کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۳۵۷
تاریخ خبر:

سومین حاشیه شخصی برای ثروتمندترین مرد جهان

روزنامه هفت صبح | وال‌استریت ژورنال، مهم‌ترین روزنامه اقتصادی آمریکا، روز گذشته، خبر داد که ایلان ماسک، با همسر سرگئی برین، دوست قدیمی خود، یکی از بنیانگذاران موتور جست‌وجوی گوگل، رابطه نامشروع داشته و این موضوع، یک ماه بعد باعث طلاق این زوج از هم شده‌است. منابع آگاه به ماجرا به این روزنامه گفتند که این زوج در اوایل سال جاری میلادی با استناد به همان جمله کلیشه‌ای در دادنامه‌های طلاق آمریکایی یعنی «اختلافات آشتی‌ناپذیر» که معادل «عدم امکان سازش» در ایران است، درخواست طلاق خود را به دادگاه ارایه دادند.

با این حال ایلان ماسک این دو موضوع را رد کرده و گفته، نه تنها با نیکول شاناهان بلکه مدت‌هاست با هیچ زن دیگری رابطه‌ای نداشته و نیکول را دو بار در سه سال اخیر دیده آن هم در میان جمع و دوستی او نیز با برین، سر جایش است و همین دو روز پیش او را در یک مهمانی دیده است. ماسک در توئیتر خود این ماجرا را Total bs خوانده که در انگلیسی عامیانه به معنای «کاملا مزخرف» است. او همچنین در توئیتی جداگانه نوشت: «دبلیو‌اس‌جی (وال استریت ژورنال) مزخرفات زیادی راجع به من نوشته که حساب آن‌ از دستم در رفته است.»

وال استریت ژورنال می‌گوید رابطه بین ماسک و شاناهان، در رویداد برجسته هنری بازل در میامی و پس از جدایی ماسک با یار خود در آن زمان، کلر بوچر، که به نام گریمز نیز شناخته می‌شود، رخ داده است. رویداد هنری بازل دسامبر سال گذشته برگزار شده است. البته این را باید گفت که در آن زمان رابطه برین و شاناهان هم چندان خوب نبوده است. ظاهرا تاثیرات روحی قرنطینه کووید و نیز دختر سه ساله آن‌ها زندگی را برای هر دو سخت کرده، آن‌ها از (نظر عاطفی) هم جدا شده بودند ولی هنوز با هم زندگی می‌کردند.

این آخرین حاشیه مردی است که همین چند روز پیش برای خروج از معامله خرید توئیتر یک حاشیه تجاری برای خود درست کرده بود و حتی باعث شد که توئیتر باعث همین وضعیت عدم اطمینانی که برای سهامداران توئیتر به وجود آورده از او شکایت کند.با این حال زندگی شخصی ایلان ماسک مملو از حاشیه است. اوایل این ماه میلادی، گزارشی از رسانه Insider منتشر شد و فاش کرد که ماسک با شیون زیلیس، یکی از مدیران ارشد شرکت Neuralink و یکی از کارمندان سابق تسلا، صاحب دوقلوهایی شده است.

این دوقلوها تنها چند هفته قبل از اینکه یک زن با رحم جایگزین، فرزند دوم ماسک و بوچر را به دنیا آورد، به دنیا آمدند و تعداد فرزندان شناخته شده ماسک را به ۹ نفر رساندند. در ماه مه میلادی، یک مهماندار سابق اسپیس ایکس، این شرکت را متهم کرد که ۲۵۰ هزار دلار به او پرداخت کرده است تا در مورد حادثه‌ای که برای او رخ داده است سکوت کند. قربانی ادعا می‌کرد که ماسک در هواپیمای خصوصی، پا را از حد و مرز خود فراتر برده و به نوعی او را آزار جنسی داده است.

البته که نام ایلان ماسک در دادگاه مشهور جانی دپ و همسر سابقش خانم امبر هرد هم شنیده شد و برخی گفتند او ممکن است به خاطر ادعای رابطه نامشروع با خانم هرد در دوران ازدواج دپ با هرد، به دادگاه فراخوانده شود و شهادت دهد؛ هر چند که این گونه نشد.
سرگئی برین هم چندان از این اتهامات منزه نیست. مثلا در سال ۲۰۱۴، او با مدیر بازاریابی Google Glass وارد رابطه شده بود آن هم در حالی که برین متاهل بود.
با این حساب، حالا این دو به یکدیگر برخورده‌اند. پس از آنکه همسر اول برین از او به خاطر خیانت جدا شد، حالا او می‌خواهد از همسر دومش به خاطر خیانت جدا شود و گزارش شده که باید در روند طلاق، یک میلیارد دلار از ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری خود را به شاناهان بدهد. البته معلوم نیست آیا عامل «خیانت» به‌عنوان یکی از موارد «طلاق به تقصیر» میان دو طرف از سوی دادگاه پذیرفته شده است یا نه. در صورت تائید چنین عاملی، قاضی معمولا طرف مقصر را از بسیاری از حقوق مالی محروم می‌کند.

وال استریت ژورنال می‌گوید ماسک از برین عذرخواهی کرده و در یک مهمانی حتی جلوی او زانو زده ولی مورد بخشش موسس گوگل قرار نگرفته و برین به مشاورانش گفته که دارایی‌های خود در شرکت تسلا را هم بفروشند.نباید فراموش کرد که برین قبلا به ماسک لطف کرده بود و در طول بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به شرکت او یک بودجه ۵۰۰ هزار دلاری تزریق کرده بود و ماسک هم در مقابل یکی از نخستین خودروهای مدل ایکس را به برین داده بود.

اما حالا همه چیز تمام شده است آن قدر که این روزنامه نوشته از زمان بروز این ماجرا، سرگئی برین از تحقیقات پرشمار درباره فعالیت‌های ایلان ماسک در شرکت‌های مختلف و به‌ویژه رویارویی توئیتر با این میلیاردر پر سر و صدا حمایت کرده است.ناگفته پیدا است که ماسک ثروتمندترین انسان دنیاست و ارزش دارایی‌های او حدود ۲۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. برین هم با حدود ۹۵ میلیارد دلار دارایی، هشتمین ثروتمند جهان است. خانم شاناهان، هم یک وکیل ساکن کالیفرنیا و بنیان‌گذار شرکت‌‌ حقوق فن‌آوری به نام «کلی‌یر اکسس آی‌پی» و بنیان «بیا-اکو» است.

کدخبر: ۴۶۹۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر