کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۳۷۴
تاریخ خبر:

سوپرجام؛ خسته‌ها قهرمان می‌شوند یا بی‌ستاره‌ها؟

امشب بازی سوپرجام فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۵۰ در ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و تراکتور برگزار می‌شود. پرسپولیس فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد و تراکتور با پیروزی ۳بر۲ بر استقلال قهرمان جام حذفی شد و حالا بازی سوپرجام با چند ماه تاخیر بالاخره امشب برگزار می‌شود.

*** ترکیب متفاوت دو تیم نسبت به آخرین تقابل
پرسپولیس و تراکتور روز ۱۶ بهمن سال قبل دیدار رفت خود را در لیگ بیستم برگزار کردند. دو تیم در ورزشگاه یادگار امام به میدان رفتند و در نهایت پرسپولیس در خانه تراکتور موفق به پیروزی شد. نگاهی به ترکیب پرسپولیس در آن بازی نشان می‌دهد گل‌محمدی برای بازی بعدی ناچار به انجام چند تغییر در ترکیب اصلی است. پرسپولیس در بازی رفت مقابل تراکتور که هدایتش بر‌عهده مسعود شجاعی بود با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، مهدی عبدی، مهدی شیری، وحید امیری، سعید آقایی و سیامک نعمتی پا به میدان گذاشت و با تک گل سیدجلال حسینی به پیروزی رسید.

در مقطعی که مهدی ترابی و مغانلو هنوز پرسپولیسی نشده بودند و عیسی آل‌کثیر محروم بود. حال باتوجه به مصدومیت وحید امیری و کامیابی‌نیا و همین‌طور خستگی نوراللهی به نظر می‌رسد پرسپولیس با ترکیبی متفاوت راهی میدان خواهد شد. گل‌محمدی قطعا با توجه به غیبت چهار بازیکن‌اش و البته حضور نفراتی چون ترابی، مغانلو و آل‌کثیر با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی رفت به میدان خواهد رفت.
تراکتور هم تغییرات مهمی نسبت به آخرین رویارویی با پرسپولیس داشته است.

این بار مسعود شجاعی نه‌تنها دیگر سرمربی این تیم نیست بلکه دیروز به همراه اشکان دژاگه قرارداد خود را با تراکتور رسما فسخ کرده و حتی بازیکن تراکتور هم نیست! این دو نفر بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل اختلاف با سرمربی تیم رسول خطیبی، در تمرینات تراکتور شرکت نمی‌کردند و سرانجام دیروز از این تیم جدا شدند. علاوه بر آنها، احسان حاج‌صفی هم که در بازی رفت حضور داشت، در نیم‌فصل به سپاهان رفته و در بازی امشب خبری از هیچ یک از کاپیتان‌های سابق تراکتور و تیم ملی در برابر پرسپولیس نخواهد بود. تنها ستاره مهم تراکتور که امشب چشم‌ها به او خیره خواهد بود، رضا عباس‌زاده است که پس از درخشش در آسیا، انگیزه‌های زیادی هم برای باز کردن دروازه حامد لک دارد.

*** چهره‌های ویژه بازی
علاوه بر محمد عباس‌زاده که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد، چهار بازیکن پرسپولیس هم قبلا پیراهن تراکتور را پوشیده‌اند. لک که مدت‌ها به عنوان گلر تراکتور حضور داشته، یک فصل نیز شانس قهرمانی با این تیم را داشت که در دیداری عجیب آن را از دست داد. سعید آقایی بازیکن تبریزی پرسپولیس نیز بعد از درخشش در گسترش و در ادامه تراکتور به سطح اول فوتبال معرفی شد و با پشت سر گذاشتن دوره‌ای موفق در این تیم، با یک انتقال جنجالی به سپاهان رفت و در نهایت به عضویت پرسپولیس در آمد. امید عالیشاه و احمد نوراللهی نیز یکی از پرحاشیه‌ترین دوران حضور در تراکتور را دنبال کردند. این دو بازیکن برای پشت سر گذاشتن دوره سربازی راهی این تیم شدند و البته به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه در آن مقطع شانس زیادی برای بازی در ترکیب تراکتور به دست نیاورده بودند.

*** طلسم‌های عجیب تراکتور در آزادی
از آخرین پیروزی تراکتور در تهران و ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس تقریبا هفت سال می‌گذرد و آنها در ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ توانستند این تیم را در تهران شکست دهند؛ نکته جالب توجه اینکه در آن بازی رسول خطیبی هدایت تراکتور را برعهده داشت و سرخ‌پوشان تبریزی موفق به پیروزی سه‌گله با گل‌های نریمان‌جهان و ادینیو و گل به خودی مکانی در ورزشگاه آزادی شدند. این نتیجه باعث اخراج علی دایی شد و حالا باید دید پس از گذشت نزدیک به هفت سال، این‌بار رسول خطیبی در کسوت سرمربی تیم فوتبال تراکتور در ورزشگاه آزادی در مسابقه حساس سوپرجام موفق به شکستن طلسم پیروز نشدن تراکتور در تهران مقابل پرسپولیس خواهد شد یا خیر؟

خطیبی البته فصل گذشته سرمربی ماشین‌سازی بود و توانست در تهران پرسپولیس را با این تیم متوقف کند اما طلسم پیروزی بر پرسپولیس در تهران، همچنان برای تراکتور و خطیبی ادامه دارد. به جز طلسم نبردن‌های تراکتور در ورزشگاه آزادی، سرخ‌پوشان تبریزی در به ثمر رساندن گل در ورزشگاه آزادی هم گرفتار طلسم عجیبی هستند و آخرین‌بار آنها در مقابل پرسپولیس، پنج فصل قبل و در لیگ پانزدهم موفق به گلزنی شدند و پس از آن دیگر در مصاف با پرسپولیس در تهران، در باز کردن دروازه حریف ناکام بوده‌اند. آخرین گل تراکتور به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی لیگ پانزدهم توسط محمد ایران‌پوریان به ثمر رسید.

دیداری که در نهایت با تساوی یک-یک به پایان رسید و البته با جنجال‌های فراوانی همراه بود؛ تراکتور حتی اگر در دیدار امشب نتواند این طلسم را بشکند، در هفته بیست و نهم لیگ این فرصت را دارد که به این طلسم پایان دهد. این را هم فراموش نکنیم که دو فصل پیش، تراکتور در تهران با پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید. در آن بازی احسان حاج‌صفی با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کرد اما تیم داوری این گل را که بعدا مشخص شد سالم بوده، مردود اعلام کرد. اگر آن اشتباه تیم داوری نبود، تراکتور در آن بازی می‌توانست هم طلسم نبردن پرسپولیس را در آزادی ‌ بشکند و هم طلسم گل نزدن به این تیم را!

‌*** قهرمان خسته یا کهکشان بی‌ستاره؟
این بازی اگر به وقتش برگزار می‌شد، می‌توانست پرستاره‌تر و جذاب‌تر باشد اما بازی امشب تقابل تیم خسته‌ها و تیم بی‌ستاره‌هاست. پرسپولیس چند مصدوم دارد و چند ملی‌پوش که چهار بازی در ۱۲ روز برای تیم ملی حسابی خسته و فرسوده‌شان کرده و دو مصدوم هم روی دست این تیم گذاشته است. تراکتور هم مهم‌ترین ستاره‌‎هایش را در طول فصل به تدریج از دست داد و درست یک روز قبل از این بازی، جدایی شجاعی و دژاگه هم قطعی شد تا تیمی که در دو سه سال اخیر، پرستاره‌ترین و گران‌ترین تیم فوتبال ایران بوده، در معمولی‌ترین و بی‌ستاره‌ترین شکل ممکنش به بازی سوپرجام برسد.

کدخبر: ۳۹۷۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر