کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۳۱۷
تاریخ خبر:

سومین شکست پیاپی قلعه‌نویی مقابل استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته‌های مختلف لیگ برتر! دیروز با برگزاری چند بازی پیگیری شد و در مهم‌ترین بازی استقلال میزبانش گل‌گهر را برد و صدرنشین شد و فولاد هم نساجی را شکست داد.

*** گل گهر یک-‌ استقلال ۲
رشید مظاهری، حسین مردامند، محمد دانشگر، عارف غلامی، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، سید احمد موسوی، وریا غفوری، آرش رضاوند، ارسلان مطهری و مهدی قایدی. این ترکیبی بود که محمود فکری برای رویارویی با گل گهر سیرجان انتخاب کرد. نکته عجیب این ترکیب، غیبت و نیمکت‌نشینی دوباره هروویه میلیچ بود که باعث تعجب هواداران استقلال شده بود.

تغییر مهم دیگر در ترکیب استقلال حضور موسوی در پست دفاع راست و انتقال وریا غفوری به یک خط جلوتر بود. امیر قلعه‌نویی هم تیمش را با این ترکیب به مصاف استقلال فرستاد: علیرضا حقیقی، علیرضا علیزاده، سید علیرضا ابراهیمی، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای، مهران گلزاری، احمدرضا زنده‌روح، علی‌اصغر عاشوری، سعید صادقی، گادوین منشا و یونس شاکری.

*** ادامه ناکامی حقیقی برابر استقلال
بازی در شرایطی در استادیوم امام علی ‌ شروع شد که در دقایق ابتدایی این بازی علیرضا حقیقی مرتکب اشتباه مرگباری شد. او که در دقیقه شش قصد داشت ارسلان مطهری را دریبل بزند، با زیرکی و تیزهوشی مهاجم استقلال مواجه شد و مطهری توپ را از حقیقی گرفت و در ادامه سنگربان گل‌گهر روی مهاجم آبی‌پوشان مرتکب خطای پنالتی شد.

خطایی که در ابتدا از چشم اکبریان داور مسابقه دور ماند و داور کنار خط به کمک او آمد و اعلام کرد روی مطهری خطای پنالتی رخ داده است. وریا غفوری نیز پشت این ضربه پنالتی ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا علیرضا حقیقی باز هم در امر کلین‌شیت در برابر استقلال ناکام بماند. سنگربان گل‌گهر با پیراهن پرسپولیس و نساجی، پیش از این بازی شش بار در برابر استقلال به میدان رفته بود که تنها یک بار موفق به پیروزی شده، سه بار طعم تلخ شکست را تجربه کرده و دو بار نیز به تساوی دست پیدا کرده است.

*** طلسم‌شکنی قایدی پس از ۷۱۰ دقیقه
در دقیقه ۱۵ حرکت بسیار خوب وریا غفوری از سمت راست و پاس زیبای او به مهدی قایدی رسید و مهاجم جوان و بوشهری استقلال با ضربه‌ای دیدنی دروازه حقیقی را برای بار دوم گشود. در این صحنه، قایدی با یک سرتوپ زیبا توانست از غفلت مدافعین گل‌گهر از جمله علیرضا ابراهیمی استفاده کند و با ضربه‌ای زیبا توپ را به کنج دروازه حقیقی فرستاد و حساب کار را ۲ بر صفر کرد. این گل قایدی، بعد از گذشت ۷۱۰ دقیقه به ثمر رسید. او آخرین بار در بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بود دروازه الاهلی عربستان را باز کند. قایدی بازیکن شماره ۱۰ آبی‌پوشان، پس از گذشت هشت بازی، در رندترین تاریخ دی ماه یعنی ۱۰/۱۰ موفق شد طلسم گل نزدن‌هایش در لیگ بیستم را بشکند.

*** روز عجیب وریا
کاپیتان استقلال در سیرجان روز عجیب و پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت. او در دقیقه هشت گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در دقیقه ۱۵ به مهدی قایدی پاس گل دوم تیمش را داد و در حالی که به نظر می‌رسید در حال سپری کردن یک روز رویایی است، در دقیقه ۳۰ دومین ضربه پنالتی تیمش را که با خطا روی مهدی قایدی به دست آمده بود ‌ به بیرون زد. نیمه اول این بازی با گل‌های غفوری و قایدی و البته یک پنالتی از دست رفته وریا با نتیجه ۲برصفر به سود استقلال به پایان رسید.

*** نیمه دوم خطرناک برای استقلال
با نتیجه‌ای که در نیمه اول به دست آمد، قابل پیش‌بینی بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم یکپارچه حمله شوند. تیم میزبان در این نیمه چند فرصت خوب داشت. یک بار ضربه شوت صادقی به تیر دروازه استقلال خورد و یکی دو بار هم ضربات منشا و شاکری با اختلاف ناچیز از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.

در نهایت در دقیقه ۷۸ خطای محمد دانشگر در محوطه جریمه روی شاکری یک ضربه پنالتی برای گل‌گهر به ارمغان آورد که این ضربه را احمد زنده‌روح به گل تبدیل کرد. بعد از این گل هم شاگردان قلعه‌نویی دست از حمله برنداشتند و برای فرار از باخت چند فرصت دیگر به دست آوردند که مهم‌ترین آنها را رشید مظاهری در دقیقه ۹۴ از یونس شاکری گرفت و در نهایت بازی با نتیجه ۲بریک به سود استقلال به پایان رسید تا سومین شکست پیاپی قلعه‌نویی در برابر استقلال رقم بخورد.

*** پرسپولیس-ذوب‌آهن؛ بالاخره برگزار می‌شود!
بالاخره قرار است دیدار معوقه پرسپولیس و ذوب‌آهن برگزار شود. دیداری که قرار بود قبل از سفر پرسپولیس به قطر برای حضور در فینال آسیا انجام شود اما شب بازی و با دستور ستاد مبارزه با کرونا این بازی لغو شد. اگرچه پرسپولیسی‌ها عقیده دارند که نتیجه این بازی به خاطر تخلف کرونایی ذوب‌آهن باید ۳برصفر به سود آنها اعلام شود اما ذوب‌آهنی‌ها اصلا چنین ادعایی را قبول ندارند.

نکته دیگر اینکه قرار بود این دیداردیروز برگزار شود اما تعویق ۲۴ ساعته‌اش سوژه یک جنجال دیگر شد و این بار ذوب‌آهنی‌ها اعلام کردند سازمان لیگ به نفع پرسپولیس کار کرده و چون سرمربی قرمزها خواهان فاصله شش روزه بین بازی‌هایش بوده، دیدار دو تیم از روز چهارشنبه به روز پنجشنبه موکول شد.

اولین بازی پرسپولیس بعد از شکست مقابل اولسان دیدار مقابل نساجی بود که برنده نداشت و یحیی و تیمش امیدوارند مقابل یکی از دو تیم بدون برد لیگ برنده شوند تا با روحیه‌ای خوب آماده بازی با سپاهان و همچنین دربی شوند. پرسپولیس هفته گذشته با نساجی به تساوی یک‌-یک رسید و دیدار ذوب‌آهن و گل گهر هم نتیجه مشابهی داشت. پرسپولیس با ۹ امتیاز از پنج بازی در رده یازدهم قرار دارد و ذوب‌آهن پنج امتیازی تیم پانزدهم جدول است.

*** توقف تراکتور، پیروزی پیکان و فولاد
بازی نفت مسجدسلیمان و پیکان در چارچوب هفته نهم لیگ برتر دیروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برگزار شد که پیکان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. فرزاد حاتمی در دقیقه ۸۱ زننده تک گل این بازی بود. شاگردان تارتار با سه امتیازی که در مسجدسلیمان کسب کردند ۱۳ امتیازی شدند و نفت مسجدسلیمان هم اولین شکستش را در خانه تجربه کرد. در یکی دیگر از بازی‌های دیروز تراکتور در خانه مقابل شهرخودرو با تساوی بدون گل متوقف شد و در آخرین بازی فولاد با سوپرگل آیاندا پاتوسی نساجی را مغلوب کرد.

کدخبر: ۳۶۶۳۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر