کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۷۱
تاریخ خبر:

سپاه سپاهان ‌در نزدیکی صدر جدول لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | دیروز صنعت‌نفت نوار پیروزی‌های متوالی پرسپولیس را پاره کرد و سپاهان با پرگل‌ترین پیروزی فصل، در نزدیک‌ترین فاصله با پرسپولیس قرار گرفت. تراکتور هم نساجی را برد و در جدول صعود کرد.

*** نوراللهی مانع هفتمین پیروزی پرسپولیس
محرومیت سعید آقایی به دلیل چهار کارته بودن و صادر نشدن کارت بازی مهدی ترابی به دلیل شکایت سوشا مکانی و شایان مصلح و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باعث شد تا یحیی گل‌محمدی تیمش را با ترکیب حامد لک، مهدی شیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، علی شجاعی ، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، امید عالیشاه و وحید امیری به مصاف صنعت‌نفت آبادان بفرستد. میزبان هم با ترکیب حامد فلاح‌زاده، حسین ساکی، محمد طیبی، محمد اهل‌شاخه، امید خالدی، حکیم نصاری، مهدی حنفی، عبدالله ناصری، طالب ریکانی، حسن بیت‌سعید و رضا خالقی‌فر به میدان آمده بود.

با شروع بازی مشخص شد که تیم میزبان به دنبال ارائه یک بازی جسورانه و برای کسب پیروزی به مصاف پرسپولیس آمده است. شاگردان سیروس پورموسوی از همان ابتدای بازی پرس سنگین از یک‌سوم دفاعی پرسپولیس را اجرا کردند و اجازه ندادند این تیم فرصت زیادی برای طراحی حمله روی دروازه میزبان ایجاد کند.

با ادامه این روند، صنعت‌نفت بهترین فرصت را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه ۲۱ بازی پرسپولیس و نفت آبادان طالب ریکانی با عبور از حامد لک که از دروازه خارج شده بود، توپ را به سمت دروازه پرسپولیس فرستاد که سیدجلال حسینی، کاپیتان باتجربه پرسپولیس با حضور به موقع و جایگیری درست توپی که آرام آرام وارد دروازه پرسپولیس می‌شد را مهار کرد.

این برای چندمین بار بود که حسینی در بازی‌های اخیر، جای خالی حامد لک را هم پر می‌کند و توپ را از روی خط دروازه تیمش برمی‌گرداند. در نیمه اول به جز این صحنه اتفاق خاص دیگری روی دروازه‌ها رخ نداد و دو تیم فقط حملاتی نصفه و نیمه روی دروازه حریف ترتیب می‌دادند که ثمری نداشت و در نهایت نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم با موقعیت خطرناکی برای صنعت‌نفت آغاز شد. ارسال از سمت چپ با اشتباه سیدجلال حسینی، رضا خالقی‌فر را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن را حامد لک به زیبایی سیو کرد و مانع از فرو ریختن دروازه پرسپولیس شد. بعد از این صحنه شاگردان یحیی که در نیمه اول نمایشی ضعیف ارائه داده بودند در نیمه دوم با جرات بیشتری به سمت دروازه میزبان حمله کردند.

اما باز هم خبری از موقعیت‌های خوب گلزنی نبود. پرسپولیسی‌ها تقریبا در تمام نیمه دوم حاکم بر توپ و میدان بودند اما تا دقایق پایانی بازی حتی یک موقعیت گل معمولی هم ایجاد نشد تا اینکه در وقت‌های تلف شده، بهترین موقعیت پرسپولیس با دخالت اشتباه احمد نوراللهی از دست رفت.

ارسال ایستگاهی امید عالیشاه روی خط دروازه در حال ورود به دروازه صنعت بود که احمد نوراللهی توپ را با سر قطع کرد تا گلزنی کند اما ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت تا خطرناک‌ترین موقعیت گل این بازی برای پرسپولیس، با اشتباه نوراللهی از دست برود. بی‌شک اگر نوراللهی در این صحنه دخالت نمی‌کرد، پرسپولیس می‌‎توانست با گل وقت‌های تلف شده برنده این بازی شود.

*** نوار پیروزی‌های متوالی پرسپولیس قطع شد
پرسپولیس بعد از پنج پیروزی پیاپی برابر نفت‌آبادان، دیروز مقابل این تیم متوقف شد. عجیب اینکه در تمام پنج دیدار قبلی پرسپولیس و نفت‌آبادان، سرخ‌پوشان تهرانی موفق شده بودند با یک گل به پیروزی برسند. این روند از دیدار برگشت لیگ هجدهم آغاز شد. در آن دیدار پرسپولیس با تک گل علی علیپور به پیروزی رسید و البته یک پنالتی را هم از سوی علیپور از دست داد.

در ادامه پرسپولیس در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ نوزدهم مقابل این تیم آبادانی نیز با یک گل به پیروزی رسید. در بازی رفت دو تیم که هدایت پرسپولیس بر‌عهده کالدرون بود و زرد‌پوشان آبادانی را اسکوچیچ هدایت می‌کرد، پرسپولیس با تک گل کنعانی‌زادگان به پیروزی رسید و در بازی برگشت نیز این احمد نوراللهی بود که تک گل شاگردان گل‌محمدی را به ثمر رساند.

پرسپولیس و نفت آبادان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی نیز با هم دیدار کردند که در آن بازی مهدی ترابی توانست با تک گل خود باعث صعود پرسپولیس به مرحله بعدی شود. در بازی رفت دو تیم در لیگ جاری نیز پرسپولیس با تک گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی توانست تیم محبوب نفت‌آبادان را شکست دهد. از این رو توقف دیروز پرسپولیس مقابل نفت‌آبادان را باید به نوعی شکسته شدن نوار پیروزی‌های پرسپولیس با یک گل مقابل نفت‌آبادان تلقی کرد.

*** سپاهان ترسناک شد
عجیب‌ترین و پرگل‌ترین بازی دیروز در اراک رقم خورد. جایی که آلومینیوم میزبان سپاهان بود. شاگردان محرم نویدکیا که در بهترین شرایط فنی و جسمی و روحی قرار دارند، دیروز میزبان قدرتمند و شگفتی‌ساز خود را با نتیجه ۶بریک شکست دادند. سجاد شهباززاده و دانیال اسماعیلی‌فر هر کدام دو گل و محبی و خلعتبری هم هرکدام یک گل زدند و تک گل تیم میزبان را هم مهدی حسینی به ثمر رساند.

در این بازی درخشش فوق‌العاده خلعتبری و اشتباهات حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم هم تاثیر پررنگی در رقم خوردن این نتیجه داشت. ضمن اینکه اخراج محمد ایرانپوریان در دقیقه ۴۸ تیم میزبان را ۱۰ نفره کرد تا کار شاگردان محرم نویدکیا برای رقم زدن یک پیروزی پرگل و بزرگ راحت‌تر شود. با این نتیجه سپاهان ۳۴ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین در همان رده دوم جدول باقی ماند.

*** قائمشهری‌های تراکتور علیه نساجی
یکی از دیدارهای مهم دیگر دیروز در تبریز برگزار شد. جایی که تراکتور میزبان نساجی قائمشهر بود. ابتدا تیم مهمان در دقیقه ۱۲ با گل محمود قائدرحمتی پیش افتاد اما قبل از سوت پایان نیمه اول، محمد عباس‌زاده و میثم تیموری دو گل برای تراکتور زدند. نکته جالب اینکه هر دو گلزن تراکتور، قائمشهری بودند.

عباس‌زاده بعد از زدن گل به تیم سابقش خوشحالی نکرد که همین باعث شد تا گزارشگر بازی درباره گل او دچار اشتباه شود و گل را مردود بداند! اما تیموری برخلاف عباس‌زاده بعد از زدن گل به تیم شهر زادگاهش، ابتدا یک مشت به تیرک دروازه زد و سپس به سمت بنر تبلیغاتی کنار دروازه رفت و با یک شوت محکم آن را از وسط سوراخ کرد!

این حرکت عجیب مدافع تراکتوری‌ها یک کارت زرد هم برایش به همراه داشت. این بازی در نیمه دوم گلی دربر نداشت و در نهایت تراکتور مهمان بحران‌زده‌اش را شکست داد. با این نتیجه تراکتور با ۲۶ امتیاز به رده پنجم صعود کرد و نساجی با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند. حالا مجید جلالی با نساجی از شش بازی خود، پنج باخت و یک تساوی به دست آورده است.

*** ادامه ناکامی ژنرال
در دیگر دیدار دیروز، شهرخودرو در بحرانی‌ترین شرایط ممکن میزبان پیکان بود و توانست این تیم را با دو گل شکست بدهد. مهرداد بایرامی و احمد الجبوری دو گل شهر خودرو را به ثمر رساندند. شاگردان سیدمهدی رحمتی با سه امتیاز خانگی مقابل پیکان ۲۲ امتیازی شدند و بالاتر از این تیم در جدول قرار گرفتند. پیکان هم با همان ۲۱ امتیاز به کارش ادامه می‌دهد.

دو بازی دیروز هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. گل‌گهر سیرجان در حالی که میزبان مس رفسنجان بود نتوانست این تیم را شکست بدهد و به تساوی بدون گل رضایت داد. این سومین بازی متوالی بود که شاگردان قلعه‌نویی موفق به گلزنی نمی‌شدند. دیروز سایپا و نفت مسجدسلیمان هم در تهران به تساوی بدون گل رسیدند.

کدخبر: ۳۷۷۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر