کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۲۹
تاریخ خبر:

سیدجلال، ورژن ایرانی زلاتان ایبراهیموویچ

روزنامه هفت صبح | تا همین حالا هم لیگ بیستم، از نظر گلزنی بهترین فصل سیدجلال حسینی در ادوار مختلف لیگ برتر است، او این رکورد را در ۱۳ بازی ثبت کرده آن هم در ۳۹ سالگی! سیدجلال البته در سایپا هم توانست در دو فصل به رکورد سه گل در تمام فصل دست پیدا کند اما آن رکوردها متعلق به بیش از یک دهه پیش هستند، ضمن اینکه سیدجلال در این فصل هنوز ۱۶ بازی دیگر در پیش دارد که اگر بتواند در این ۱۶ بازی فقط یک گل دیگر بزند‌ که با این روند اصلا بعید نیست، او بتواند در ۳۹ سالگی بهترین فصل خود را از نظر گلزنی ثبت کند.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که در این یکی، دو سال اخیر شایعاتی مبنی بر خداحافظی او از میادین منتشر شده بود و حتی گفته می‌شد گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی هم نظر چندان مثبتی روی او نداشتند اما او حالا تمام قوانین زیست‌شناسی بدن انسان را زیر سوال برده و در آستانه ورود به پنجمین دهه زندگی‌‎اش، سرحال‌تر و موثرتر از همیشه بازی می‌کند. سید جلال در فصل اخیر چند صحنه سرنوشت‌ساز را برای پرسپولیس رقم زده و چند قاب به یاد ماندنی از او در لیگ بیستم ثبت شده است. مهم‌ترین این لحظات را مرور می‌کنیم.

*** باز کردن گره بازی مقابل شهرخودرو
در هفته چهارم، پرسپولیس میزبان شهرخودرو بود. تیم مشهدی برای کسب حداقل امتیازات به میدان آمده بود و تا اواخر نیمه اول هم به هدف خود رسیده بود‌ اما در دقیقه ۴۱ و در حالی که به نظر می‌رسید‌ پرسپولیس بدون گل به رختکن خواهد رفت، سیدجلال حسینی قفل دروازه حریف را باز کرد.

روی ارسال ایستگاهی سعید آقایی و در حالی که بازیکنان شهرخودرو مراقب مهاجمان پرسپولیس بودند، سیدجلال که در نقطه کور میان دو مدافع حریف جاگیری کرده بود، ناگهان به سمت توپ شیرجه زد و با غافلگیر کردن آنها توپ را با یک ضربه سر دیدنی وارد دروازه شهرخودرو کرد تا پرسپولیس برنده به رختکن برود. این گل زمینه را برای نمایشی بهتر از سوی شاگردان یحیی در نیمه دوم فراهم کرد و آنها توانستند در ادامه دو گل دیگر بزنند و بهترین و قاطعانه‌ترین برد فصل خود را تا این جای کار ثبت کنند. بردی که پایه‌گذارش سیدجلال حسینی بود.

*** ۳ امتیاز حساس از تبریز
قبل از بازی هفته چهاردهم مقابل تراکتور در تبریز، پرسپولیس شرایط چندان مساعدی نداشت. تیم هنوز در شوک از دست دادن قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بود و چند نتیجه ضعیف در لیگ برتر کسب کرده بود و هواداران پرسپولیس تقریبا از موفقیت تیم‌شان در لیگ برتر هم ناامید شده بودند. بازی در تبریز هم اصلا بازی آسانی نبود.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و به نظر می‌رسید این بار هم خبری از برد نباشد اما در دقیقه ۵۳ سیدجلال به داد یحیی رسید. او روی سانتر نوراللهی از یک ضربه ایستگاهی، باز هم با یک جاگیری خوب در انتهای محوطه جریمه حریف و هجوم ناگهانی به سمت شش قدم، با ضربه سری دیدنی دروازه میزبان را باز کرد. گلی که تا پایان بازی حفظ شد و سه امتیاز مهم را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. این گل شاید نقطه عطف بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان و کورس قهرمانی نیم‌فصل بود.

*** یک گل ۳ امتیازی دیگر مقابل مس
بازی هفته نهم مقابل مس رفسنجان در تهران، یکی از بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس در نیم‌فصل اول بود که به فاصله چند روز پس از بازی حساس مقابل تراکتور برگزار شد. نیمه اول این بازی هم به‌رغم فشار پرسپولیسی‌ها و حملات پرشمار آنها با تساوی بدون گل به پایان رسید و این نگرانی برای هواداران این تیم به وجود آمد که شاید امتیازات کامل این بازی برای آنها به دست نیاید.

اما باز هم این سیدجلال حسینی بود که فرشته نجات تیمش شد. او در دقیقه ۵۱، ارسال کرنر امید عالیشاه را با ضربه سری محکم و بالاتر از تمام مدافعان حریف و سایر هم‌تیمی‌هایش، گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند. پرسپولیس در نهایت این بازی را هم با تک گل سیدجلال برد و به کورس مدعیان قهرمانی نیم‌فصل اضافه شد. نکته مهم در این میان، زدن دو گل ۳ امتیازی متوالی برای پرسپولیس توسط سیدجلال بود که اتفاقی کم‌نظیر بود.

*** نجات دروازه، کلید قهرمانی نیم فصل
سیدجلال در بازی روز یکشنبه پرسپولیس مقابل پیکان موفق به گلزنی نشد اما در دقیقه ۹۱ با استفاده از تجربه بالای خود، دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد. در این لحظه ارسال بلند بازیکنان پیکان از میانه میدان و خروج اشتباه حامد لک باعث شد تا مهاجم پیکان با ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کند.

اما در آخرین لحظه این سیدجلال بود که خودش را رساند و توپ را از روی خط برگرداند تا دو امتیاز گرانبها برای پرسپولیس از دست نرود. این حرکت سیدجلال اگرچه ارزش امتیازی گل‌های قبلی‌اش را نداشت اما از جهاتی شاید مهم‌تر و کلیدی‌تر از تمام آن گل‌ها بود. با این نجات دروازه، حالا پرسپولیس با یک مساوی مقابل گل‌گهر در بازی عقب‌افتاده خود هم می‌تواند قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کند اما اگر این توپ گل می‌شد، پرسپولیس برای قهرمان شدن چاره‌ای جز پیروزی بر گل‌گهر در سیرجان نداشت.

*** آماری باورنکردنی از سیدجلال
همانطور که در ابتدا گفتیم این بهترین فصل سیدجلال حسینی از نظر گلزنی در یک دهه اخیر است. او فصل قبل در لیگ برتر حتی یک گل هم برای پرسپولیس نزده بود. در لیگ هجدهم فقط یک بار مقابل استقلال خوزستان موفق به گلزنی شده بود، در لیگ هفدهم هم گلی نزده بود و در لیگ شانزدهم تنها یک بار توانست در دربی برگشت دروازه استقلال را باز کند که آن هم با تایید تمام کارشناسان داوری با خطا روی سیدمهدی رحمتی به دست آمده بود.

به این ترتیب، باید گفت‌ گل‌های سیدجلال در لیگ بیستم آن هم فقط در ۱۴ هفته، بیشتر از مجموع گل‌های او در چهار دوره گذشته لیگ برتر است! البته حسینی در فصول گذشته لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات هم گلزنی کرده بود که حتی اگر آن گل را هم محاسبه کنیم، باز هم به اندازه گل‌های او در این نیم‌فصل نمی‌رسد.

کدخبر: ۳۷۴۰۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر