‌گاه فصل دوم آن ساخته نشد. حالا هشت سال از پخش فصل اول این سریال می‌گذرد و بعید است این پروژه باز هم به جریان بیفتد.

*** بلاتکلیفی شخصیت‌های نفس
وضعیت درباره سریال «نفس» جلیل سامان هم به همین صورت بود. سامان اواسط پخش سریال اعلام کرد که فصل اول سریال در ۳۰ قسمت تولید شده و در انتهای این فصل، داستان به اوج می‌رسد، اما به پایان نمی‌رسد و ادامه دارد.

او همان زمان وعده داد که فصل دوم «نفس» به احتمال زیاد در همان سال تولید خواهد شد و سرنوشت شخصیت‌ها دنبال می‌شود. در قسمت پایانی فصل اول، سرنوشت شخصیت‌ها مشخص نشد و با درج عبارت ادامه در فصل دوم، به مخاطبان اطمینان دادند که قرار است به‌زودی بقیه‌ آن را تماشا کنند. حالا بعد از گذشت سه سال از این ماجرا هنوز فصل دوم ساخته نشده و جلیل سامان این روزها مشغول تولید فصل دوم سریال «زیرخاکی» است.

*** پدر ۲ زیر سایه حواشی
ماجرای سریال «پدر» هم به این صورت بود که داستان فصل اول با یک تلفن مشکوک به پایان رسید. فردی با لیلا تماس گرفت و خبری به او داد که وضعیت زندگی آنها را با تغییر روبه‌رو کرد، اما هیچ‌وقت روشن نشد که این تماس از طرف چه کسی بوده و پشت تلفن چه خبری داده است. آن زمان اینستاگرام رسمی سریال «پدر» اعلام کرد که سریال به فصل دوم می‌رسد و حتی پیش‌بینی کرده بود که تولید فصل دوم سریال همان سال شروع شود.

اما خب به نتیجه نرسید. حامد عنقا، نویسنده و تهیه‌کننده سریال «پدر» چندوقت پیش در پاسخ به این سوال محمد سلوکی که چرا فصل دوم سریال «پدر» ساخته نشد، گفت: «رفتار شرافتمندانه این است که زمانی دوباره برگردیم که بتوانیم فصل دوم را بهتر از فصل یک تحویل مخاطب بدهیم.» و خب با حواشی ایجادشده پیرامون ریحانه پارسا، بازیگر نقش اصلی سریال، بعید است اصلا سریال به فصل دوم برسد.

*** منتفی شدن گسل ۲
سریال گسل با اینکه داستانش به طور کامل به پایان رسید، اما بلافاصله اعلام شد قرار است فصل دوم آن هم ساخته شود. محسن چگینی، تهیه‌کننده سریال در مصاحبه‌ای گفت که ۱۰ قسمت از فیلمنامه فصل دوم سریال نوشته شده. او حتی به این نکته اشاره کرده که ۹۰ درصد بازیگران اصلی فصل دوم از میان بازیگران فصل یک انتخاب می‌شوند. با این اوصاف، ساخت فصل دوم خیلی جدی بود، اما به جایی نرسید و محسن چگینی نهایتا تابستان امسال اعلام کرد که «ساخت فصل دوم گسل منتفی شد.» دلیلش هم این بود که تلویزیون در شرایط فعلی تمایلی به ساخت این سریال ندارد.

*** عزم جزم برای خانه امن ۲
درباره‌ «خانه امن» درحال‌حاضر، احمد معظمی، کارگردان سریال، وعده ساخت فصل دوم را داده است و در یادداشتی هم در صفحه اینستاگرام این سریال اعلام کرده که تصمیمش برای ساخت فصل دوم قطعی است. با اینکه ساخت یک سریال، صرفا به عزم کارگردان بستگی ندارد و سایر عوامل، از جمله فیلمنامه و بازیگران و … هم در آن دخیلند، اما امیدواریم فصل دوم این سریال به سرنوشت آنهای دیگر دچار نشود و شاهد پخش آن باشیم.

کدخبر: ۳۶۶۰۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر