کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۱۲۳
تاریخ خبر:

سکته ۳۰ تا ۵۰درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو

موج تازه ریزش قیمت در بازار خودرو با نزدیک شدن به زمان آغاز به‌کار رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و سیر نزولی نرخ ارز موجب کاهش سه تا ۳۰میلیون تومانی قیمت‌ها شده اما هنوز کمتر خریداری حاضر به پذیرش ریسک خرید خودرو است و همین موضوع به افت شدید معاملات در بازار خودرو منجر شده است.فعالان بازار می‌گویند: سیر نزولی نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت معادلات سیاسی موجب شده اغلب مشتریان برای خرید خودرو دست نگه دارند. به‌گفته فعالان صنفی تا زمانی که نرخ ارز در هر محدوده‌ قیمتی برای مدت دو تا سه هفته تثبیت نشود، نمی‌توان انتظار بازگشت مشتریان به بازار خودرو و رشد نسبی معاملات را داشت.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در یک هفته گذشته بیشترین ریزش قیمت در بازار خودروهای داخلی مربوط به‌خودروهای مونتاژی و گران‌قیمت‌تر مانند هایما اس۷ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بوده است. قیمت هایما اس۷ با کاهش ۵۵میلیون تومانی از ۶۷۵میلیون به ۶۲۰میلیون رسیده و قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک هم با نزولی ۲۴میلیون تومانی از ۴۳۷میلیون به ۴۱۳میلیون تومان کاهش یافته است.
به‌گفته نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، قیمت خودروها در یک هفته گذشته ۱۰درصد کاهش یافته است. اسد کرمی افزود: قیمت خودرو که از آبان‌ماه سال‌جاری تا یک هفته پیش ۳۰درصد کاهش یافته بود دریک هفته اخیر نیز، ۱۰درصد دیگر ریزش کرد. او تأکید کرد: میزان تقاضا در بازار به‌شدت پایین است. به‌گفته او در روز شنبه هفته جاری کاهش ۵۰۰هزار تا ۵میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار محصولات سایپا و ریزش ۵۰۰هزار تا ۱۰میلیون تومانی قیمت در بازار محصولات ایران‌خودرو را شاهد بودیم به‌نحوی که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ به ۱۸۸میلیون، پژو۲۰۶تیپ۵ به ۲۴۷میلیون، سمند (LX) ۱۷۵میلیون تومان و سمند EF۷به ۱۹۶ میلیون، پژوپارس سال به ۲۰۵میلیون، پژو۴۰۵GLX دوگانه‌سوز ۱۸۲میلیون، سورن ۲۲۹میلیون، ۲۰۷دستی ۲۷۴میلیون تومان و ۲۰۷پانور به ۳۰۹میلیون رسید. در گروه محصولات سایپا نیز قیمت سایپا ۱۱۱ به ۱۲۳ میلیون، سایپا۱۳۱ به ۱۰۵میلیون‌و۵۰۰هزار، سایپا۱۵۱ (پراید وانت) ۱۱۲میلیون تومان و نرخ تیبا، تیبا۲ و تیبا۲ پلاس نیز به‌ترتیب به ۱۲۶، ۱۲۸ و ۱۳۷میلیون تومان رسید. قیمت ساینا نیز به ۱۳۳میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۴۳میلیون و کوییک R به ۱۴۸میلیون تومان کاهش یافت.

منبع: همشهری

کدخبر: ۳۶۹۱۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر