کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۲۳۳
تاریخ خبر:

سوپراستارهای «سریال شهرزاد» چقدر دستمزد گرفتند؟

محمدهادی رضوی سرمایه گذار فصل اول «شهرزاد» می گوید آن زمان به سوپراستارهای سریال ماهی ۲۵ میلیون تومان دستمزد داده که رقم نامتعارفی نبوده است.

رضوی با بیان اینکه وقتی حرف از پولشویی به میان می آید تصور همه پروژه «شهرزاد» است، عنوان کرد: من در فصل اول «شهرزاد» حضور داشتم و رقم های این پروژه متعارف بود. در آن زمان سعید ملکان مدیر مالی این پروژه و عملا تهیه کننده فصل اول «شهرزاد» بود و همه حساب و کتاب ها را انجام می داد. خرج ما در فصل اول این سریال از ساخت یک سریال الف ویژه در تلویزیون کمتر بود و به طور میانگین با هزینه تبلیغات چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان خرج آن فصل شد. البته از یک جایی به بعد عملا ما را در کار انجام شده قرار دادند به این نحو که ابتدا قرار بود سریال با یک رقم دیگر ساخته شود ولی وسط کار آقای فتحی گفت باید زودتر کار تمام شود و به این نحو هزینه ها بالاتر رفت.

این تهیه کننده عنوان کرد: ما در فصل اول «شهرزاد» دستمزد بالایی به کسی ندادیم و همه چیز براساس عرف روز سینما بود برای مثال طبق آنچه که به من اطلاع دادند ماهی به طور میانگین ۲۵ میلیون تومان به سوپراستارها دادند که به نظرم مبلغ استانداردی بود چون بازیگران ما به جای ایفای نقش در این سریال می توانستند در طول یک ماه یک فیلم سینمایی بازی کنند و بین صد تا صد و پنجاه میلیون تومان بابت آن بگیرند.

رضوی با اعلام اینکه سعید ملکان را به عنوان یک استانداردساز قبول دارد، اظهار کرد: ما آن موقع مدیر مالی را عوض کردیم و به جای او ملکان را آوردیم. با توجه به اینکه او به درستی کار خود را بلد است و کارهای بزرگی ساخته نمی توان گفت که با این حوزه آشنا نیست و تا وقتی ملکان در پروژه حضور داشت از خرج های اضافه جلوگیری شد حتی وقتی در آلمان افتتاحیه برگزار کردند نه من و نه آقای ملکان به آن افتتاحیه نرفتیم زیرا موافق این کارها نبودیم.

وی با اشاره به اینکه تعریف اقتصادی‌شان در «شهرزاد» درست بود و کسی اجازه استفاده از پول های نامشروع در این پروژه را نداشت، ادامه داد: اگر کسی آن زمان یک فیلم یک ساعته می ساخت بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشت اما «شهرزاد» که معادل ۲۸ فیلم سینمایی بود ما رقم استانداردی خرج کردیم. همان موقع هنرپیشه های درجه یک برای ایفای نقش در یک فیلم سینمایی بین هشتاد تا صد و پنجاه میلیون تومان می گرفتند در حالی که در فصل اول «شهرزاد» در یک سال این پول را دریافت کردند.

رضوی با بیان اینکه مخالف این است که یک سلبریتی ماهی ۲۰۰ میلیون تومان بگیرد و هیچوقت چنین پول هایی را به چنین اشخاصی نمی دهد، عنوان کرد: به نظرم نباید به سوپراستارها پول اضافه داد چراکه درآمد آنها تضمین شده است اما روا است به عوامل فنی پروژه ها دستمزد بیشتری داده شود به همین دلیل در فصل اول این سریال تاکید ما بر این بود که عوامل فنی درآمد زیادی داشته باشند زیرا معتقد بودیم سلبریتی ها به هر نحوی پول خود را می گیرند اما عوامل فنی با اینکه کار زیادی می کنند ولی دیده نمی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

کدخبر: ۲۳۱۲۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر