کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۸۸۷
تاریخ خبر:

سیاست‌ورزی به سبک شهاب حسینی

روزنامه هفت صبح| یک: ‌شهاب حسینی ناگهان تا سرحد مفهوم مخلوط کردن سیاست با هنر پیش رفت و دستش را به دیوار آخر مسیر زد. یک جشنواره در روسیه به فیلمی که شهاب حسینی هم یکی از تهیه‌کننده‌هایش بوده جایزه‌ای داده و شهاب حسینی در یک بیانیه تند و تیز که انگار از کی‌یف صادر شده روسیه را کشور متخاصم (متخاصم با چی‌؟ متخاصم یک مفعول لازم دارد مگر این که منظورش متخاصم با خود ایران و شهاب بوده باشد) و متجاوز به اوکراین خوانده و از جایزه اعلام برائت کرده است.

راستش این مرحله از کنش سیاسی یک هنرمند واقعا در ذهن ما قفل بود. به‌هرحال افکار عمومي در فضای مجازی از این حرکت شهاب حسینی استقبال کردند اما امیدواریم این کنش الترا سیاسی در عرصه سینما‌، ناشی از ملاحظات شخصی شهاب حسینی در رفت و آمد به آمریکا و کسب و کارش در آنجا نباشد. گرفتن جایزه در روسیه شاید می‌توانست مشکلاتی در فرودگاه جان اف کندی به وجود بیاورد. البته ما سریعا این فرضیه را رد می‌کنیم و با خودمان می‌گوییم این گونه نیست و فقط تعهد سیاسی آقای حسینی موجب این واکنش شگفت‌انگیز شده است. لابد‌!

دو: در مورد نتیجه نگرفتن یحیی گل‌محمدی با تیم پرستاره‌اش و عقب افتادن از استقلال و سپاهان حرف‌های بسیاری در فضای مجازی رد و بدل می‌شود. گل‌محمدی خریدهای پرتعدادی در این فصل داشته. دیاباته‌،‌ پریرا، ‌لوکادیا، ‌سعید صادقی، سینا اسدبیگی، ‌‌سروش رفیعی، ‌دانیال اسماعیلی فر،‌ مرتضی پورعلی گنجی،‌گولسیانی و البته بیرانوند. اما در بازی با سپاهان این خریدها تقريبا هیچ کمکی به گل‌محمدی نکردند.

لوکادیا رفته، ‌دیاباته مصدوم شده،‌ سعید صادقی مصدوم شده،‌گولسیانی سرماخورده،‌پورعلی گنجی دقیقه سی مصدوم شد و از زمین بیرون رفت، ‌اسدبیگی محروم بود و پریرا هم دقیقه 45 اخراج شد و سروش رفیعی هم روی نیمکت بود ! به این ترتیب در نیمه دوم فقط بیرانوند و اسماعیلی‌فر در ترکیب حضور داشتند و اکثریت بازیکن‌ها متعلق به همان پرسپولیس سال قبل بودند‌.

با چنین وضعیتی خیلی از پرسپولیس انتظار نداشته باشید. بخش بزرگی از ناکامی‌های پرسپولیس به زیاد بودن مصدوم‌ها بر می‌گردد که شاید ناشی از سیستم پرریسک پرسپولیس در هنگام حمله باشد و شاید هم به روند آماده سازی آنها مربوط شود‌،‌ بخش دیگرش هم به اشتباهات مرگبار و اخراج‌های بی‌دلیل ربط دارد که پرسپولیس را بی‌خود و بی‌جهت از حریف روبه‌روی خود عقب می‌اندازد و در موضع ضعف قرار می‌دهد که این هم ممکن است ناشی از عدم ثبات روانی و سلطه افکار منفی و روحیه عصبی در تیم باشد که بازیکن‌ها از آرامش کافی در بازی برخوردار نیستند.

و این را هم یادمان باشد که در همین چند هفته اخیر در دقیقه 20 بازی با آلومینیوم اراک‌، بیرانوند روی سهل‌انگاری‌اش از زمین اخراج شد‌،‌ در بازی با هوادار‌،‌ فرجی دقیقه 88 یک اشتباه مرگبار کودکانه انجام داد که منجر به گل پیروزی هوادار شد و در بازی با سپاهان هم پریرا بی‌خود و بی‌جهت دو اخطاره شد و از بازی اخراج شد. می‌توان پرسپولیس را بدشانس تلقی کرد و یا تیم را قربانی شیوه آماده‌سازی گل‌محمدی چه به لحاظ روحی و چه بدنی دانست.

کدخبر: ۵۰۸۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر